در این مقاله قراره به تشریح الگوریتم کافئین گوگل بپردازیم : در سئو یا بهینه سازی سایت، مقصد اصلی، بیشتر شدن بازدید وب سایته که این هدف با جذب کاربر بیشتر تحقق می یباد. هر کاربر وقتی که به سایتی مراجعه می کنه به دنبال پیدا کردن جواب سوالات یا کالای مورد نظر خوده بخاطر این هر چی وب سایتی از این نظر قوی تر باشه، تعداد کاربر بیشتری از اون بازدید می کنه.
بنابر این به خاطر سئو سایت و در آخر افزایش بازدید سایت، سئو کاران باید طی یه برنامه وقتی منظم، مبادرت به موشکافی سایت خود کنن تا نقاط ضعف و قوت سایت رو بررسی و نسبت به رفع و تقویت اونا دست به کار شن. در همین زمینه، یکی از اقدامات، تغییر در محتوای سایته. حال در وقتی که سایتی محتوای خود رو تغییر میده، گوگل باید بتونه اون تغییرات رو شناسایی کنه چون در رتبه سایت تاثیر داره.
گوگل قبلا سیستمی به نام ایندکس( index ) داشت که در اون اول یه به یه صفحات یه سایت به کمک خزنده گوگل بررسی می شد و بعد هر سایت براساس کلمات کلیدی خاص اون که در گوگل ثبت شده، گروه بندی شده و وقتی که فردی کلید واژه ای رو جست و جو می کنه، متناسب با موضوع جستجو شده، یکی از صفحات از ایندکس در اختیار اون قرار میگیره.
مشکلات این روش اینه که سرعت به روزرسانی گروه ها با هم فرق داره و از طرفی گوگل واسه آپدیت هر گروه، باید اطلاعات صفحات ورودی رو موشکافی کنه که زمان بررسی فرق داره در نتیجه به روزرسانی صفحات همزمان نخواد بود اما امروزه گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم کافئین طراحی کرده که مشکلات گفته شده رو نداره.

الگوریتم کافئین گوگل

این را هم حتما بخوانید :
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل کافئین دائم و پیوسته در حال پالایش صفحات وبه.به این صورت وب سایتا رو در کمترین زمان ممکن ایندکس می کنه.در گذشته گوگل واسه نشون دادن صفحه یافته ها از سیستم index استفاده می کرد.این سیستم به صفحات موجود در لیست فهرست خود مراجعه می کرد.ولی الگوریتم کافئین به صورت لایو live  انجام می شه.

گوگل از پایه موتور جستجوی متن محوریه و به خاطر همین محتوای یه سایت اهمیت زیادی واسه گوگل داره به خاطر این تولید محتوا یه امر اساسی در بهینه سازی سایت می باشه.

وقتی که مدیر سایت یا سئوکار واسه بهینه سازی  یه سایت مبادرت به بررسی می کنه ممکنه در محتوای سایت تغییراتی انجام گیرد.در این نوع تغییرات گوگل باید از تغییرات ایجادشده تو یه سایت اطلاع یابد و این تغییر های بوسیله الگوریتم کافیین تشخیص داده می شه.

کارایی الگوریتم کافئین گوگل

مهمترین خوبی این روش، مدت زمان زیادی کم در به روزرسانی صفحاته که اول صفحات تو یه فایل کوچیک قرار می گیرن بعد هر صفحه که تغییر می کنه، بدون این دست اون دست کردن این تغییرات مستقیما در اون صفحه اعمال می شه. این الگوریتم، یه پشتیبان بسیار مناسب واسه محتوای سایت هستش. مهمترین ویژگیای این الگوریتم عبارتند از:
۱) سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین خیلی زیاده و در هر ثانیه هزاران صفحه رو به روزرسانی کرده و در نتیجه کاربر می تونه به جدیدترین و به روز ترین صفحات دسترسی پیدا کنه.
۲) سرعت الگوریتم کافئین بسیار بالا هستش در نتیجه به گوگل کمک می کنه تا جست و جوی معنایی در عبارات رو در مقیاسای بزرگتر انجام بده و در نتیجه یافته های بهتر و بیشتری رو در اختیار کاربران بذاره.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *