الگوریتم گورخر گوگل یا Google Zebra الگوریتمیه که با هدف نظارت بیشتر و بهتر بر تجارت الکترونیک بوسیله گوگل بروزرسانی شد.

اگه دقت کنین متوجه میشین که مبحث سئو ، دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک و حتی طراحی و پیشرفت وب تو یه گروه قرار دارن یعنی به همدیگه وابسته ان پس به عنوان یه متخصص کاربلد در بخش سئو باید درباره این موضوعات مطالعه کرده و اطلاعات کافی داشته باشیــد.

امروزه با گسترش هرچه بیشتر ارتباطات و دنیای دیجیتالی ، شبکه های اجتماعی ، فروشگاه های اینترنتی و بوجود اومدن تجارت در بستر اینترنت که در اصطلاح فنی به اون تجارت الکترونیک می گیم گوگل احساس کرد واسه اینکه مردم دنیا بتونن بیشتر از این تکنولوژیا واسه زندگی راحت تر استفاده کنن و با خیال راحت و اعتماد بیشتر از این فروشگاه های اینترنتی خرید کنن الگوریتمی به نام گورخر رو بروزرسانی کرد.

ساختار کاری این الگوریتم به این شکله که کلیه وبسایتای فروشگاهی رو از دید فنی مورد بررسی قرار میده و اگه فهمیده باشه که سایتی درحال فریب کاربران و کلاهبرداری از آنانه اون رو به گوگل گزارش کرده و جریمه می کنه.

اینطوری وبسایتای فروشگاهی واسه اینکه بتونن اعتماد مردم رو جلب کنن و فروش بیشتری داشته باشن باید اصول اساسی و قوانین تجارت الکترونیک رو رعایت کنن تا گوگل هم با این الگوریتم Zebra اونا رو تایید کنه.

اما ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که به چه دلیل اسم این الگوریتم گورخره؟؟؟!!!در دنیای واقعی گورخر راه راه به رنگ مشکی و سفیده و به همین دلیل حشرات موذی و مگسا و… رو از خود دفع می کنه در دنیای اینترنتی هم به خاطر این این الگوریتم گورخر نامیده شده که کلاه برداران و فروشگاه های ناجور و بی کیفیت رو از گوگل دفع می کنه.

این را هم حتما بخوانید :
افراد موفق چگونه اهداف خود را تعیین می کنند؟

چند تا نکته مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک :

  • اگه فروشگاه اینترنتی دارین حتما واسه اون نماد اعتماد الکترونیکی جفت و جور کنین.
  • تجربه کاربری و رابط کاربری مناسبی واسه مشتریان خود جفت و جور کنین.
  • واسه خدمات و اجناس خود ضمانت نامه یا پشتیبانی پس از فروش درنظر بگیرین.
  • به نظرات کاربران خود اهمیت داده و رضایت مشتریان رو جلب کنین.
  • تولید محتوای مناسب واسه خدمات و اجناس خود انجام بدین.
  • واسه مشتریان چندین درگاه پرداخت امن بسازین.
  • از اطلاعات مشتریان خود حفاظت کنین.
  • مطمئن شید که اجناس و خدماتتون بدست مشتری می رسه.
  • مشکلات فنی سایت خود رو برطرف کنین.
  • و….

مواردی که گفته شد نمونه عوامل موثر در داشتن تجارت الکترونیک بهتره پس واسه اینکه از این الگوریتم گوگل درامان بمونین و خطری تجارت الکترونیکی شما رو تهدید نکنه بهتره قوانین رو رعایت کرده و در جلب رضایت مشتریان کوشا باشین.

درآخر امیدوارم که مطالعه این مقاله براتون به درد بخور واقع شده باشه و با ویژگی و ساختار کاری این الگوریتم گورخر و اینکه چه تاثیری می تونه بر سئو و تجارت الکترونیک داشته باشه آشنا شده باشین.

حتما بخونین: الگوریتمای گوگل

منبع: Tosinso

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *