۸ سوال بزرگی که بعد از تماشای اپیزود سوم فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

اخطار: ممکنه خوندن این مطلب واسه کسایی که اپیزود سوم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» رو ندیده ان اتفاقات داستان این اپیزود رو لو داده و از جذابیت اون کم کنه.
پس اگه اپیزود سوم فصل جدید رو ندیده اید و می خواین در آینده ببینین بهتره از خوندن این مطلب دوری کنین!

اپیزود سوم فصل هفتم سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) با عنوان «عدالت ملکه» (The Queen’s Justice) منتشر شد و اتفاقات جالبی در اون اتفاق افتاد که از جمله اون میشه به حذف یکی از نقشای تقریباً بزرگ سریال از خونواده ای بزرگ اشاره کرد و این قربونی کسی نبود جز اولنا تایرل، بزرگ خاندان تایرل که دشمنی قدیمی ای با سرسی لنیستر داشت ولی بر خلاف هوش سرشارش در آخر چاره ای جز خودکشی با زهر فرستاده شده به وسیله سرسی رو نداشت.

علاوه بر این قسمت دوم هیجان بیشتری نسبت به دو قسمت اول داشته و صحنه هایی از جنگ و درگیری، هر چند کوتاه، در اون دیده شد.
در حالی که دینریس تارگرین و مشاورانش فکر میکردن که سرسی و جیمی تا سرحد مرگ از کسترلی راک مراقبت می کنن اما در عین ناباوری دفاع چندانی در این قلعه وجود نداشته و جیمی با باخبر شدن از نقشه اونا باای گاردن حمله کرده و اونو با همه ذخایر ارزشمندش تصرف کرد.
علاوه بر این سرسی کینه توز به جای این که الاریا سند رو به ماونتن بسپارد تا جمجمه اون راخرد کنه ترجیح داد که اونو زنده بزاره که تماشاگر مرگ طولانی و دردناک دخترش و در ادامه پوسیدن جنازه اون باشه و خود هم در آخر در این سیاهچال مخوف بپوسد.

به نظر می رسه در این اپیزود همه چیز بر وفق مراد سرسی پیش رفت و نقشهش با موفقیت انجام شد.
ایشون برنده اصلی این اپیزود بود و در کنار این که گنجایای گاردن رو به چنگ آورد تونست از دو دشمن پر طاقت و سمج و دیرینه اش انتقام گرفته و ضربه سختی هم به قوای نظامی دینریس تارگرین وارد کنه.
ایشون  خیلی راحت موفق شد که برادرش تیریون رو در جنگ روشای هدف دار جنگ شکست دهد و انگار خاندان متمول و سرمایه گذار اصلی جنگ یعنی آیرون بنک براووس رو هم در کنار خود داشته باشه. از طرف دیگه بازنده اصلی این اپیزود رو باید دینریس تارگرین و خاندان تایرل و سند نامید.

میشه گفت که با از بین رفتن دو خاندان بزرگی که از متحدان اصلی دینریس بودن دیگه تنها امید ایشون جون اسنو باشه که ایشون فعلاً قصد رویارویی با سرسی رو نداره و در فکر تشویق دینریس به مقابله با وایت واکرها و پادشاه شبه.هر چند حرکات  سرسی در این اپیزود بسیار هوشمندانه بوده و موفقیتای بزرگی رو واسه ایشون به دنبال داشت اما میشه گفت که این شرایط همینجوری ادامه نداشته و روزای سختی در انتظار سرسی و جیمیه و باید منتظر عکس العمل سخت و انتقام جویانه دینریس و تیریون باشن.

در ادامه تموم سوالایی که با تماشای این اپیزود از سریال «بازی تاج و تخت» تو ذهن ما و دیگه تماشاگران ایجاد شده رو به شما میگیم. با ما همراه باشین.

۱- چه سرنوشتی در انتظار یارا گریجویه؟ و این که ثیون گریجوی به کجا میره؟

در این اپیزود دیدیم که یورون گریجوی تونست یارا گریجوی، الاریا سند و دخترش تاین رو دستگیر کرده و به ردکیپ بیاره. هر چند الاریا سند و دخترش رو دست بسته تقدیم سرسی کرد تا از اونا انتقام قتل دخترش رو بگیره اما نمی دونیم چه بر سر یارا گریجوی اومده یا در ادامه میاد. آخرین باری که اونو دیدیم در حالی که افساری به گردن اون انداخته شده بود در خیابونای کینگز لندینگ در میان ناسزاها و تحقیرهای مردم شهر به سمت دربار ملکه سرسی برده می شد. اون زندانی سرسیه؟

بعید به نظر می رسه یورون اونو هم به سرسی بده و با شناختی که از یورون داریم ایشون نقشه های باحال و البته درناک و تحقیرآمیزی واسه برادرزاده اش داره.
شاید فکر کنین که یارا گریجوی خوش شانس بود که مانند الاریا و دخترش در سیاهچال زندانی نشد و تماشاگر پوسیدن همرزمانش نبود اما شخصاً با شما موافق نیستم. براساس تجربیاتی که از این سریال داریم انگار آینده ای بسیار وحشتناک تر از خونواده سند در انتظار یارا گریجوی باشه. البته شاید سرسی هم اونو به عنوان گروگان گرفته و واسه اون نقشه ها داشته باشه که این سناریو کمی بعید به نظر می رسه.

در ادامه ثیون گریجوی رو دیدیم که به وسیله گروهی از سربازان باقیمونده آیرون بورن از غرق شدن نجات پیدا کرد.
با توجه با سابقه ثیون و مشکلات روحی و جسمی اش و این که نتونست کار خاصی واسه آزاد کردن خواهرش از دست یورون بکنه، یاران آیرون بورنی خواهرش استقبال گرمی از اون نداشتن اما انگار ایشون به سمت دراگون استون، پیش دینریس میره یا شاید هم به ماموریتش به سمت دورن ادامه بده تا شاید کسایی که از کشته شدن خاندان دورن به دست سرسی عصبانی هستن رو با خود همراه سازه.

۲- آیرون بنک از سرسی پشتیبانی می کنه؟

سرسی واسه چند سال بدهی سنگین خود و خونواده اش به آیرون بنکیا رو ندیده گرفته. با این وجود ملاقات اون با اونا در اپیزود سوم به نظر می رسه یافته های مثبتی واسه سرسی داشته و داره.
البته نباید از یاد برد که کینگز لندینگ بدهی سنگینی به این خاندان داره که قسمت بزرگ اون در زمان مسئولیت لیتل فینگر (لُرد بیلیش) در سمت خزانه دار سلطنتی قرض گرفته شده بود. در فصل چهارم، تایوین لنیستر به دخترش سرسی میگه که یکی از دلایلی که باعث شده ایشون با اتحاد با خاندان تایرل موافقت کنه ثروت این خاندان بوده.

حالا از اون جایی که ثروت خاندان تایرل در دست سرسی بوده و اونم قول داده که لنیسترها مثل همیشه بدهی هاشون رو پرداخت می کنن، آیرون بنک هم دستکم مقداری از طلب خود رو دریافت کرده و با سرسی متحد شن. در فصل سوم، وقتی که تیریون لنیستر می فهمه که لیتل فینگر قرض خیلی خیلی از آیرون بنک کرده میگه:” اگه در برگردوندن این بدهیا برنده نشیم، اونا [آیرون بنک] روی دشمنان ما سرمایه گذاری می کنن. در هر صورت اونا به هر روشی که شده طلاهایشان رو پس می گیرن”.

نوشته دیگر :   پنج عادت صبحگاهی که روز شما را می سازد

به نظر می رسه سرسی واسه برگردوندن بدهی هاشون به آیرون بنک نقشه خوبی در سر داره و شاید محتمل ترین اون تامین این پول از طریقای گاردنه که حالا در تصرف اون و جیمی لنیستره. اما بعید نیس که دینریس در این راه مزاحم اون شه.
حتی اگه دینریس هم  در این مورد مزاحم سرسی نشه هم بعید نیس که آیرون بنکیا پس از دریافت طلب خود از سرسی، از این پول هنگفت واسه پشتیبانی از دشمنان سرسی استفاده کنن. در هر صورت این خاندان فقط به سرمایه گذاری فکر میکنه و معمولاً روی طرفی که شانس بیشتری واسه برد داره سرمایه گذاری می کنن.

۳- یورون گریجوی به سرسی خیانت می کنه؟

از همون اول مشخص بود که سرسی و یورون قابل اعتماد نیستن و نمیشه به گفته های اونا اطمینان کرد چون همیشه نقشه های شومی تو سرشونه. این دو به همدیگه هم اعتماد ندارن و در اپیزود سوم بر خلاف هدیه گرانبهایی که یورون واسه سرسی آورده بود (الاریا سند و دخترش و شکست بزرگی که به متحدان دینریس وارد کرد) دیدیم که سرسی خواسته یورون مبنی بر ازدواج با اونو به پس از پیروزی در جنگ با دینریس انداخت. با این وجود، هر چند یورون انتظار این نامهربانی رو نداشت اما ناوگان دریایی اش رو به کسترلی راک برد و کشتیای آنسالیدها رو نابود کرد تا دیگه نتونن به دراگون استون برگردن.

اما بدون این که ازدواج خود رو با سرسی قطعی ببینه، هیچی دیگه ای نمی تونه مانع از تلاش یورون گریجوی خبیث و البته باهوش واسه گرفتن آیرون ثرون واسه خودش شه.
حتی اگه شرایط واسه سرسی در ادامه داستان خوب پیش نره نمیشه خیانت یورون رو ندیده گرفت و بعید نیس که در مرحله ای حساس ایشون سرسی رو تنها بزاره.

۴- وقتی آریا استارک به وینترفل برگرده تماشاگر جمع شدن دوباره خونواده استارک دور هم هستیم؟

آریا تجربه بسیار تلخی از دیدار دوباره با اعضای خونواده اش داره.
اون همراه با هوند بعد از واقعه عروسی سرخ به قلعه دوقلو رسید و نتونست مانع از مرگ داداش و مادرش شه یا دستکم قبل از مرگ اونا رو ببینه. بعد از مرگ خاله اش لیسا هم به ویل آف آرین رسید و نمی دونست خواهرش سانسا هم در قصره پس زود اون جا رو ترک کرد.
دیدار دوباره سانسا و داداش کوچکش برَن در وینترفل که در این قسمت تماشاگر اون بودیم کمی غیرعادی بود به خصوص با حرفا و حرکات غیر عادی برَن به عنوان کلاغ سه چشم. با این وجود باید امیدوار باشیم که اگه اتفاق خیلی یهویی ای نیفتد در اپیزود چهارم تماشاگر پیوستن آریا به داداش و خواهرش باشیم. شاید دیدار دوباره خونواده استارک بعد از چندین مرگ، جنگ و پیروزیای غیرمنتظره سرسی و متحداش لذت بخش باشه.

۵- گندری کجاس؟ به زودی به داستان برمیگرده؟

انگار به احتمال فراوون گندری رو در اپیزودهای پیش رو می بینیم که آخرین نفر از خاندان برثیونه. در تریلر اپیزود چهارم، تماشاگر ورود جون اسنو و دینریس تارگرین به جایی هستیم که به نظر می رسه زیر دراگون استون باشه، جایی که جون اسنو به دنبال شیشه اژدها می شه تا با به کار گیری سلاحای ساخته شده با اون وایت واکرها رو شکست دهد. ممکنه گندری اون زیر باشه؟ شاید اون زیاد هم دور نباشه و با در نظر گرفتن این که گندری یه آهنگر خبره س بتونه کمک بزرگی واسه جون اسنو باشه.

۶- جیمی لنیستر چه موقع به خواهرش سرسی پشت می کنه؟

انگار اختلاف بین جیمی و سرسی روز به روز بیشتر شده و در آینده تماشاگر درگیری و حتی پشت کردن این دو به همدیگه باشیم هر چند زمان اون مشخص نیس.
در صحنه ای در اپیزود سوم فصل هفتم که اولنا تایرل به قتل جافری اعتراف می کنه، جافری و سرسی رو با همدیگه مقایسه کرده و اونا رو هیولا خطاب می کنه.
خیلی از تماشاگران با شور و شوق خیلی زیاد منتظر پشت کردن جیمی به سرسی هستن و بعید نیس که جیمی به زودی به این نتیجه برسه که خواهرش یه آدم بیرحم و وحشتناک با نقشه هایی دیوونه وار و ویرانگره.

مرگ جافری به طور غیرمستقیم نتیجه نقشه ها و اعمال خشن سرسی بود چون سرسی به جافری اجازه داد که به اینجور هیولای بیرحم و وحشتناکی تبدیل شه.
دشمنیایی که با خونواده لنیستر هست همه به خاطر اعمال سرسیه. حتی مرگ دخترش میرسلا هم به خاطر این بود که سرسی اصرار می کرد که تیریون در مرگ جافری نقش داشته و همین موضوع در آخر به درگیری خاندان لنیستر و خاندان سند شد.

۷- ملیساندرا برمیگرده؟ اون در وولانتیس به دنبال چه چیزیه؟

حدس ما در جواب سوال اول اینه که بله اون برمی گرده. اون اشتباهات خیلی سخت و وحشتناکی کرده که عمیقاً از اونا پشیمونه اما حضور اون واسه اتفاقات بزرگ این سریال اجباری به نظر می رسه. ملیساندرا به واریس گفت که به سمت وولانتیس میره. ممکنه اون ساکنان وولانتیس که به خدای روشنایی باور دارن رو واسه دیدن شاهزاده ای که نوید داده شده به وستروس تشویق می کنه؟ احتمال اون هست.

هم اینکه ملیساندرا در گفتگوی کوتاهش با واریس باعث شد که اون خونسردی و آرامش همیشگی که از اون سراغ داشتیم رو به هم بزنه وقتی که گفت:” من باید در این سرزمین عجیب و غریب بمیرم، درست مثل تو”. اون بیشتر از دیگر شخصیتای داستان از اتفاقات آینده باخبره. پس نباید توقع داشت که این آخرین بار بود که ایشون رو در وستروس می بینیم. شاید حتی اونو در وولانتیس هم ببینیم، شهری که تا حالا هیچ وقت در طول سریال ندیده ایم و مأمن اصلی کسانیه که به خدای روشنایی ایمان داشته و در خدمت اون هستن.

۸- حرکت بعدی دینریس تارگرین چیه؟

در اپیزود دوم فصل هفتم، اولنا تایرل به دینریس پیشنهاد ای می کنه:” به جای گوش دادن به مردان باهوش، اژدها باش”. دراین برهه وقتی ممکنه که مشاوران مرد دور و برش و نقشه ها و روشای هدف دار جنگی اونا گوش دهد اما نقشه های اونا ً با شکست مواجه شده و بعید نیس که دینریس توجه بیشتری به پیشنهاد اولنا تایرل کرده و اژدهاهایش رو واسه نابود کردن لنیسترها و سپاهیانش به حرکت درآورد. شاید این اتفاق درای گاردن و واسه انتقام خون اولنا تایرل انجام بشه.