Posted on

دانه کدوتنبل pumpkin-seeds

چی بهتر از یه میان وعده خوشمزه س که اتفاقاً مشکلی واسه برنامه کاهش وزن مون هم ایجاد نمی کنه؟

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ دانه های بو داده کدو تنبل یه میان وعده محبوب هستن. دانه های کدو تنبل نه تنها اعتیاد آور نیستن بلکه پر از مواد مغذی مفیدی می باشن که بدن رو قوی نگه داره. حتی می تونه به شما کمک کنه که به بدنی لاغرتر دست پیدا کنین. دانه های کدو تنبل شامل آنتی اکسیدان هایی هستن که از شکل های جور واجور خاصی از سرطان ها جلوگیری می کنه و هم اینکه مواد مغذی که نشونه های پیری رو به تأخیر می اندازند.

ما تصور می کنیم که خوردن شکل های جور واجور خاصی از مواد غذایی می تونه به شما کمک کنه که وزن کم کنین که این موضوع اصلا غلطه. هیچ ماده ی غذایی در جهان وجود نداره که باعث کاهش وزن شما شه.

واسه کاهش وزن، شما باید کالری هایی که در طول روز مصرف کرده اید رو بسوزونین. اگه همون مقدار کالری که مصرف کرده اید رو نسوزونین، کالری های اضافه به چربی ذخیره شده تبدیل می شن و این جوری وزن تون افزایش می یابد. واسه از دست دادن چربی ذخیره شده، بدن شما باید قادر به به کار گیری اون چربی باشه و اون رو به عنوان سوخت بسوزونه.

دانه ی کدو تنبل می تونه به شما کمک کنه که وزن کم کنین؟

جواب کوتاه: بله، دانه های کدو تنبل می تونن به کاهش وزن کمک کنن. دانه های کدو تنبل شامل پروتئین با کیفیت بالا هستن، بالاترین مقدار در هر آجیل یا دانه ی خوردنی. حدود یه سوم یه وعده ۲۸ گرمی از دانه های کدو تنبل، پروتئین می باشه.

هم اینکه دانه های کدو تنبل شامل تریپتوفان که یه نوع اسید آمینه که در مغز ما به انتقال دهنده ی عصبی سروتونین تبدیل می شه، می باشه. خوردن دانه کدو تنبل بیشتر، نه فقط به بهتر شدن خلق و خو کمک می کنه بلکه از اضطراب و استرس هم جلوگیری می کنه. هم اینکه می تونه تشکیل بافت های عضلانی رو در بدن زیاد کنه.

دانه های کدو تنبل، بخش مهمی از یه رژیم کاهش کالری هستن. با خوردن مواد غذایی مغذی مانند دانه های کدو تنبل، تو یه رژیم غذایی با کالری محدود دچار کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی نمی شید.

اما شاید مهم ترین ماده ی مغذی موجود در دانه های کدو تنبل که اون رو به یه ماده غذایی ایده آل واسه افراد رژیمی تبدیل می کنه، فیبر باشه. فیبر به حجیم شدن مدفوع کمک می کنه، پس به راحتی از بدن خارج می شه. هم اینکه در دفع سموم از روده ی بزرگ، پاک سازی سیستم گوارش و حتی جلوگیری از جذب چربی بوسیله بدن هم مؤثره.

فیبر به چربی و سموم دیگه وصل می شه، پس اونا به عنوان مواد زائد از بدن دفع می شن. حتی بهتر از اون، فیبر به کنترل هوس های غذایی کمک می کنه و باعث می شه که به مدت طولانی تری احساس سیری کنین. در نتیجه، شما پرخوری نمی کنین و کالری زیادتر از اندازه به بدن تون نمی رسونید.

میونه روی مهمه

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین با اینکه دانه های کدو تنبل پر از پروتئین ها و ویتامین های لازمن اما پر از چربی و کالری هم می باشن. البته چربی موجود در دانه های کدو تنبل از نوع خوبه، یعنی یه جور که سلامت قلب رو بهبود می بخشه. تا زمانیکه درحد میونه روی از دانه های کدو تنبل استفاده می کنین، کالری اضافه دریافت نمی کنین.

دانه های کدو تنبل یکی از بهترین میان وعده ها واسه بعد از تمرین هستن. ما پیشنهاد می کنیم که گردوی خشک با ماست بخورین یا می تونید خلاقیت به خرج بدید و ادویه ها و طعم دهنده های کم کالری اضافه کنین و چند چیز رو با هم مخلوط کنین.

تلاش کنین مواد غذایی که می تونن اندازه کالری دانه های کدو تنبل رو زیاد کنن مانند کرما،شیرینیا و …، اضافه نکنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

رژیم لاغری مجله تناسب اندام کاهش وزن