۵ حرکت کششی نسبتاً ساده که سن بدن شما را مشخص خواهد کرد

هر شخصی تعادل و انعطاف ذاتی خود رو داره و واسه همینه که کودکان خیلی راحت پاهاشون رو باز می کنن یا پاشون رو پشت گردن میندازن. با گذشت زمان انعطاف پذیری طبیعی بدن و جنب و جوش مفاصل کم میشه. کار پشت میز داشتن و کم تحرکی این شرایط رو بدتر هم می کنه.
کم کم کار به جایی می رسه که راست ایستادن یا بالا کشیدن زیپ لباس برامون سخت می شه.
با ۵ تمرین ساده میشه میشه انعطاف پذیری بدن رو آزمایش کرده و تا حدودی گروه سنی بدنتون رو مشخص کنین. آماده باشین چون یافته های این تستا می تونه بسیار ناخوشایند باشه. قبل از انجام این حرکات کششی هم حتماً بدنتون رو گرم کنین.

۱- بررسی انعطاف پذیری مفصل شونِه

اگه انجام این حرکت براتون آسون بود به شما شادباش می گیم. شما مطمئنا یا بسیار جوون بوده و یا به طور مرتب ورزش می کنین. اگه این کار رو با سختی انجام دادین باید بدونین که نیاز به ورزش و تمرین بیشتری دارین. اگه انجام این کار براتون مشکل و غیر ممکنه خیلی آروم با کف دست هاتون از پشت، آرنج هاتون رو بگیرین. واسه چندین دقیقه در همین حالت باقی بمونین. اگه می خواین به سندروم شونِه یخ زده گرفتار نشید حتما این تمرین رو به صورت مرتب انجام بدین.

۲- بررسی انعطاف پذیری ستون فقرات

اگه تونستید تموم کف دستتون رو روی زمین مقابل صورتتون بذارین شما بیشتر از ۲۵ سال سن ندارین و معمولاً به طور مرتب تمرینات کششی انجام می دید. اگه تنها نوک انگشتانتون سطح زمین رو لمس می کنن خوبه اما به تمرین بیشتری نیاز دارین. اگه نمی تونین با دست یا انگشت هم در این حالت زمین رو لمس کنین به تمرین بیشتر نیاز دارین. اگه این شرایط ادامه داشته باشه بزودی به استراحت کامل روی مبل، یه هوله گرم و دو میل بافندگی نیاز دارین!

نوشته دیگر :   ۲۰ میلیون ایرانی در تلگرام چه می کنند؟

۳- بررسی انعطاف پذیری قسمت جلوی گردن و شونه ها

اگه در این حالت نتونستید پاشنه هاتون رو لمس کنین زیاد به خودتون فشار نیارین. به سمت پشت خم شده و دستاتون رو تکیه گاه کمرتون کنین. باید روی انعطاف پذیری بدنتون بیشتر کار کنین. شما مطمئنا یه نوجوون نیستین. اگه این کار رو خیلی راحت انجام دادین بدن شما بسیار جوون و سرحاله.

۴- بررسی انعطاف پذیری مفاصل لگن

اگه در این حالت بتونین زانویتان رو با پیشونی لمس کنین و دستکم واسه ۲ دقیقه در همین حالت بمونین باید به شما شادباش گفت. سن بدن شما به یه بچه مدرسه ای نزدیکه. اگه نمی تونین در این حالت زانویتان رو با پیشونی لمس کنین و پاتون بی اختیار جمع می شه مفاصل شما جنب و جوش لازم رو ندارن و خشک هستن و البته ماهیچه های پشت رانتان هم از انعطاف کافی بهره مند نیستن.

۵- بررسی انعطاف پذیری مفاصل زانو

وقتی که جوونین انجام این حرکت براتون اصلا مشکل نیس و با کمی تمرین و حرکات ترتیبی می تونین این حالت رو بدون مشکلی خاص به بدن خود بدین. بعد از سی سالگی بدون خم کردن آزنجا، زانوها و پشت انجام دادن اینجور حرکتی براتون سخت میشه پس مطمئنا به تمرینات کششی بیشتری نیاز دارین. اگه در این تست موفق نشدید مطمئنا سن بدن شما بیشتر از ۵۰ ساله و هیچ رفاقتی با ورزش ندارین.