انواع کارتریج ومواردی که باید به آنها توجه کرد

خواه نوع کارتریج خاصی را جستجو می کنید یا امیدوارید در هزینه های چاپ آینده صرفه جویی کنید ، دانستن شرایط زیر به شما کمک می کند کارتریج مورد نظر خود را پیدا کنید. یا تصمیم بگیرید کارتریج خود را شارژ کنید

انواع کارتریج ومواردی که باید به آنها توجه کرد

کارتریج های نصب شده

 

OEM مخفف سازنده تجهیزات اصلی است. به عبارت دیگر ، اگر یک کارتریج OEM مشخص شده باشد ، به این معنی است که توسط همان سازنده چاپگر تولید شده است – به عنوان مثال HP. کارتریج های OEM گران ترین هستند ، اما بهترین کیفیت را دارند.

 

کارتریج های سازگار

 

کارتریج های سازگار توسط شرکت های شخص ثالث تولید می شوند تا جایگزینی مقرون به صرفه برای کارتریج های OEM ارائه دهند. این کارتریج ها با تراشه اتصال پیشرفته مجهز شده اند و با طیف وسیعی از چاپگرهای مدرن سازگار هستند ، اما ممکن است بسته به سازنده کیفیت جوهر آنها متزلزل شود. در Toner Giant ، ما کارتریج های سازگار جوهر خود را تولید می کنیم – برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

بسته های مرکب ترکیبی

 

بسته های مرکب ترکیبی روشی مقرون به صرفه برای خرید همزمان دو یا چند کارتریج ارائه می دهند. این واحدهای دستی معمولاً شامل کارتریج های مشکی و رنگی هستند و این موارد را برای کسانی که اخیراً یک چاپگر کاملاً جدید خریداری کرده اند مناسب می کند. بسته های ترکیبی گرچه گران هستند اما در مقایسه با هزینه کارتریج های جداگانه ارزش خوبی دارند – البته به شرطی که از جوهر سیاه و رنگی استفاده کنید.

 

کارتریج جوهر جامد

 

کارتریج های جوهر جامد در چاپگرهای جوهر جامد مورد استفاده قرار می گیرند و به طور گسترده ای در بین کارتریج های سازگار با محیط زیست قرار دارند که پول می تواند خریداری کند. کارتریج های جوهر جامد که به طور خاص برای چاپگرهای جوهر جامد ساخته شده اند ، از ماده ای شبیه موم ساخته می شوند که قبل از استفاده در صفحه ، به شکل مایع ذوب می شوند. جوهرهای جامد به دلیل رنگ دقیق و زنده مشهور هستند ، اما گرانتر از کارتریج های جوهر و تونر هستند.

 

انواع کارتریج های جوهری

انواع کارتریج های جوهری از نظر ویژگی متفاوت هستند ، بسته به هدف چاپ ، چاپگرهای مورد نیاز برای چاپ تصاویر عکاسی با آنچه برای چاپ روزانه به طور کلی مورد نیاز است متفاوت خواهند بود. در اصل دو نوع جوهر چاپگر وجود دارد – از کارتریج های جوهر برای چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شود در حالی که از کارتریج های تونر برای چاپگرهای لیزری استفاده می شود. کارتریج های جوهر افشان نیز ممکن است در درجه بندی رنگهای استفاده شده در آنها متفاوت باشد. کارتریج های جوهر رنگی که در چاپگرها یافت می شوند در درجه اول مشکی ، سرخابی ، فیروزه ای و زرد ، سه رنگ و سیاه عکس هستند.

 

کارتریج های جوهر دارای محفظه های جداگانه ای هستند که رنگ های اصلی در آن تنظیم شده است. سپس با توجه به نیاز چاپگر و دستورات چاپ مخلوط می شوند. در چاپگرهای باکیفیت مانند Canon و HP همچنین هر محفظه کارتریج چاپ با بخاری های ریز ارائه می شود تا رنگ پس از چاپ به سرعت ثابت و خشک شود. این چاپ با بهترین کیفیت را برای تمام نیازهای چاپی شما تضمین می کند.

نوشته دیگر :   تنوع انواع کیف و استاندارد هایی که هنگام خرید باید در نظر بگیریم

 

کارتریج های چاپگر به صورت آنلاین و همچنین محلی به طور گسترده ای با قیمت های بی نظیر در دسترس هستند. در مقایسه با مارک اصلی ، به شما امکان می دهند تا 70٪ از هزینه را پس انداز کنید. می توانید جوهر سازگار از همه مارک های برتر چاپگر موجود در بازار را برای شارژ کارتریج جوهرافشان پیدا کنید.

 

کارتریج های چاپگر می توانند دوباره پر شده و بازیافت شوند و همچنان کیفیت چاپ خود را حفظ کنند. با کم شدن جوهر در کارتریج ها ، کیفیت چاپ پایین می آید. با این حال کارتریج ها دست نخورده باقی می مانند. ممکن است بعد از شارژ مجدد کارتریج استفاده کنید ، هرچند این کار فقط توسط متخصص توصیه می شود. از آنجا که کار پر کردن به مهارتهای خاصی نیاز دارد.

این کار با همکاری با شرکت های شخص ثالث (نه تأمین کنندگان اصلی مارک) که کارتریج ها را تولید کرده اند ، حاصل می شود ، بنابراین کیفیت جوهر همچنان بالا است. در واقع ، شما کارتریج چاپگر با کیفیت مشابه را با قیمت بسیار پایین تر دریافت می کنید ، که اغلب کمتر از یک چهارم قیمت کارتریج های جوهر مارک اصلی است. خرید کارتریج چاپگر جدید می تواند هزینه بیشتری نسبت به خرید چاپگر جدید از برخی از مارک های مطرح مانند HP یا Canon داشته باشد. به همین دلیل ، بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به جای مراجعه به جای کارتریج چاپگر که هزینه چاپ را بیشتر می کند ، چاپگر جدیدی خریداری کنند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا از مزایای بازیافت کارتریج آگاهی ندارند. بازیافت کارتریج یک روش موثر برای کاهش هزینه های چاپ است. درصورتی که این کارتریج در کارخانه های قابل شارژ مجدد در تأمین کنندگان معتبری مانند Printer Ink در ایرلند انجام شود ، نباید هیچ گونه نگرانی در مورد کیفیت کارتریج مجدد وجود داشته باشد.

کارتریج های جوهر افشان بازسازی شده می توانند جوهر معادل یا بالاتر از جوهر موجود در مارک اصلی جدید را در خود جای دهند. این کارتریج در مراحل مختلف برای مشتریان استاندارد ISO آزمایش و اثبات می شود تا کارتریج های چاپگر ساخته شده مجدداً بتوانند تعداد صفحات بیشتری را نسبت به کارتریج های اصلی چاپ کنند بدون اینکه فداکاری کنند.