الگوریتم کبوتر یا همون الگوریتم پایگون در حدود دو سال پیش در بیست و چهارم جولای سال ۲۰۱۴ عرضه شده. بیشتر موضوعاتی که دور و بر این الگوریتم مطرح شده درباره رابطه محلی میان صفحات جور واجور، دسته­ بندی مطالب اینترنتی و نمایش سریعتر یافته های جستجو به کاربران می­باشه. هر چند رابطه محلی و یافته های جستجوی محلی چیز جدیدی نیس و از مدتها پیش گوگل اینجور قوانینی رو در جستجوهای خود رعایت می کنه اما کاربرد کلی الگوریتم کبوتر روی همین موضوع بنا شده.

شناسایی سایت­های مثل هم از طریق دسته­ بندی وب سایتا و صفحات اینترنتی انجام می­شه که خود این موضوع سایت­های تقلبی و گول زننده رو خیلی راحت رسوا می­کنه و هم رابطه بین سایت­های جور واجور رو هم از دید کیفی پیشرفت می­دهد.

ضمن اینکه یکی دیگه از نکات خیلی مهم در رابطه با این الگوریتم اینه که گوگل این الگوریتم رو به عنوان اختراع به نام خود ثبت کرده و بعد از الگوریتم «پیج رنک »، این واسه دومین باره که گوگل الگوریتمی رو به نام خود ثبت می کنه. 

خصیصه منحصر به فرد این الگوریتم تاثیر فوق­ العاده زیاد اون روی سئو محلی است. واسه روشن شدن این موضوع به شکل مثال فرض می­کنیم شما واسه پیدا کردن یه رستوران مورد نظر خود درجستجوی گوگل رو انتخاب می­کنین . مطمئنا اگه نتایجی که گوگل به شما نشون می­دهد در دور و بر محله­ ای باشه که شما در اون هستین شما جواب بسیار خوبی گرفتین ولی مطمئنا شما دوست ندارین که در نتایج جستجوی گوگل رستوران­های شهرهای دور و بر هم وجود داشته باشن.

با در نظر گرفتن اینکه این الگوریتم گوگل بر خلاف الگوریتم­های گوگل پنگوئن و گوگل پاندا یه الگوریتم ضد اسپم نیس و فقط واسه خوشه­ بندی یافته های و نمایش محلی اونا استفاده می­شه این سوال پیش میاد که تاثیری هم بر سئو یا بهینه سازی سایت داره؟

این را هم حتما بخوانید :
اشتباهات مهلک زبان بدن که مانع پیشرفت شغلی می‌شود

با دقت در مطالبی که تا کنون توضیح داده شده به طور کامل می­توان احساس کرد که وضعیت فهرست­های محلی در یافته های جستجوی گوگل خیلی خیلی بهتر شده.

واسه تشریح بیشتر می­توان گفت وقتی که شما عبارت رستوران­های رامسر رو سرچ می­کنین گوگل این رستورانا رو به صورت یافته های جداگونه نشون نمی­دهد بلکه فهرست و لیستی مشخص از رستوران­های رامسر رو نمایش می­دهد. پس از نمایش فهرست­های معتبر به سراغ نیازمندی­ها می­رود و تازه در صفحه دوم به نوشته هایی از روزنامه ها می­رسیم که فهرستی از این رستوران­ها رو واسه راهنمایی مخاطبین خود ارائه کرده ­ان و در آخر شاید در صفحات سوم و چهارم به سایت اختصاصی رستوران­ها برسیم.

پس بررسی­هایی که انجام شده نشون دهنده اون هستش که بروزرسانی این الگوریتم یافته های فوق العاده­ ای واسه فهرست­های محلی به همراه داشته و این موضوع با اشارات قبلی گوگل در مورد رابطه یافته های محلی با سیگنال­های رتبه بندی سایت­ها به طور کامل همخوانی داره. این الگوریتم باعث شده تا دایرکتوری­های بزرگ و سایت­های بهینه سازی شده یا سایت­های با  بسیار پیشرفته به عواقب خوبی دست پیدا کنن و در دنبال اون صفحات خصوصی رستورانا یا هتلا وارد رقابت بسیار سختی شدن که این واسه موارد تازه تاسیس بسیار پیچیده­ تر هستش. نصیحت آخر ما اینه که اگه می خواین خوب دیده شید خود رو واسه کبوتر گوگل باحال تر و دلپذیرتر کنین.

منبع: پیام آوران پارسیان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *