چرا بعد از ازدواج، احساس اضطراب و غم به سراغتان می آید؟

برخی از زوجین بعد از ازدواج کمی اضطراب و ناراحتی را در پیش رو حس میکنند که امری نرمال می باشد. زن و شوهر زمان زیادی برای برقرار کردن مراسم عروسی و ازدواج تلاش کردند و نرمال است که از هیجان و اضطراب آن ناگهان دور شده اند و در پس خود حس از دست دادگی را تجربه کرده اند مانند حس بدی که بعد از مسافرت برخی دارند.
به هر حال در صورت طولانی شدن این موضوع را باید جدی بگیرید. اگر برای تمام مراحل تا به اینجا با برنامه ریزی پیش رفته باشید می تواند به شما در این راه کمک کند. زمان آن رسیده قدم های بعدی و مهم تری را در زندگی بردارید و می بایست خوشنودی و رضایت بین طرفین همیشه رو به ترقی باشد.
 

چیزهای مهم دیگری نیز در این راه وجود دارد. یادتان باشد اهداف مهمی در اوایل ازدواج دارید که باید با یکدیگر در موردشان به نتیجه برسید مانند هزینه ها، نحوه و زمان برقراری رابطه جنسی، رفت و آمد با خانواده چگونه پیش خواهد رفت، اگر سر موضوعی تفاوت نظر داشتید چه باید بکنید، اگر بحثی بینتان به وجود آمد چگونه آن را حل می کنید، و …
گرچه اکثر این موارد در دوران نامزدی اتفاق افتاده یا درباره ی آن صحبت شده است اما حال که زندگی مشترک شروع شده است بسیاری از این مسائل مهم تر به چشم می آید. این که اوایل زندگی با همه این مسادل کنار بیایید به شما در محکم تر بودن و رضایت بیشتر داشتن کمک می کند.
 

نوشته دیگر :   قبل از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی حتما این نکات را در نظر بگیرید

در صورت بروز مشکل چه باید کرد؟

 
مناسب ترین راه این است که کاملا بی پروا و صادق با همسر خود صحبت کنید بدون آن که یکدیگر را تخریب کنید. مثلا می توانید این گونه اقدام کنید: “من احساس می کنم برای سر و سامان دادن خود با اتفاقات به وجود آمده در زندگی که به تازگی وارد آن شده ایم مشکل داریم” و در ادامه در پی پیدا کردن مناسب ترین راه حل باشید. پیشنهاد می شود از مشاوره ازدواج و خانواده هم کمک بگیرید.
 

چگونه پایه های زندگی مشترک را محکم بنا کنیم؟

 
معمولاً همه معتقد اند اوایل زندگی زناشویی با سختی همراه است لذا همین دورانی که سخت است بسیار شیرین و لذت بخش می باشد. دو سال اول زندگی را زمان فوق العاده ای برای شناخت یکدیگر و ایجاد صفا و صمیمیت از نوع فراموش نشدنی باشد. همیشه به یاد داشته باشید که شناخت یکدیگر تمامی ندارد و هر لحظه بیشتر می شود. در بنا کردن پایه های زندگی مشترک هر دو طرف باید تلاش کنند و به زندگی و آینده معنا ببخشند.