۲۰ نکته ای که اگر عاشق فردی افسرده هستید باید به خاطر بسپارید

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند. با این آمار سرسام آور ، بسیار محتمل است که همه ما در نقطه ای با کسی که دچار افسردگی است ، تعامل داشته باشیم. با در نظر گرفتن این احتمال ، افرادی که انتظار ندارید دچار افسردگی شوند ، مانند دوستان ، خانواده ، همکاران و حتی رئیس خود ، کسانی هستند که با آن مبارزه می کنند.
عکس مرتبط با افسردگی در روانشناسی Psychological depression

به عنوان یک رواندرمانگر ، بسیار مهم است که فاش کنم که در سالها تجربه من در کار با افراد و حتی ازدواج هایی که افسردگی را تجربه کرده اند ، یکی از مخرب ترین جنبه های مقابله با افسردگی ، انگ و انتقاد منفی دیگران است. علاوه بر این ، افراد حتی نمی دانند که رفتارها و نظرات آنها منفی یا آزاردهنده است و حتی گاهی اوقات باعث می شود افسردگی بدتر شود.

با این اوصاف ، در اینجا 20 مورد ساده را که می توانیم هنگام تعامل با افرادی که ممکن است با افسردگی مبارزه کنند ، به خاطر بسپاریم ، آورده ایم. هر یک از این نکات نه تنها به ننگ پیرامون افسردگی کمک می کند ، بلکه حتی ممکن است به فرد مقابله با افسردگی نیز کمک کند.

1- آنها از نظر شخصیتی قوی هستند

دکتر نیل برتون در گفتگوی اخیر تدکس ، روانپزشک و فیلسوف ، توضیح می دهد که افسردگی می تواند جستجوی عمیق تری برای معنا و اهمیت در زندگی باشد. می توان تصور کرد که فردی که افسردگی را تجربه می کند برای معنا بخشیدن به زندگی تلاش می کند و تلاش می کند تا به چیزهای بیشتری برسد ، بیشتر بهبود یابد و بیشتر پیشرفت کند. علاوه بر این ، افسردگی می تواند راهی برای آماده سازی آینده ای بهتر و حتی سالمتر برای خود و اطرافیانمان باشد. دکتر برتون در ادامه اشاره می کند که برخی از افراد مentialثر و الهام بخش با افسردگی دست به گریبان بوده اند مانند آبراهام لینکلن و وینستون چرچیل. جستجوی آنها برای صلح ، شادی و آرامش ، قلب و ذهن آنها را به گودال افسردگی کشاند ، اما در نهایت مسیر تاریخ را تغییر دادند.

به رسمیت شناختن وجود افسردگی به اراده و شفافیت زیادی نیاز است ، اما همچنین افراد را به ایجاد پاسخ در تاریک ترین لحظات زندگی سوق می دهد. در پایان ، افسردگی می تواند افراد را به جنگل های عمیق روح ما ببرد و به پاکسازی علف های هرز یا درختچه هایی که ممکن است زیبایی زندگی را پنهان کنند ، کمک کند. این یک عمل ترس ، ترسو یا جهل نیست.

2- وقتی به طور غیرمنتظره ای با آنها تماس می گیرید آنها را دوست دارند

من معتقدم که یکی از بزرگترین فرضیات فردی که با یک دوره افسردگی روبرو است این است که می خواهد تنها بماند. اگرچه ممکن است گاهی اوقات درست به نظر برسد ، اما این یک دوز پزشکی اجتماعی سالم است وقتی که یک دوست ، یک دوست ، یا یک همسایه برای سلام کردن به آنجا می آیند. یکی از نظریه های رو به رشد درباره ریشه افسردگی در جامعه ما ، فقدان روابط اجتماعی در جوامع و حتی در خانواده های ما است. در تعاملات روزمره ما به دلیل کار زیاد ، تلویزیون و فناوری ، مقدار زیادی خالی و قطع ارتباط وجود دارد. افرادی که افسردگی را مدیریت می کنند نیاز به همراهی بیشتر ، دوستان بیشتر ، افراد بیشتری دارند که با آنها ارتباط برقرار کنند و افراد بیشتری می خواهند با آنها وقت بگذرانند ، نه برعکس.

دفعه بعد که متوجه شدید در حال فکر کردن در مورد فردی هستید که در حال گذر از حالت افسردگی است ، به جای این که دوری از او را انتخاب کنید ، به یک اقدام خوب ، جذاب و دوستانه فکر کنید. اگر از مثال عیسی استفاده کنیم ، او همیشه با مردم بود. برای ادامه مطلب ، عیسی مسیح ترجیح داد وقت خود را با همکاران مورد اعتماد بگذراند و اغلب اوقات تنها نباشد. در حقیقت ، هنگامی که او تنها بود ، شیطان بیشترین وسوسه را برای او انتخاب کرد.

عزیزان و دوستان خود را که در حال تجربه افسردگی هستند به عنوان نیازمند شما و حضور شما در نظر بگیرید. جالب است به زمانهایی فکر کنم که من در حال بزرگ شدن بودم و مادرم همیشه تمایل داشت که در زمان مشکلات یا تنهایی به خواهران و برادرش تکیه کند. خانواده و اجتماع یک درمان طبیعی برای افسردگی است. بیایید بیشتر از آن استفاده کنیم.

مادر ترزا خیلی خوب می گوید: “وحشتناک ترین فقر تنهایی است و احساس دوست نداشتن بودن.”

3- آنها نمی خواهند کسی را تحت فشار قرار دهند

فقط یک فرد افسرده می فهمد که چقدر سخت است که احساسات و افکار خود را از دیگران پنهان کنیم تا از شرمندگی جلوگیری کنیم. یکی از ویژگی های افرادی که با افسردگی روبرو هستند این است که به شدت از خود ، افکار خود ، احساسات و رفتار دیگران نسبت به خود آگاه هستند. وزنی که افسردگی می تواند بر سر فرد بیاورد به اندازه ای است که بتواند یک روز او را دفن کند-دفن اطرافیان در لیست کارهای انجام شده نیست.

متأسفانه ، افرادی که با افسردگی مبارزه می کنند ممکن است مجبور به تنهایی شوند زیرا نمی خواهند روی دیگران تأثیر منفی بگذارند. اگرچه ممکن است همیشه اینطور نباشد ، اما عزیزان افسرده مایلند افسردگی خود را با موفقیت مدیریت کنند و اجازه ندهند که آن شخص تا این اندازه لمس کند. این می تواند یک وضعیت متناقض باشد زیرا تنها بودن در واقع می تواند تشدید کننده باشدعلائم افسردگی را خورد

افسردگی می تواند این احساس را در فرد ایجاد کند که گویی برای جهان بار است ، به ویژه برای اطرافیانش. آنها نه به دنبال جلب توجه هستند و نه می خواهند عینکی نوازش یا گل رز به دست آنها داده شود. درک اینکه مدیریت موثر افسردگی مهمترین هدف یک فرد افسرده است ، این یک نگرش ارزشمند است که نه باعث تحمل بار و نه دردی برای کسی می شود. اگر به طور اتفاقی به شما آسیب رساند یا باعث آزردگی شما شد ، به یاد داشته باشید که آنها دشمن نیستند – افسردگی آنها دشمن واقعی است. به عزیز افسرده خود بگویید که او را به طور کامل و بدون قید و شرط می پذیرید و همه ویژگی های مثبتی را که درباره آنها دوست دارید به او یادآوری کنید.

4- آنها “شکسته” یا “معیوب” نیستند

بدن انسان یک ماشین پیچیده است. این قدیمی ترین موجود زنده روی زمین است و ما هنوز نمی دانیم چگونه می توان از تجزیه کامل آن جلوگیری کرد. مغز انسان پیچیده تر است و ساختارها و عملکردهای زیادی دارد. اگرچه علت برخی از انواع افسردگی به طور کامل شناخته شده یا قابل درک نیست ، بسیاری از ما این فرض را داریم که یک فرد افسرده دارای نقص یا نقص است. کیفیت فرد با تشخیص افسردگی ارتباط ندارد. درست مانند داشتن یک چانه بزرگ ، اضافه وزن یا داشتن یک لب ، یک ویژگی بدون علت مشخص یا مشخص است ، افسردگی می تواند به دلایل زیادی در زندگی فرد ایجاد شود. این نشان دهنده شخص شکسته یا معیوب نیست.

مفیدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای افراد افسرده ارزش قائل شوید و آنها را یکپارچه ، قوی و ارزشمند ببینید.

5- آنها فیلسوفان طبیعی هستند

افراد مبتلا به افسردگی سوالات و نظرات زیادی در مورد زندگی ، در مورد شادی و اهمیت آنها در زمین دارند. تنها کسب درآمد یا راه اندازی یک حرفه موفق کافی نیست. زندگی بر رویای “آمریکایی” کافی نیست. فقط زندگی در زمان حال کافی نیست و امیدوارم همه چیز به نتیجه برسد. افسردگی روش خنده داری برای وسیع تر و فراگیرتر کردن دیدگاه شما دارد.

افراد افسرده دوست دارند دنیا را به مکانی بهتر و عادلانه تر تبدیل کنند. آنها دوست دارند برای همه چالش های زندگی پاسخی داشته باشند و سپس مایلند این دانش را تا آنجا که ممکن است به اشتراک بگذارند. گاهی اوقات ، این کنجکاوی می تواند یک دشمن باشد ، زیرا سوالات شما را نسبت به پاسخ ها ایجاد می کند.

بنابراین ، تشخیص دهید که در اصل افراد افسرده باهوش ، کنجکاو ، کنجکاو و خلاق هستند. این یک نکته مثبت است نه منفی.

6- آنها سخت در حال مبارزه با افسردگی هستند و از حمایت زیادی قدردانی می کنند

در بزرگترین مبارزه زندگی خود ، افراد افسرده نیاز به تشویق کنندگان دارند ، نه قلدرها. در تاریک ترین لحظات است که دوستان می توانند فرشته شوند و فرشتگان نجات دهنده زندگی می شوند – به معنای واقعی کلمه. شما در مرحله ای از زندگی خود انتخابی خواهید داشت که نجات دهنده یا نجات دهنده باشید. نجات دهنده باشید. هدیه پذیرش ، کمک ، تشویق و حضور را هدیه کنید.

7- آنها فرصتهایی برای سرگرمی و خنده

را دوست دارند
نقطه مقابل افسردگی چیست؟ شیدایی! این یک پدیده علمی اثبات شده است که خنده برای روح و ذهن مفید است. افراد افسرده به همان شیوه عمل می کنند. من همیشه دوست دارم قسمت جری سینفلد را به خاطر بسپارم که در آن جری یک دوست بیمار در بیمارستان دارد و سعی می کند “روحیه” خود را برای تشویق و خنداندن او انجام دهد.

خوب ، او در نهایت دوستش را می کشد زیرا او را بیش از حد خنداند. نگران نباشید – با شوخی و خنده به عزیزان یا دوستان افسرده خود آسیب نخواهید رساند. آن را بشویید و اغلب آن را بشویید.

8- آنها به احساسات و اقدامات دیگران حساس هستند

افراد افسرده مراقبت می کنند – و آنها اهمیت زیادی می دهند. آنها به احساسی که دارید ، چگونه به آنها نگاه می کنید ، چگونه خود را و آنچه دیگران نیاز دارند اهمیت می دهند. ممکن است آنها بیش از حد اهمیت دهند! برخی از دلسوزترین افرادی که تا به حال ملاقات کرده ام افرادی هستند که از نوعی افسردگی رنج می برند. به آنها اطلاع دهید که شما به چه چیزی نیاز دارید و چه چیزی به آن احتیاج ندارید.

با آنها مرزهای محترمانه ، واضح و ملاحظه کنید. همچنین ، در مورد نیازها و خواسته های آنها بپرسید و به آنها اطلاع دهید که شما قادر به دادن و یا ندادن چه چیزی هستید. هیچ چیز بهتر از یک رابطه سالم بر اساس ارتباط سالم و مرزها نیست.

9- باید با آنها محترمانه رفتار کرد

انگ منفی برای مقابله با افسردگی وجود دارد. و ، این فرد افسرده نیست که انگ زدگی را انجام می دهد. جامعه است. من نمی توانم این را به اندازه کافی تکرار کنم – کاهش انگ زدن به کاهش آثار اجتماعی افسردگی کمک می کند. احترام یک ارزش بسیار بیشتر از یک عمل است. اگر این یک عمل بود ، ترجیح می دهم هزینه آن را بپردازم تا اینکه انتظار آن را داشته باشم و آن را دریافت نکنم. احترام شامل دیدن فراتر از فرد افسرده و دیدن کل شخص است.

افسردگی این توانایی را دارد که بسیاری از ویژگیهای مثبت و واقعاً قابل توجه دیگر را مخفی کند. اجازه ندهید افسردگی به شما دروغ بگوید و به عزیزتان دروغ بگوید. سلبراآنچه را که در ابتدا با جستجوی خوبی از کسانی که از این بیماری سخت رنج می برند ، نمی بینید.

10- باید با آنها مانند دیگران رفتار کرد

بدون نیاز به پوسته تخم مرغ یا نوک پا. به تجارت خود بپردازید و فرض کنید که شخص افسرده شما 100٪ سالم است. گاهی اوقات یک زندگی معمولی ، اما یک برنامه معمول و قابل پیش بینی ، می تواند چنین تقویتی را به همراه داشته باشد و درمانی برای افسردگی باشد.

نوشته دیگر :   نکات مهم برای خرید محصولات آرایش مو

11- آنها استعدادها و علایق

دارند
همه ما استعدادها و توانایی هایی داریم. همه ما هم نفس بدبو داریم عزیزان افسرده شما نیز دوست دارند کاری انجام دهند ، بدون شک. و حدس بزنید چه؟ آنها احتمالاً می توانند این کار را واقعا بسیار خوب انجام دهند! اگر نمی دانید این چیست ، تازه ماموریت بعدی خود را پیدا کرده اید. برو پیدا کن به آنها کمک کنید تا دریابند اشتیاق واقعی آنها چیست. به دنبال راه هایی برای افزایش این اشتیاق ، توسعه و تقویت آن اشتیاق و در نهایت حذف هویت منفی ناشی از مبارزه با افسردگی باشید.

12- آنها کاملاً قادر به دادن و دریافت عشق هستند

هر انسانی بر روی زمین قادر به عشق و دریافت عشق است. و ، شما حدس زده اید! عزیزان افسرده شما هیچ تفاوتی با هم ندارند. بده ، و دریافت خواهی کرد. با دیگران همانطور رفتار کن که می خواهی با تو رفتار شود. و لیست قوانین و قوانین می تواند ادامه پیدا کند. مهم نیست که کسی با افسردگی مبارزه می کند. کیفیت و توانایی عشق تغییر نمی کند. هنوز آنجاست! برای رسیدن به آن تلاش کنید ، اما خودتان نیز آن را اهدا کنید. شما عشق بسیار بیشتری نسبت به آنچه فکر می کردید پیدا خواهید کرد.

در پنجره های کوچک رهایی از علائم افسردگی ، می توان قسمت های شگفت انگیزی از شادی ، خنده و ارتباط فوق العاده را مشاهده کرد. اگر باید صبر کنید تا آن پنجره ها ظاهر شوند ، فقط به این واقعیت فکر کنید که همه صحنه های فیلم مورد علاقه شما کامل نیست. فقط باید منتظر قسمت های مورد علاقه خود باشید.

13- آنها عاشق یادگیری نحوه عملکرد زندگی

هستند
در جستجوی راه هایی برای از بین بردن افسردگی ، افرادی که با افسردگی مبارزه می کنند ، طبیعی حل کننده مشکلات هستند. اگر آنها خوانندگان حریص یا یادگیرنده هستند تعجب نکنید. اگر سوالاتی می پرسند که نمی توان به سرعت به آنها پاسخ داد ، تعجب نکنید. بسیاری از رهبران و رهروان جهان با تجزیه و تحلیل عمیق ، تفکر عمیق و باورها و ارزشهای عمیق اما ریشه دار رهبری می شدند. چه بینش! افسردگی یک معلولیت نیست ، بلکه یک توانایی است که پتانسیل افسردگی را دارد! هیچ کس نمی تواند به همه س lifeالات زندگی پاسخ دهد ، یا همه نابرابری ها را حل کند. گاهی اوقات ، اجازه دادن به سوالات پرسیدن کافی است.

14- آنها قصد ندارند مبارزه با افسردگی را از دست بدهند

مبارزه با افسردگی ممکن است مادام العمر باشد یا ممکن است لحظه ای طول بکشد. صرف نظر از این موضوع ، مبارزه باید برنده شود. همیشه این س سوال مطرح می شود: این افسردگی کی از بین می رود و چگونه می توانم آن را کمی افزایش دهم؟ برنامه این است که در برابر افسردگی پیروز شویم. برنامه این است که از دست ندهید و در دلسوزی خود زندگی کنید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که افسردگی قابل درمان است و منابع بسیار زیادی برای کمک به فرد در این زمینه وجود دارد. یکی از اولین گام ها در مبارزه با افسردگی ، پذیرش وجود آن است. با تصدیق وجود آن ، می توانید درمان آن را آغاز کنید. بسیاری اوقات ، فردی که انکار می کند ، انرژی بی شماری را صرف پنهان کردن افسردگی خود می کند یا سعی می کند با اراده خود با آن کنار بیاید.

15- آنها ممکن است بدون دلیل خاصی احساس ناراحتی کنند ، بنابراین فقط با آنها باشید

درست همانطور که مه به علفزار حمله می کند ، که در نهایت رانندگی صبحگاهی شما را به محل کار خراب می کند ، افسردگی می تواند به سرعت به قربانیان خود برسد. حالات روحی می تواند فرار و متزلزل باشد. این چیزی نیست که به راحتی با سوئیچ یا اهرم کنترل شود. آن مه را به خاطر داری؟ آیا می توانید فقط آرزو کنید که دور شود؟ احتمالا نه. عزیزان شما بسیار بسیار تلاش می کنند تا شاد ، دلپذیر و جذاب باشند ، اما آنچه آنها نیاز دارند ساده است.

آنها به شما نیاز دارند فقط آنجا باشید. به معنای واقعی کلمه. به سادگی با آنها بنشینید و با هم کتاب بخوانید ، با هم کمدی تماشا کنید ، یا به کافی شاپ محلی سفر کنید و با هم جرعه جرعه بخورید. در اینجا نیازی به روانشناس نیست ، فقط حضور و پذیرش شماست. بگذارید با طلوع خورشید صبح و استقبال در روز جدید ، مه از بین برود.

16- آنها ممکن است به اندازه ای که دوست دارند انرژی نداشته باشند

یکی از علائم افسردگی خستگی یا کمبود انرژی است. یکی از مفیدترین داروهای ضد افسردگی که با تحقیقات ثابت شده است ورزش است. متوجه می شوم که شاید قبلاً در مورد این توصیه شنیده اید ، اما اجازه دهید کمی دقیق تر بگویم. نوع و مدت زمان تمرین می تواند متفاوت باشد ، اما حداقل کاری که می تواند م anثر باشد این است که حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید. این میزان ورزش است که شخص برای احساس اثر ضد افسردگی نیاز دارد.

آیا این راحت نیست؟ بنابراین ، اگر خورشید بیرون رفته است و نسیم برای شما زمزمه می کند که بیرون بیایید و بازی کنید ، عزیز خود را برای پیاده روی دعوت کنید. آنها ممکن است تأثیر فوری را مشاهده نکنند ، یا در واقع ممکن است! در هر صورت ، ورزش با این روش شانس آنها را برای غلبه بر افسردگی و افزایش سطح انرژی آنها افزایش می دهد.

17- ممکن است گاهی اوقات تحریک پذیر به نظر برسند – آن را شخصاً نگیرید

تحریک پذیری یکی دیگر از علائم افسردگی است. اگرچه هیچ توجیهی برای بی احترامی به مردم وجود ندارد ، مهم این است که اجازه دهید هرگونه اصطکاک با یک فرد افسرده از پشت شما خارج شود. از سوی دیگر ، تعیین انتظارات و حتی مرزبندی با فرد افسرده قابل قبول و مهم است. انتظار حداقل استانداردی است که از کسی انتظار دارید. مرز نیز می تواند به عنوان یک انتظار در نظر گرفته شود که به منظور حفظ یک رابطه هماهنگ تعیین شده است.

اگر فردی افسرده به طریقی به احساسات شما آسیب رسانده است ، بد نیست آن را به او بگویید. با این حال ، مانند هر رابطه دیگری ، توصیه می شود هرگونه سرزنش را از صرافی حذف کنید. به سادگی به دوست افسرده خود اطلاع دهید که چه احساسی دارید و در عوض از او چه می خواهید. همچنین ، اگر عزیز افسرده شما مایل به گوش دادن نیست ، بعداً وقتی احساسات خنک می شوند ، دوباره امتحان کنید. بگذارید آنها بدانند که شما آنها را دوست دارید ، اما شما نیز خودتان را دوست دارید. شما نه تنها از عشق به خود الگوبرداری می کنید ، بلکه مهارت های ارتباطی خوب و تعیین مرزها را نیز الگو قرار می دهید.

18- آنها نمی خواهند “باید”

را بشنوند
همانطور که در مورد ، “شما باید بیشتر با دوستان خود بیرون بروید.” اگر کریپتونیت برای افراد افسرده وجود دارد ، این یکی است – “باید”. افراد افسرده در حال حاضر یک عادت عمیق و ریشه دار دارند که خود را تا حد ممکن “باید” قرار دهند. اگر نمی دانید “باید” چیست ، یک عبارت است که “باید” در وسط آن درج شده است. به عنوان مثال ، “باید” بیرون بروید و بیشتر ورزش کنید. شما “باید” فقط از آن خارج شوید. اگر من جای شما بودم ، x ، y و z را انجام می دادم. شما “باید” این کار را مانند من انجام دهید.

این نه تنها باعث ایجاد رابطه متواضعانه می شود ، بلکه فرض می کند که افراد افسرده دارای ذهن و اراده خود نیستند. نکته اصلی این است که احساس می شود فردی که این اظهارات را می کند والد است. و ، عزیزان افسرده نیازی به والدینی ندارند که به آنها بگویند “باید” چه کاری انجام دهند. در عوض ، از یک عزیز افسرده باید تا آنجا که ممکن است سوالات باز پرسیده شود. این به افراد افسرده کمک می کند تا از طریق گزینه های خود فکر کنند ، گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند ، ایده ها را کشف کنند ، توانایی های خود را گسترش دهند و غیره و غیره. “باید” آنها را فقط دیوار بکشد و هیچ چیز در این راه انجام نمی شود. به یاد داشته باشید ، یک س -ال باز ، یک س yesال بله یا خیر نیست.

یک سوال بله یا خیر: آیا رنگ مورد علاقه خود را دارید؟ آره.

یک س -ال باز: گزینه های شما در حال حاضر چیست؟ هوم…

19 آنها به حمایت و تشویق خانواده زیادی نیاز دارند

این یکی ضروری است. این درست نیست که خانواده افسردگی را بدتر می کند یا کمکی نمی کند. در واقع ، مدل های درمانی برای افسردگی وجود دارد که شامل خانواده یا شریک زناشویی می شود. و در حالی که احتمالاً افسردگی می تواند رابطه را دچار مشکل کند ، همچنین قدرت زیادی در استفاده از رابطه به عنوان ابزاری برای کمک به افراد افسرده برای یادگیری خود و یادگیری نحوه تنظیم تعاملات وجود دارد.

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تغییر در زندگی افراد افسرده این است که به آنها اطلاع دهید که شما در کنار آنها هستید. این چیزی است که نباید به سادگی فرض کرد. این چیزی است که باید مستقیماً و رودررو با آن ارتباط برقرار کرد. چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد ، نحوه حمایت و تشویق شماست. در اینجا یک لیست کوچک از توصیه ها وجود دارد:

– یک تعریف کوچک و صادقانه انجام دهید.

– به نقاط قوت و مثبت آنها توجه کنید.

– آنها را در رویدادها یا برنامه ها گنجانید.

– هرگونه کریپتونیت را از زبان خود حذف کنید (باید).

-به احساسات و افکار آنها احترام بگذارید ، اما تا آنجا که ممکن است از سوالات باز استفاده کنید.

20. آنها بیش از انتقاد یا تقویت منفی

به تقویت مثبت نیاز دارند
Sea World نهنگ های قاتل خود را از طریق تقویت مثبت آموزش می دهد. در آموزش والدین نشان داده شده است که تقویت مثبت در به دست آوردن رفتار مورد نظر شما بهتر از تقویت منفی عمل می کند. تقریباً در هر رابطه ای ، برجسته سازی نکات مثبت و تجلیل از آن ، راهی سالم و برای افزایش رفتار دلخواه است. از سوی دیگر ، دریافت کننده تقویت مثبت یک احساس فوق العاده است. همه ما در مقاطعی از زندگی کارمند بوده ایم. حتی در محل کار ، دریافت تعریف و تمجید از کارمان و تقدیر از تلاش ما ، هم بهره وری و هم فداکاری ما را نسبت به کار افزایش می دهد.

هر وقت تصمیم گرفتید از تقویت مثبت استفاده کنید ، عزیز افسرده شما عزت نفس خود را افزایش می دهد. امتحان کنید.