چطور یک خرید بلیط هواپیما بی نقص داشته باشیم؟

برخلاف تصور عموم، خرید اینترنتی بلیط هواپیما راحت تر و همچنین مطمئن تر می باشد. تنها لازم است یک سایت فروش انلاین بلیط هواپیما (مثل این لینک) پیدا کنید و با دقت مرحله به مرحله جلو بروید.در اینجا برای این که یک بار برای همیشه خرید انلاین بلیط هواپیما را یاد بگیرید، راهنمای مرحله به مرحله این خرید و نکاتی که مهم است بدانید را اورده ایم.

تقریبا مرحله به مرحله تمامی سایت های معتبر به یک شکل می باشد، شاید تنها در برخی قسمت ها تفاوتی جزئی داشته باشند. به سراغ سرچ باکس بروید و نوع بلیط یعنی رفت یا رفت و برگشت را انتخاب کنید.

در قسمت شهر مبدا و مقصد می توانید فرودگاه یک شهر را نیز انتخاب کنید. تاریخ سفر و تعداد مسافران را وارد نمایید. اما قبل از انتخاب کلاس پروازی خوب است بدانید که با کلاس های پروازی آشنا شوید.

  • بلیط هواپیما اکونومی: اولین کلاس پروازی هر هواپیما کلاس اکونومی یا اقتصادی می باشد.

این کلاس پروازی در تمامی هواپیماها وجود دارد و بیشترین قسمت یک هواپیما را شامل می شود در این کلاس پروازی به مسافران امکاناتی همچون یک وعده غذایی و … ارائه می شود که این امکانات در هر ایرلاین متفاوت ارائه می شود.

  • بلیط هواپیما بیزینس: دومین کلاس پروازی هر هواپیما، البته به غیر از هواپیماهایی که پریمیوم اکنومی دارند، می باشد که مسافران این بخش به غیر از فضای بیشتر از امکانات بهتری همچون امکان انتخاب وعده غذایی، پک مسافرتی و … بهره مند می شوند.
  • بلیط هواپیما فرست کلاس: بهترین کلاس پروازی هر هواپیما می باشد که معمولا در پرواز های بین المللی و بهترین ایرلاین های جهان وجود دارد. مسافران در این کلاس پروازی امکاناتی همچون یک هتل را دریافت کرده و هر کدام در کابین های جداگانه با تخت و صندلی راحتی قرار دارند.
چطور یک خرید بلیط هواپیما بی نقص داشته باشیم؟

البته به غیر از خرید بلیط هواپیما می توانید رزرو هتل خارجی خود را نیز به صورت انلاین انجام دهید با این کار فرصت کافی برای مقایسه هتل ها و همچنین حق انتخاب بین چند صد هتل را دارید.

پس از انتخاب کلاس پروازی گزینه جستجو را بزنید. در صفحه بعد تمامی بلیط های موجود از تمامی ایرلاین های ارائه دهنده مناسب با تاریخ و تعداد مسافران انتخابی شما نمایش داده می شود. در زیر هر بلیط نیز قوانین، میزان بار، زمان حرکت و فرود و … وجود دارد.

نوشته دیگر :   برای ساخت ویدیو تبلیغاتی کدام بهتر است؟ موشن گرافیک یا ویدیو هایی با بازیگران مطرح؟

مبلغ هر بلیط نیز به صورت مجموع در روبه رو هر بلیط نشان داده می شود. اگر مایل به پرواز با ایرلاین خاصی می باشید، یا زمان برخواست و فرود برایتان مهم است و یا حتی به دنبال پرواز با توقف یا بی توقف هستید.

در سمت راست فیلتر هایی وجود دارد که می توانید با انتخاب ان ها پرواز های مناسب را برای خودتان فیلتر کنید.

پس از بررسی و اطمینان بلیط مورد نظر را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. در مرحله بعد شما نیاز به پاسپورت تمامی مسافران دارید. توجه کنید که پاسپورت هر مسافر باید از زمان پرواز 7 ماه اعتبار داشته باشد.

وارد کردن اطلاعات مسافران اصلا کار شختی نیست فقط باید توجه کنید که اطلاعات وارد شده کاملا صحیح وارد شود. چرا که ممکن است وارد کردن حتی یک لغت اشتباه در هنگام ورود به هواپیما برایتان مشکل ساز شود.

یک بار دیگر اطلاعات مسافران و بلیط انتخاب شده برایتان نمایش داده می شود. این مرحله را ساده رد نکنید با دقت بلیط و اطلاعات را چک کنید چرا که ممکن است بلیط شما کنسلی و استرداد نداشته باشد و در صورت اشتباه بودن تمامی مبلغ پرداخت شده شما سوخت می شود.

بعد از تایید اطلاعات شما به درگاه بانکی وارد می شوید که در این مرحله نیز داشتن یک کارت بانکی با رمز پویا کافی می باشد. مبلغ بلیط را پرداخت کنید و بلافاصله بلیط های خریداری شده را در ایمیل خود دریافت کنید.