۲۲ موردی که اگر فرد مورد علاقه شما از دیابت نوع ۱ رنج می برد ، باید به خاطر بسپارید

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند دیابت نوع 1 به دلیل رژیم غذایی حاوی قند و عدم ورزش ایجاد می شود. اگر شخص مورد علاقه شما به این بیماری مبتلا است ، می دانید که چقدر از حقیقت دور است.

اما تصور کنید شنیدن عباراتی مانند “اما شما چاق نیستید” یا “آیا باید آن را بخورید” برای آنها چقدر دشوار است

روز به روز ، آنها با بیماری زندگی می کنند که عمدتاً توسط مردم درک نمی شود. تا زمانی که دیابت نوع 1 ندارید ، هرگز نمی توانید بطور کامل درک کنید که زندگی با یک بیماری تهدید کننده زندگی که نیاز به درمان مداوم دارد چگونه است. با این حال ، می توانید از شخص مورد علاقه خود حمایت کنید ، همدردی کنید و از او دلسوزی کنید.

اگر بتوانید بیست و دو مورد زیر را که عزیزتان با آن روبرو است به خاطر بسپارید ، به راه رفتن با کفش او بسیار نزدیک می شوید:

1- آنها دائماً با قضاوت های نادرست مواجه هستند

بسیاری از مردم نمی دانند که دیابت نوع 1 ارثی است. عزیز شما دائماً توسط افراد نادان به خاطر خوردن زیاد قند یا ورزش نکردن احساس گناه می کند.

2- آنها یک بیماری خودایمنی لاعلاج دارند ، نه یک شیوه زندگی

آنها نمی توانند بیماری خود را با تغییر رژیم غذایی خود یا با ورزش درمان کنند. لطفاً با اصلاح افرادی که پیشنهاد می کنند از خوردن شکر دست بردارند یا دوچرخه سواری را شروع کنند ، به آنها کمک کنید.

3- آنها هر روز با یک بیماری جدی زندگی می کنند که اغلب به نظر می رسد بدون هیچ دلیل مشخصی

به طور ناگهانی ظاهر می شود
با تشخیص دیابت ، زندگی آنها برای همیشه تغییر کرد و هیچ ارتباطی با آن نداشتند.

4- تعریف آنها از حالت عادی بسیار متفاوت از شما و من

است
آنها در طول عمر خود تزریق می کنند یا از پمپ انسولین استفاده می کنند. طبیعی آنها این است که روزانه چندین عکس به خود بدهند یا یک پمپ متصل به شکم خود را کنترل کنند. طبیعی است که قند خون آنها را در محدوده ایمن نگه دارید ، در غیر این صورت ممکن است دچار افت قند خون شوند و به کما بروند.

5- آنها از بیرون شبیه

هستند
… اما داخل آن بسیار متفاوت است. لوزالمعده آنها تولید انسولین را متوقف کرده است و اگر انسولین مصرف نکنند ، به کما می روند و ممکن است بمیرند. آنها با این واقعیت زندگی می کنند.

6- پمپ های انسولین می توانند مدیریت را آسانتر کنند ، اما نگران نباشید

پمپ های انسولین به تقلید نحوه عملکرد لوزالمعده سالم نزدیک می شوند و انسولین را در یک برنامه مشخص تحویل می دهند. این یک درمان نیست و بیماران دیابتی باید میزان کربوهیدرات خود را کنترل کرده و سطح قند خون خود را کنترل کنند. پمپ های موفق نیاز به ورودی مکرر کاربر دارند.

7- آنها می خواهند افرادی را که از آنها می پرسند آیا با خوردن زیاد قند

به این بیماری مبتلا شده اند ، بکوبند
بیماری آنها ربطی به خوردن شیرینی زیاد ندارد و از اینکه از آنها سوال شود آیا دندان شیرین سیری ناپذیری دارند ، ناراحت هستند.

8- آنها با بیماری زندگی می کنند که هرگز ترک نمی شود

حتی با استفاده از پیشرفته ترین سیستم های مانیتورینگ ، هیچ گزینه ای برای افراد دیابتی نوع 1 وجود ندارد. انسولین زیاد یا کم می تواند منجر به مرگ شود.

9- یک سگ می تواند بهترین دوست آنها باشد و زندگی آنها را نجات دهد

سگهای آموزش دیده می توانند تغییرات سریع در شیمی خون را قبل از مشخص شدن علائم افت قند خون حس کنند. یک سگ هشدار دهنده دیابتی ممکن است یک هدیه فوق العاده برای عزیز شما باشد.

10- آنها با والدینی بزرگ شدند که نیاز به محافظت و شنا

دارند
اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در کودکان یا نوجوانان کوچک تشخیص داده می شوند. آنها با والدینی بزرگ شدند که نیاز به مراقبت و مراقبت از فرزند خود داشتند. بالاخره این می تواند یک مسئله مرگ یا زندگی باشد.

نوشته دیگر :   بلوک سبک

11- آنها فقط 5-10 درصد از دیابتی ها در جهان را نشان می دهند

… اما تأثیری که بر زندگی آنها می گذارد غالباً بزرگ و قریب به اتفاق است.

12- آنها به شما نیاز دارند زیرا سایر دوستان نزدیک خود را به دلیل بیماری از دست داده اند

دیابت نوع 1 تهدید کننده زندگی است و هفتمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده است.

13- اگر می بینید که آنها رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان می دهند ، مست نیستند و ممکن است تهدیدی برای زندگی

باشد
علائم افت قند خون شامل لرزش ، تاری دید ، گیجی و عدم هماهنگی است. در صورت مشاهده رفتارهای عجیب و غریب از آنها کمک بگیرید.

14- انسولینی که هر روز تزریق می کنند یا پمپ می کنند ، درمانی نیست

آنها هر روز برای زنده ماندن از آن استفاده می کنند.

15- آنها هرگز نمی توانند از این بیماری تعطیلات

داشته باشند
هر دقیقه در هر روز با آنهاست.

16- زندگی یک عمل متوازن کننده بی پایان است

آنها فقط برای زنده ماندن باید ریاضیدان ، پرستار و متخصص تغذیه باشند.

17- وقتی از همه به جز آنها یک تکه کیک تولد <بخورید ، از آنها متنفر هستند/h2>
آنها می دانند چگونه قند خون خود را بسیار بهتر از شما کنترل کنند ، بنابراین به آنها اجازه دهید تا سطح انسولین خود را کاهش داده و تنظیم کنند.

18- آنها با بیماری زندگی می کنند که اغلب به انگ

انگ زده می شود
برخی از 71٪ از مبتلایان به دیابت نوع 1 احساس می کنند که انگ آنها را ننگ می کنند به عنوان یک بار برای سیستم مراقبت های بهداشتی یا عدم مسئولیت شخصی

19- با تبدیل شدن به یک افسانه

دیابت نوع 1 به آنها کمک کنید
آنها در دنیایی زندگی می کنند که دیابت نوع 1 را اشتباه می فهمد. به مردم کمک کنید تفاوت بین دیابت نوع 1 و نوع 2 را درک کنند.

20. آنها نمی خواهند شما با آنها مانند معلول

رفتار کنید
بله ، آنها با بیماری زندگی می کنند ، اما دیابت بر هوش آنها تأثیر نمی گذارد و آنها را در برابر خیره شدن مردم به پمپ ها و پین های انسولین مصون نمی کند.

21- آنها بسیار فراتر از سالها

خردمند هستند
آنها از کودکی مجبور بودند کنترل مراقبت های بهداشتی خود را در دست بگیرند. دیابت آنها را مجبور کرد تا بهترین مدافع و پرستار سلامت خود باشند. آنها شاهد مرگ دوستان بر اثر این بیماری بوده اند.

22- آنها عشق و حمایت شما را می خواهند ، اما ترحم شما

را نمی خواهند
آنها می خواهند شما با آنها مانند یک انسان رفتار کنید ، کسی که احساس شادی و درد می کند. شفقت و همدلی واقعی نشان می دهد که می خواهید درک کنید زندگی برای آنها چگونه است.

همدلی واقعی این است که به جای فرد مورد علاقه خود قدم بردارید و دنیای آنها را بدون قضاوت ببینید. همدلی این است که نه سرسخت باشید یا توصیه های ناخواسته ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که عزیز شما بیماری او را بهتر از شما درک می کند. بنابراین به جای این که به آنها بگویید سبک زندگی خود را تغییر دهند ، چرا آنها را با یک عصر مفرح پذیرایی نکنید یا یک روز را در یک چشمه آبگرم از آنها لذت ببرید؟ شاید برای جمع آوری کمک های مالی دیابت به آنها بپیوندید.

بزرگترین پیشرفت در زندگی آنها چه خواهد بود؟

درمانی برای دیابت. با اهدای به تحقیقات برای درمان به تحقیق کمک کنید

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 اغلب احساس تنهایی و سوء تفاهم می کنند ، اما با حمایت و همبستگی شما ، آنها می توانند احساس پذیرش و قدردانی کنند.