پنج عادت صبحگاهی که روز شما را می سازد

چیزی که صبحا در شروع روز انجام می دیم اثر بسیار زیادی بر حال و هوای روز پیش روی ما داره.
وقتی بعد از بارها قطع کردن زنگ ساعت از تختخواب به بیرون غلت می زنیم و برنامه ریزی واسه زمان پیش رو رو ندیده می گیریم، چیزی که به فضا منتقل می کنیم هرج و مرجه و پس چیزی جز هرج و مرج هم به ما باز نخواد گشت.

اما از دید روانشناسی، با پنج عادت صبحگاهی ساده اما خیلی موثر می تونین انرژی فوق العاده ای به روز پیش روی خود بخشید.

۱- مرتب کردن تخت

شاید کار بسیار ساده ای به نظر برسه که مادرتون هم همیشه اونو به شما یادآوری می کنه اما به دلیلی مرتب کردن تخت تون می تونه باعث موفقیت شما درزمان روز شه.
این عمل ساده نظم بخشیدن به تخت و دادن ظاهری مطلوب به اون، ذهن نیمه بیدار و بسیار تأثیرپذیر شما رو با نظم و آرامش فراوون تقویت می کنه.
آرامش بیشتر برابر با استرس کمتر و استرس کمتر برابر با روحیه بهتر، بازدهی بیشتر و داشتن یه روز بهتره.

۲- آبرسانی به بدن

در زمان خواب، سلولای بدن شما ساعتای زیادی رو بدون آب گذرونده ان، پس مصرف آب قبل از خوردن هر ماده دیگری، کلید آماده سازی دستگاه گوارش واسه کارکرد مؤثر در سراسر روزه. اگه این کار رو به طور مرتب انجام بدین، روش ساده ای واسه آبرسانی دوباره به بدن شما میشه. علاوه بر این، اگه در طول صبح هم ذره ذره آب بخورین، دو لیوان از هشت لیوان آب پیشنهاد شده واسه هر روز رو خوردین. آبرسانی مناسب به بدن رو در اولویت بذارین.

 

۳- برنامه ریزی واسه روز خود

 

فهرست کوتاهی از سه کار مهمی که در بازه ای کوتاه (مثلا قبل از ظهر یا قبل از پایان روز) مایل به انجام اونا هستین جفت و جور کنین. این کار می تونه به شما کمک کنه فعالیت تون  در سراسر روز همراه با آرامش باشه. با نوشتن این فهرست روی کاغذ یا ثبت اون در گوشی موبایل تون، نگرانی به خاطر آوردن کارا از بین میره و می تونین از اون به عنوان یه یادآوری به درد بخور واسه هدف هاتون استفاده کنین. حتی اگه این فهرست خرده کارایی مثل «زدن کلید خشک کن ماشین لباسشویی، پیدا کردن کارت تولد و درست کردن یه نوع خوراکی» باشه، باعث می شه مدیریت وقتی بهتری واسه تموم روز داشته باشین. معروفه که کسی که نتونه برنامه ریزی کنه، واسه نتوانستن برنامه ریزی می کنه.
پس کارای مهم رو در اولویت بذارین تا بقیه روزتون رو خیلی راحت سپری کنین.

نوشته دیگر :   چالش نهنگ آبی؛ بازی خطرناکی که نوجوانان را به سمت خودکشی سوق می دهد

 

۴- گوش دادن به موسیقی مورد علاقه

 

جدا از باقی برنامه های صبحگاهی تون، یه موسیقی انرژی بخش می تونه به آماده سازی ذهن شما واسه مثبت گرایی در تموم طول روز کمک کنه.
هر موسیقی ای که شادتان می کنه رو انتخاب کنین و این کار رو در حتما قبل از خروج از خونه انجام بدین. علاوه بر این، موسیقی خوب اثر بسیار زیادی در کاهش استرس داره.

۵- جنب و جوش بدنی

صبحا وقتی رو واسه جنب و جوش بدنی خود در نظر بگیرین. این کار به هر شکلی می تونه باشه؛ از حرکات ملایم کششی گرفته تا پیاده روی یا رفتن به باشگاه. وقتی روز خود رو با جنب و جوش بدنی شروع کنین، این کار سوخت و ساز بدن رو زیاد می کنه و انرژی تون رو واسه تموم روز بالا می بره. هم اینکه وقتی در زمان صبح فعالیت مثبتی واسه بدن خود انجام دادین، این کار شاید موجب می شه انتخابای غذایی سالم تری درزمان روز داشته باشین. واقعا علاوه بر فعالیت بدنی سودمندی که در اول روز داشتین، فواید بعدی اونو هم در ساعات بعدی روز به دست میارین. پس مطمئنا با این کار برد کردین.