از «روزی روزگاری در هالیوود» تا «ایرلندی»؛ مورد انتظارترین فیلم های سال ۲۰۱۹

با پایان سال ۲۰۱۸، حالا زمان اون رسیده که ببینیم سال آینده میلادی چی واسه علاقمندان به دنیای فیلم و سینما با خود به همراه میاره. بعد از یه جستجوی کوتاه به این نتیجه می رسیم که سال ۲۰۱۹ هم می تونه سال بسیار خوبی واسه هالیوود و سینماروها باشه. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۱۰ فیلم مورد انتظار و برتری که قراره در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و تاریخ اکران اونا هم مشخص شده آشنا کنیم.
از اونجایی که ممکنه فهرست ارائه شده در این مطلب کامل نباشه از شما می خوایم که فیلمای مورد نظر خود رو در بخش نظرات با ما و خوانندگان ما به اشتراک بذارین.

۱- ما (تاریخ اکران: ۲۴ اسفند ۹۷)

در سال ۲۰۱۶، جوردن پیل با فیلم ترسناک هجوآمیز خود با عنوان «برو بیرون» (Get Out) که یکی از خلاقانه ترین فیلمای ترسناک دهه گذشته بوده و مورد استقبال و تعریف سینماروها و منتقدان هم قرار گرفت شروعی موفق در دنیای کارگردانی داشت. دومین فیلم پیل با عنوان «ما» (Us) هم یه فیلم ترسناکه که قراره روز ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۹۷) اکران شه.
داستان فیلم در مورد زن و شوهری با بازی لوپیتا نیونگو و وینستون دوکه که دو فرزندشون رو واسه ملاقات با دوست هاشون (الیزابت ماس و تیم هایدکر) به خونه ساحلی خود می برن. اما در طول شب با ورود مهمانانی غیرمنتظره اتفاقاتی بد و دردناک اتفاق می افته. با در نظر گرفتن تریلر این فیلم که تازگیاً منتشر شده و هنر کارگردانی و نویسندگی جوردن پیل که در فیلم «برو بیرون» تماشاگر اون بودیم، بسیاری واسه اکران فیلم «ما» لحظه شماری می کنن.

۲- کجا رفتی، برنادت (تاریخ اکران: ۲ فروردین ۹۸)

فیلم کمدی درام جدید ریچارد لینکلیتر با عنوان «کجا رفتی، برنادت» (Where’d You Go, Bernadette) که براساس رمانی به همین نام نوشته ماریا سمپل ساخته شده، کیت بلانشت رو در نقش برنادت فاکس داره، زنی که یهو پنهون شده و خونواده ً بی نقصش رو تنها میذاره.
اینجوری دختر ۱۵ ساله اش باید به جستجوی مادرش پرداخته و پرده از راز مفقود شدن اون برداره و در این مسیره که دخترک با گذشته تاریک مادرش آشنا می شه.
جدیدترین تریلر منتشر شده از این فیلم نشون میده که کیت بلانشت مانند همیشه هنرنمایی کرده و لینکلیتر هم به روش یه دهه گذشته خود در ساختن فیلمای قوی و محبوب ادامه میده.

۳- ولگرد ساحلی (تاریخ اکران: ۲ فروردین ۹۸)

در فیلم «ولگرد ساحلی» (The Beach Bum) به کارگردانی هارمونی کورین، متیو مک کاناهی نقش مونداگ رو بازی می کنه، یه شاعر خوش صحبت و عیاش که در شهر میامی زندگی بی سروسامان و پریشونی داره.
از دیگر بازیگران فیلم میشه به اسنوپ داگ و زک افرون اشاره کرد.
فیلم قبلی کورین با عنوان «تعطیلات بهاری» (Spring Breakers) با بازی ونسا هاجنز و سلنا گومز بسیار بهتر از انتظارات ظاهر شد.
کورین کارگردانی نیس که همه از فیلمش خوششون بیاد و فیلم هاش همیشه به دلیل وجود آزمایشی خود باعث ایجاد بازخوردهای متفاوتی در میان منتقدان و سینما دوستان شدن. اینجوری انگار «ولگرد ساحلی» یکی دیگه از اثار جذاب و تحریک کننده کورین باشه که دستکم واسه بخشی از سینماروها جذاب میشه.

۴- شیر شاه (تاریخ اکران: ۲۸ تیر ۹۸)

این فیلم مطمئنا یکی از مهم ترین فیلم هاییه که بسیاری انتظار اکران اون در سال ۲۰۱۹ رو میکشن. «شیر شاه» (The Lion King) اقتباسی لایو مهیج از کارتون خاطره انگیزی به همین نام ساخته شرکت والت دیزنیه که یان فاورو پس از موفقیت غیرمنتظره لایو مهیج «کتاب جنگل» (The Jungle Book) در سال ۲۰۱۶ کارگردانی اونو رو دوش داره.
«شیر شاه» تنها عنوان کارتونی دیزنی نیس که قراره در سال آینده تماشاگر بازسازی لایو مهیج اون باشیم چون «دامبو» (Dumbo) و «علاء الدین» (Aladdin) هم به شکلی مشابه در راه هستن اما مطمئنا «شیر شاه» دوست داشتنی ترین و مورد انتظارترین عنوان در میون این بازسازیا میشه.

نسخه کارتونی این داستان در سال ۱۹۹۴، خود یه فیلم موندگار و نمادینه که می تونه با تکنیکای فیلمسازی امروزه بسیار بهتر و تاثیرگذارتر از نسخه اورجینال هم باشه. اگه شرکت والت دیزنی داستان این کارتون رو زیاد تغییر نداده و شلوغ نسازد و تا حد ممکن به داستان اصلی وفادار بمونه، لایو مهیج «شیر شاه» در سال ۲۰۱۹ شانس بالایی واسه تبدیل شدن به یه فیلم سنتی مدرن داره.

۵- روزی روزگاری در هالیوود (تاریخ اکران: ۴ مرداد ۹۸)

فیلم مورد انتظار و پرستاره «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) اولین فیلم کوئنتین تارانتینو در ۵ سال گذشته و تغییر راه اون از دنیای وسترن بعد از ساخت فیلمای «جانگوی آزاد شده» (Django Unchained) و «هشت نفرت انگیز» (The Hateful Eight) میشه. این فیلم بازیگران مشهور و زیادی داره که از بین اونا میشه به لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، داکوتا فنینگ، تیم روث، بروس درن و البته آل پاچینو اشاره کرد.
داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ در لس آنجلس اتفاق افتاده که با داستان قتلای خونواده مانسون همراه بوده و داستان یه ستاره قبلی سریالای وسترن با بازی دی کاپریو و بدلکار و دوستش با بازی پیت رو روایت می کنه که می خوان دوباره در هالیوود به معروفیت برسن.

رابرت ریچاردسون، فیلم بردار این فیلم، که همیشه با تارانتینو همکاری داشته در مصاحبه ای  فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» رو مثل نام اون دارای بن مایه کمدی، جدی و ترسناک دونسته و اونو «فیلمی تارانتینوئی» توصیف کرده. اینجوری جای شک باقی نمی مونه که تماشاگر شاهکار دیگری از کوئنتین تارانتینو هستیم.

۶- دانتون اَبی (تاریخ اکران: ۲۹ شهریور ۹۸)

سه سال از پایان سریال پرطرفدار «دانتون ابی» (Downton Abbey) پس از ۵ فصل پخش شدن میگذره اما هنوز بسیاری انتظار ادامه درام جذاب جولین فلوز رو میکشن. وقتی که خبر ساخت فیلمی با این عنوان در تابستون سال ۲۰۱۸ منتشر شد طرفداران این سریال بسیار حیرت زده و خوشحال شدن. بر خلاف کاهش کیفیت سریال در فصول آخر، «دانتون ابی» یکی از بهترین سریالای خانوادگی بود که زندگی آریستوکراتیک انگلیسی رو به زیبایی به تصویر کشیده و از بازیگران بااستعداد و مشهوری استفاده می کرد.
خیلی از بازیگران اصلی این سریال در نسخه سینمایی سال ۲۰۱۹ هم که قراره دنباله ای بر فصول سریال باشه هستن. هنوز اطلاعاتی در مورد داستان فیلم معلوم نشده. تنها براساس تریلری که چند هفته قبل منتشر شده میشه گفت که نسخه سینمایی بسیار بزرگ تر از نسخه تلویزیونی میشه.

نوشته دیگر :   الیزابتی که کشاورز شد ؛ درباره بلوار کشاورز بیشتر بدانید

۷- زنی در پنجره (تاریخ اکران: ۱۲ مهر ۹۸)

بعد از فیلم «تاریک ترین ساعت» (Darkest Hour) در سال گذشته که پس از چند سال ندیده گرفته شدن در آخر جایزه بهترین بازیگر نقش اول رو واسه گری اولدمن به دنبال داشت، جو رایت دوباره در نقش کارگردان با اولدمن همراه می شه.
در فیلم تریلر جدید رایت با عنوان «زنی در پنجره» (The woman in the Window) علاوه بر اولدمن تماشاگر هنرنمایی ایمی آدامز، جولین مور و وایت راسل هستیم که براساس رمانی نوشته ای جی فین به همین نام ساخته می شه.
این فیلم داستان اونا فاکس با بازی مک آدامز رو روایت می کنه، یه روانشناس کودکان الکلی که هنگام چرخ زدن در دور و بر خونه همسایگان خود تماشاگر یه جنایت می شه اما پلیس صحبتش رو جدی نگرفته و اینجوری اون در اون چه که با چشمون خود دیده شک می کنه.
بسیاری انتظار اکران این فیلم رو میکشن چون جو رایت نشون داده که کارگردان قابلیه و فهرست بازیگران فیلم هم جایی واسه شک کردن به کیفیت فیلم باقی نمی ذاره.

۸- گولدفینچ (تاریخ اکران: ۱۹ مهر ۹۸)

در سال ۲۰۱۴، رمان دونا تارت در مورد نوجوونی که از حمله ای تروریستی تو یه موزه هنری جون سالم به در برده و تنها می مونه جایزه پولیتزر رو دریافت کرده و به خاطر داستان جذاب و موثر و شخصیتای پرجزییات و دقیقش مورد تعریف و استقبال منتقدان ادبی قرار گرفت. از این رو حق داریم که در مورد اقتباس سینمایی این داستان حیرت زده بوده و انتظار اکران اونو بکشیم. کارگردانی فیلم «گولد فینچ» (The Goldfinch)  رو جون کراولی رو دوش داره که فیلم «بروکلین» (Brooklyn) اون در سال ۲۰۱۵ در سه بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده و جایزه بفتای بهترین فیلم بریتانیایی رو از اونِ خود کرد.
در این فیلم انسل الگورت در نقش شخصیت اصلی داستان بازی می کنه و نیکول کیدمن، سارا پاولسون و دنیس اوهیر هم نقشای جانبی رو رو دوش دارن.

۹- زنان کوچیک (تاریخ اکران: ۴ دی ۹۸)

جدیدترین فیلم گرتا گرویگ پس از «لیدی برد» (Lady Bird) تماشاگر حضور بازیگران بزرگی مانند سایروس رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، مریل استریپ، لارا درن، کریس کوپر و باب اودنکرک میشه که همین لیست بازیگران نشون از فیلمی جذاب و دیدنی داره.
فیلم «زن کوچیک» (Little Women) داستان ۴ آبجی به سن بلوغ رسیده در دوران قبل از جنگ داخلی آمریکا رو روایت می کنه و هشتمین اقتباس از رمان سنتی لوییزا می آلکوت نوشته سال ۱۸۶۸ با همین نام هستش.
هنوز تریلری از این فیلم منتشر نشده اما با توجه بازیگران سرشناس، منبع اصلی غنی و کارگردانی بی همتا گرویک، «زنان کوچیک» یکی از مورد انتظارترین فیلمای سال ۲۰۱۹ه که بسیاری واسه اکران اون لحظه شماری می کنن.

۱۰- ایرلندی (تاریخ اکران: نامشخص)

وقتی که کارگردانی مانند مارتین اسکورسیزی رهبری بازیگرانی مانند رابرت دنیرو، آل پاچینو و هاروی کیتل رو رو دوش میگیره و جو پشی دوست داشتنی رو از بازنشستگی بیرون می آورد چه اتفاقی قراره اتفاق بیفته؟ مطمئنا اتفاقی که اتفاق می افته ساخت مورد انتظارترین و مهم ترین فیلمیه که همه انتظار اکران اون در سال ۲۰۱۹ رو میکشن. فیلم «ایرلندی» (The Irishman) براساس کتاب چارلز برانت با عنوان «شنیدم که خونها رو نقاشی می کنی» (I Heard You Paint Houses) ساخته شده و به وسیله سرویس نتفلیکس در نیمه دوم سال آینده میلادی منتشر می شه.

این فیلم داستان واقعی زندگی فرانک «ایرلندی» شیران (رابرت دنیرو)، از روسای سندیکای کارگری با ارتباطاتی که با مافیا داره رو روایت می کنه که می گن در قتل جیمی هوفا (آل پاچینو) از رهبران دیگه سندیکا دست داشته.
هر چند دنیرو با انتخابای گذشته خود در دنیای بازیگری بسیاری رو از خود ناامید کرده اما تا حالا تماشاگر هیچ همکاری بدی بین اون و اسکورسیزی نبوده ایم. از این رو میشه امیدوار بود که «ایرلندی» نقطه برگشت دنیرو به بالاترین درجه بازیگری باشه. به این موضوع برگشت جو پشی رو هم اضافه کنین که شوربختانه بسیار دیر اتفاق میفته. بازی سه بازیگر کهنه کار و باتجربه که سابقه ای طولانی و پرافتخار در نقشای مافیایی دارن باعث می شه که بر جذابیت فیلم «ایرلندی» و تشنگی ما واسه تماشای این فیلم که مطمئنا شاهکاری دیگه از اسکورسیزی میشه در زودترین زمان ممکن اضافه بشه.