Beets-juice

اگه به دنبال یه نوشیدنی ورزشی طبیعی با کارایی بالا هستین ما به شما نوشیدن آب چغندر رو پیشنهاد میکنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ با یه لیوان آب چغندر کارکرد ورزشی رو بهتر کنین.

شربت چغندر یکی از معروف ترین مکملای انرژی زا واسه ورزشکاران شناخته شده. چی باعث شده چغندر اینجور ماده مغذی ورزشی باشه؟

چغندر و کارکرد ورزشی

چغندرها منابع غنی آنتی اکسیدانا و پر از نیترات هستن. پژوهشا نشون میده سبزیجاتی که غنی از نیترات هستن سلامتی و کارکرد ورزشی رو پیشرفت میدن. نیترات یه ماده شیمیاییه که به طور طبیعی در بعضی غذاها هست و موقع مصرف تبدیل به اکسید نیتریک می شه.

نوشیدن آب چغندر سطح اکسید نیتریک رو زیاد می کنه. تحقیقات نشون میده که اکسید نیتریک جریان خون رو زیاد می کنه، کارکرد شش رو بهتر می کنه، و انقباضات عضلانی رو قوی می کنه. به دلیل همین فواید ورزشکاران از شربت چغندر واسه افزایش کارکرد و ایستادگی قلبی عروقی استفاده می کنن.

اهمیت تناسب قلبی عروقی واسه ورزشکاران و بزرگسالان فعال خیلی زیاده. این توانایی تناسب اندام به توانایی سیستم تنفسی و گردش خون در رسوندن اکسیژن به عضلات فعال در زمان ورزش طولانی مربوط می شه.

نیتریک اکسید رگای خونی رو باز می کنه و جریان خون رو زیاد می کنه و به عضلات فعال اکسیژن بیشتری میرسونه.

براساس تحقیقات چغندر می تونه کارکرد ورزشی رو تا حدود ۱۶ درصد زیاد کنه.

خلاصه یافته های تحقیقات این جور

  • شربت چغندر کارکرد ایروبیک رو در زنان و مردان ورزشکار بهتر می کنه. حجم اکسیژن مصرف شده بعد از مصرف شربت چغندر افزایش چشم گیری داشت.
  • تموم ورزشکاران تونستن شدت ورزشی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد رو به مدت طولانی تری درزمان تمرین حفظ کنن .
  • به نظر می رسه بهترین زمان به کار گیری شربت چغندر ۱۵۰ دقیقه قبل از مسابقه یا تمرینه .
  • واسه بهره وری از بهترین خواص نیرو زای اون میشه شربت چغندر رو ۶ روز قبل از تمرین ورزشی شدید یا یه مسابقه مصرف کرد.
  • افراد بزرگسال فعالی که به مدت ۱۵ روز از این شربت استفاده کردن، در تمرینات قدرتشون زیاد شد و بیشتر از اکسیژن استفاده می کردن.
  • شربت چغندر سنتز میتوکندری رو زیاد می کنه. ورزش به سلولا استرس وارد می کنه، و سنتز میتوکندری فرایندیه که بدن انرژی سلول رو زیاد می کنه.
  • شربت چغندر روی کارکرد انقباض عضلات تاثیر میده.
  • کافئین به نظر می رسه با شربت چغندر تداخل داشته باشه و مانع از فواید انرژی زایی اون می شه.
  • بالاترین درجه غلظت نیتریک اکسید خونی حدود ۲ تا ۳ ساعت بعد از مصرف چغندره. بهترین یافته های انرژی زایی حدود ۱۵۰ دقیقه بعد از مصرف شربت چغندره.
  • به نظر می رسه دهن شویهای ضد عفونی کننده تاثیر اندازه نیترات در شربت چغندر رو کاهش میدن و پیشنهاد نمی شن.
  • مهم ترین تاثیر منفی گزارش شده ادرار و مدفوع قرمز بوده.
این را هم حتما بخوانید :
خلق آثار شگفت انگیز با بریدن کاغذ !

مهم ترین خواص آب چغندر:

کاهش فشار خون

براساس پژوهشای انجام شده روی فشار خون، شربت چغندر پر از نیتراته. وقتی که چغندر می خوریم یا شربتش رو می خوریم، نیترات به نیتریک اسید تبدیل می شه. نیتریک اسید گشاد کننده عروقه و رگا رو آروم و اونا رو باز می کنه و جریان خون زیاد می شه.

خواص ضد سرطان

چغندر شامل آنتی اکسیدانای قوی و غذاهای گیاهیه که شاید خطر سرطان رو کم می کنه. به نظر می رسه عصاره قرمز رنگ چغندر مواد ضد سرطان داره هم چون بعضی از داروهای تجویز شده واسه سرطان. بتانین که یه رنگ غذاییه و از چغندر استخراج می شه، به نظر می رسه از دید زیستی فعاله. پژوهشا مشخص کردن که بتانین اندازه سلولای سرطانی سینه و پروستات رو کم می کنه.

سم زدایی

چغندر یه منبع غنی از آنتی اکسیدانه که اکسیدانا رو پاکسازی می کنه. شامل بتائین و پکتینه که واسه پاکسازی کبد لازمه و این جور سما بازجذب بدن نمی شن. به نظر می رسه نوشیدن شربت چغندر به جای پختن اون بهتر می تونه سطح بتائین رو حفظ کنه. سطح بالاتر بتائین کبد رو تحریک می کنه که از شر سموم راحت شه. کاهش سموم در بدن التهاب رو کم می کنه، و همینطور خطر بیماریای طولانی رو کم می کنه.

خواص ضد التهابی

چغندر و شربت چغندر منبع غنی از بتالئینه. بتالئین مواد غذایی گیاهی هستن که کمک می کنه تورم کاهش پیدا کنه. کارکرد اونا با کم شدن فعالیت آنزیم هاییه که موجب تورم می شن. پژوهشا نشون میده که کاهش تورم به وجود اومده از طریق شربت چغندر خطر مریضی قلبی و دیابت نوع ۲ رو کم می کنه.

فیتامین نوشیدنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *