الیزابتی که کشاورز شد ؛ درباره بلوار کشاورز بیشتر بدانید

بلوار کشاورز، محله قدیمی در مرکز شهر تهرانه که تقریبا به همه نقاط اصلی شهر دسترسی داره.
این محله که به دانشگاه تهران و مراکز آموزشی دیگه نزدیکه محلی واسه زندگی دانشجویان و استادان دانشگاه شده بطوریکه این قشر از جامعه به دنبال  و خیابون‌های دور و بر اون هستن تا محل زندگی‌شون به محل کار و تحصیل‌شون نزدیک باشه.

 

درباره بلوار کشاورز

 

این بلوار که قبل از انقلاب به نام بلوار الیزابت معروفیت داشت در منطقه شش شهرداری پایتخت قرار داره و بعد از انقلاب سال ۵۷ به دلیل نزدیکی ساختمون قبلی وزارت کشاورزی ایران به نام بلوار کشاورز نامگذاری شد.

بلوار الیزابت که به یاد الیزابت دوم، ملکه بریتانیا به این نام گذاشته شده، در زمان‌های نه خیلی دور تفرجگاهی واسه تهران نشین‌ها حساب می‌شد تا  در کنار نهری که از وسط این بلوار می‌گذره و به “آب کرج” معروفیت داشت و در واقع نهری بود که از رودخانه کرج منشعب می‌شد، استراحت کنن. همین نهر و درختان دور و بر اون در کنار مرکز شهر بودن این محله دلیل جذب خیلی از آدما به خرید و  شد و می‌شه. اینم بگیم که تا قبل از لوله کشی آب شهری تهران، تهرانی‌های قدیم از این نهر واسه کشاورزی و آب شرب خود استفاده می‌کردن.

این بلوار که در سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد از شمال به خیابون فاطمی و خیابون‌های مجاور اون مثل زرتشت و جویبار، از جنوب به خیابون‌های فلسطین، وصال شیرازی، ۱۶  آذر و … از‌‌شرق به میدون ولیعصر و از غرب به خیابون دکتر نزدیک منتهی می‌شه.

امکانات بلوار کشاورز

با جست و جو در سایت دیوار متوجه میشین، دلیل اصلی کسائیکه به دنبال  هستن و این محله رو انتخاب می‌کنن، دسترسی مناسب اون به اتوبان‌های اصلی مانند چمران، شیخ فضل الله نوری و حکیمه. ضمن اینکه در این محله به اصطلاح از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می‌شه بطوریکه با مراجعه به بلوار می‌تونن از فروشگاه‌ها و مغازه‌های اون مایحتاج خود رو جفت و جور کنن، واسه تماشای فیلم به سینما بلوار یا سینماهای دور و بر میدون ولیعصر (سینماهای قدس، آفریقا و استقلال) برن و از مغازه‌های میدون ولیعصر هر اون چیزی که می‌خواهند رو جفت و جور کنن. ضمن اینکه می‌تونن در کافه‌ها و رستوران‌های بلوار غذا میل کرده و با دوستان‌شون دوستی کنن، اهالی این محله در پارک بزرگ لاله که در انتهای بلوار و نبش خیابون کارگر شمالیه، پیاده‌روی می‌کنن و از برنامه‌های گروهی ورزش صبحگاهی اون لذت می‌برند. هم اینکه در صورت ضرورت از بیمارستان‌های مجهز این محله مثل ساسان، آریا، پارس و ناامیدی سپید واسه درمان خود استفاده می‌کنن.

نوشته دیگر :   از «روزی روزگاری در هالیوود» تا «ایرلندی»؛ مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹

اگه کارمند یا دانشجوی دانشگاه تهران هستین، این بلوار و خیابون‌های دور و بر اون، محلی مناسب واسه سکونت شماس بطوریکه با کمی پیاده‌روی می‌تونید به دانشکده‌های این دانشگاه برسین.جالبه بدونین که ساکنین این محله به دلیل اینکه بلوار کشاورز در محدوده طرح ترافیک قرار داره بیشتر از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده می‌کنن. نزدیکترین ایستگاه مترو به بلوار کشاورز در میدون ولیعصر قرار داره که از هر کجای بلوار کشاورز باشین با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به این میدون می رسین.

از دیگر مراکز مهم این بلوار می‌توان به ساختمون‌های وزارت کشاورزی و قوه قضاییه اشاره کرد و البته چند سالیه که هتل بزرگ و باشکوه اسپیناس در میونه این بلوار ساخته شده تا محلی واسه برگزاری جشن‌ها و سمینارهای زیاد باشه و مهمون‌های ایرونی و خارجی بسیاری در اون موقتا سکونت کنن.