چگونه می توان فردی را که از شما عصبانی است ناگهان خوب کرد

همه ما در موقعیت هایی قرار گرفته ایم که کسی از ما عصبانی است. این می تواند همسر ، دوست ، همکار یا حتی یک غریبه باشد! و اگر شما فردی هستید که دوست دارد همه خوشحال و خوب باشند ، این موارد شما را ناراحت می کند. شما می خواهید مشکل را حل کنید و اوضاع را بهتر کنید. اما چگونه می توانید فردی را که از شما عصبانی است ناگهان خوش اخلاق کنید؟

4 مرحله برای رفع وضعیت

هر موقعیتی منحصر به فرد است و شما باید تعیین کنید که چگونه بهترین برخورد را با یک فرد عصبانی در لحظه داشته باشید. با این حال ، در بیشتر موارد ، نکات و تکنیک های زیر کاربرد دارد.

1- تلافی نکنید

قانون شماره یک اجتناب از تلافی است. مهم نیست کسی چه کار می کند ، شما نمی توانید به عقب حمله کنید. این کار فقط باعث عصبانیت فرد می شود. یک مثال رایج در این مورد زمانی است که شخصی عصبانی می شود و شما را در ترافیک قطع می کند زیرا شما آهسته تر از آنچه می خواهید رانندگی می کنید. اگر با قطع کردن آنها پاسخ دهید ، این باعث عصبانیت بیشتر آنها می شود.

تا آنجا که ممکن است سخت باشد ، هرگز یک عمل عصبانی را با یک عمل عصبانی دیگر جبران نکنید. حتی اگر احساس بی احترامی می کنید ، باید غرور خود را کنار بگذارید و ادامه دهید. مطمئن باشید که به طعنه نمی افتید ، زیرا این می تواند عصبانی شدن فرد عصبانی را بیشتر کند.

2- مراقبت خود را نشان دهید

به جای عصبانی بودن ، به شخص نشان دهید که به وضعیت او اهمیت می دهید. متوجه خواهید شد که افراد عصبانی اغلب چنین هستند ، زیرا احساس می کنند دچار سوءتفاهم شده اند . صرف وقت برای گوش دادن ممکن است برای تغییر نگرش آنها کافی باشد. بسته به شرایط ، در اینجا چند خط خوب وجود دارد:

  • آیا می توانید به من بگویید چه مشکلی دارد؟ شاید بتوانم کمک کنم.
  • متأسفم که چنین احساسی دارید. آیا کاری می توانم انجام دهم؟
  • این هرگز نباید اتفاق می افتاد. چه احساسی دارید؟
نوشته دیگر :   پکیج تصفیه فاضلاب - گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر

خطوط کوچکی مانند این برای صحبت کردن فرد عصبانی کافی است. ممکن است در نهایت بتوانید به آنها کمک کنید تا مشکل را از سر گذرانده و با آن صحبت کنند.

3- خود را انسانی

کنید
اگر فرد عصبانی بدخواهی خود را به سمت شما هدایت می کند ، سریع ترین راه برای کاهش ناامیدی این است که خود را انسانی تر جلوه دهید. به آنها بگویید که عصبانیت آنها چه احساسی در شما ایجاد می کند – یعنی می ترسید ، گیج می شوید یا مضطرب هستید – و حتماً به آنها اطلاع دهید که منظور شما هیچ آسیبی در گفتار یا اعمال شما نیست.

4- روحیه را سبک کنید

شما باید با این تکنیک مراقب باشید ، اما یک فرد پست را اغلب می توان با کاهش روحیه از بین برد. یک شوخی بگویید ، یک لبخند بزنید ، یا دیدگاه خود را به چیزی اضافه کنید که واقعاً چندان مهم نیست. دانستن زمان انجام این کارها شما را در زندگی دورتر می کند.

اجازه ندهید شخص دیگری روز شما را خراب کند

وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد ، غیرممکن است که بتوانید احساسات دیگران را کنترل کنید. مهم نیست چقدر تلاش می کنید ، برخی از افراد عصبانی فقط می خواهند عصبانی بمانند. در صورت امکان ، اجازه ندهید آنها روز شما را خراب کنند. مهربانی را انتخاب کنید و فرد بهتری خواهید شد.