آموزش میوزماسل، سه تار مقدماتی و سازدهنی

در این مقاله شما مقالاتی درباره آموزش تصویری موسیقی، میوزماسل و سه تار مقدماتی را توسط اساتید حرفه‌ای مطالعه خواهید کرد.

آموزش موسیقی

ایران در هر ژانر، موسیقی بسیار غنی دارد بی جهت نیست که بسیاری از آهنگ ها سال هاست در قلب مردم خانه کرده‌اند و در غم و شادی به‌عنوان زمزمه هایی همیشگی بر زبان جاری هستند. موسیقی اصیل ایرانی بر فرهنگ این مرز و بوم نیز تاثیر عمیقی داشته است. هر منطقه از سبک و صدای خاصی برخوردار است. در هر شهر و روستا از شمال تا جنوب، غرب و شرق هیچ نقطه ای را نمی‌توان پیدا کرد که بدون موسیقی سنتی خاص خودش باشد. امروزه یادگیری موسیقی به‌عنوان مهارتی پرطرفدار روز به روز علاقه‌مندان بیشتری را جذب می‌کند. اگر شما نیز علاقمندید یکی از این سازها را بیاموزید مسیر آسانی پیش روی شما است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت https://khonyagar.com مراجعه نمائید.

آموزش موسیقی به سبک مدرن یا یادگیری در جوار اساتید؟

در حال حاضر که تکنولوژی تحول عظیمی بر زندگی بشر روا داشته است تغییرات باور نکردنی را حتی در روش یادگیری مهارت‌های مختلف شاهد هستیم.

شاید نسل حاضر به‌سختی به یاد آورند که در نبود رایانه تمامی کارها با کاغذ و مداد انجام می شد، اما با معرفی کامپیوترهای خانگی و پس از آن تکنولوژی های جدید مانند آی پد، تبلت و گوشی‌های الکترونیکی افراد ترجیح می‌دهند از بستر آنلاین شانس یادگیری خود را امتحان کنند.

اگرچه آموزش موسیقی هرگز آسان نبوده است، اما با کمک فناوری های جدید تمامی افراد با هر سطح از استعداد می‌توانند از نقشه راهی که اساتید ترسیم می‌کنند بهره شگفتی ببینند و روز به روز پیشرفت کنند.

دلایل بسیار زیادی برای ترغیب افراد به یادگیری آنلاین موسیقی وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها گریزی زده می‌شود.

هنرجو می‌تواند متناسب با سرعت خود یاد بگیرد

اگرچه در بازدهی یادگیری فاکتور علاقه، پشتکار و تمرین تاثیر بسیاری دارد، اما نباید فراموش کرد که در کلاس‌های حضوری و حتی خصوصی ممکن است هنرجویان تحت فشار قرار گیرند تا بتوانند خود را با روش تدریس اساتید تطبیق دهند؛ اما علاقه‌مندان به آموزش آنلاین موسیقی بیان می‌کنند که از این طریق نه‌تنها می‌توانند مفاهیم و دروس را یک بار تماشا کنند بلکه قادرند در صورت لزوم مکث کرده و حتی فیلم‌ را به عقب برگردانند؛ در واقع هنرجو متناسب با سرعت خود یاد می گیرد.

با یادگیری آنلاین می‌توان در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرد

اگرچه پرداخت هزینه برای یادگیری تکنیک‌ها و مفاهیم موسیقایی معقول به نظر می‌رسد و ارزشمند؛ اما بیایید کمی واقع گرایانه نگاه کنیم. آموختن و پیش رفتن در این دنیای وسیع ممکن است هزینه‌های بسیاری را به فرد تحمیل کند، اما در دوره‌های آنلاین هنرجویان فقط یک بار هزینه می‌کنند و همین کافی است البته که تمامی نکات، دروس، تئوری و نحوه ساز زدن را نیز می‌آموزند.

آزادی عمل و انتخاب در یادگیری وجود دارد

با سبک آنلاین هنرجویان می‌توانند آنچه را که می‌خواهند یاد بگیرند را انتخاب کنند، فقط کافی است از بین گزینه‌ها یا درس‌های موجود متناسب با سلیقه و علایق خود پیش روند و قدم ‌در راه یادگیری بگذارند.

بازدهی بالاتر آموزشی وجود دارد

از دیگر مزایای آموزش آنلاین موسیقی که به‌شدت پر رنگ است، تعامل و ارتباط هنرجو است. یک معلم آنلاین با دستورالعمل‌های دقیق و جزءبه‌جزء هنرجو را راهنمایی می‌کند تا دقیقا بداند که چه کاری را باید انجام دهد. افراد با تمرین و انگیزه می‌توانند از کیفیت خیره‌کننده این سبک آموزشی لذت ببرند.

خنیاگر از مراکز آموزشی آنلاین است که به شیوه مدرن و بر بستر اینترنت خدمات آموزشی با کیفیتی را برای خیل عظیم عاشقان موسیقی ایران زمین فراهم کرده است تا تمامی افراد فارسی زبان در هر کجای این کره خاکی بتوانند فرصت آموزشی برابری را تجربه کنند و در کنار برترین اساتید بیاموزند و تبدیل به هنرمندی چیره دست شوند.

آکادمی خنیاگر کیست و چه می‌کند؟

ایران مهد استعداد است، اما متاسفانه بسیاری حتی نمی‌توانند این موهبت‌های درونی را به نمایش بگذارند یا حتی کشف کنند. آکادمی خنیاگر با خلق فضای آموزشی ناب و مدرن با همراهی اساتید برجسته کشور قدم در راه برطرف کردن این خلا آموزشی برداشته است.

علاقه‌مندان می‌توانند تنها با تماشای فیلم‌های آموزشی و تمرین تبدیل به نوازنده و خواننده‌ای ماهر شوند.

تمرین و پشتکار در تجلی ذوق و هنر تمامی افراد با هر سلیقه و بودجه تاثیرگذار است. اگر مایلید با خدمات این آموزشگاه مجازی بیشتر آشنا شوید در ادامه برخی از خصوصیات آن آورده شده است.

آموزش تصویری متناسب با استاندارد های روز دنیا

برای همگام شدن تمامی علاقه‌مندان با آموزشات، تمامی اصول و چارچوب های آموزشی در سطح استاندارد های بین المللی رعایت شده است‌. این نقشه راه اصولی کمک می‌کند حتی افرادی که هیچ سواد موسیقیایی نیز ندارند بتوانند به مهارت بالایی دست یابند.

حضور اساتید برجسته موسیقی ایران

استقبال از بسته‌های آموزشی علاوه بر کیفیت مرهون حضور اساتید برجسته ایست که فضای آموزشی دلنشینی فراهم کرده‌اند تا تمامی افراد بتوانند بدون آشفتگی و سردرگمی مرز های درونی خود را بشکافند و کارایی بالایی را نیز شاهد باشند.

برخی از اساتید خنیاگر

  • استاد مسعود حبیبی برای تدریس ساز دف
  • استاد سعید ثابت برای تدریس ساز سنتور
  • استاد نادر مشایخی برای تدریس هارمونی
  • استاد علی پژوهشگر برای تدریس ساز عود (بربط)
  • استاد علی (همایون) رحیمیان برای تدریس ساز ویولن
  • استاد سام اصفهانی برای تدریس ساز پیانو
  • دکتر امیر حسین رمضانی برای تدریس تئوری موسیقی
  • استاد کیوان میرهادی برای تدریس ساز گیتار
  • استاد محمد مهدی بابایی برای تدریس متد میوزماسل
  • استاد آزاد میرزا پور برای تدریس ساز تار
  • استاد طینوش بهرامی برای تدریس ساز سه تار
  • استاد شاهو عندلیبی برای تدریس ساز نی
  • استاد منصور پاک نژاد برای تدریس ساز هارمونیکا (ساز دهنی)

حضور گروه فیلمبرداری ماهر و متخصص

توانمندی و تخصص بالای گروه فیلمبرداری کمک کرده است تا علاقه‌مندان بهتر بتوانند با تدریس اساتید ارتباط برقرار کنند.

کیفیت بالای فیلم‌های آموزشی علاوه بر اینکه نقش استعداد را کم‌رنگ می‌کند می‌تواند به هنرجو این اعتماد به نفس را بدهد که بدون استرس و اضطراب مفاهیم را بیاموزد و از این سبک آموزشی غرق لذت شود.

راحتی و دسترسی آسان

این گروه متخصص در تمامی زوایا از نورپردازی، صدا پردازی و تدوین استاندارد های جهانی را معیار قرار داده‌اند تا محتویاتی تولید کنند که در خور و شایسته هنرجویانی ایرانی باشد.

نوشته دیگر :   سقف متحرک موسوی

همچنین همگام با کلام و تدریس اساتید هنرجو می‌تواند نت‌ها را به‌صورت دقیق و جزیی ببیند. بنابراین هنرمند شدن فقط و فقط به پشتکار فرد و پیگیری تمارین وابسته است.

حضور تیم پشتیبانی حرفه‌ای، ضمانت بازگشت وجه، استفاده از محتویات آموزشی بروز

اگرچه پیشرفت دنیای وب و اینترنت توانسته یادگیری را بسیار آسان کند، اما وجود ابهامات آموزشی و چالش امری اجتناب ناپذیر است.

تیم پشتیبانی سایت خنیاگر و اساتید نیز آمادگی دارند که از طریق پل ارتباطی مستقیم این قبیل مشکلات را در اسرع وقت پاسخ گو باشند.

ضمانت برگشت وجه از دیگر خدمات ویژه‌ای است که در صورت نارضایتی افراد از کیفیت محتواها قابل اجراست. علاوه بر اینکه در صورت تولید محتوای آموزشی بروز به‌راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

آموزش میوزماسل

مدرس: محمد مهدی بابایی

استاد بابایی در ۲۸ قسمت که معادل ۳۵ هفته آموزش حضوری است تکنیک نوینی را تحت عنوان میوزماسل به هنرجویان می آموزند.

البته این مجموعه تمارین فقط برای نوازندگان تاثیر شگرف ندارد بلکه افراد عادی نیز می‌توانند بیاموزند راحتر تنش های ذهنی را کاهش دهند و فعالیت های روزمره را بهتر انجام دهند. علاقه‌مندان می‌توانند با پیگیری آموزشات و انجام درست تمرین‌ها از آسیب دور بمانند علاوه بر اینکه شاهد مزایای بیشماری همچون استقلال، تفکیک و افزایش سرعت در نواختن ساز خویش باشند.‌

درباره مدرس

استاد محمد مهدی بابایی مولف، مدرس، پژوهشگر و بنیان‌گذار متد میوزماسل هستند که علی‌رغم سن نه چندان زیاد توانسته اند خدمات بی‌نظیری را برای علاقه‌مندان به هنر موسیقی ارائه دهند.

برخی از آثار

ایشان علاوه بر تالیف کتب مختلف با معرفی متد میوزماسل دستاوردهای بی‌نظیری را به جامعه هنری هدیه کرده‌اند.

تالیف کتاب “گروث لدر” درباره ریتم های کونگا و بانگو با همراهی آکول های تخصصی و تدوین شده برای نخستین بار در سال ۱۳۸۴

رونمایی از کتاب “حرکت” در سال ۱۳۸۹ در حوزه آموزش تمارین حرفه‌ای در ارتباط با نحوه ارتقا دست نوازنده

نگارش کتاب “اصول و مبانی نوازندگی” در سال ۱۳۹۱، نخستین کتاب منتشر شده درباره آسیب شناسی، درمان و بهبود توانمندی نوازندگان

انتشار کتاب “اصول و مبانی میوزماسل” در سال ۱۳۹۸ برای مربیان میوزماسل در زمینه مشاوره، تمارین و…

برگزاری چندین کارگاه مختلف درباره آسیب شناسی نوازندگی به‌صورت جامع و تخصصی

آموزش سه تار مقدماتی

مدرس: طینوش بهرامی

دنبال کردن این جلسات آموزشی که با تدریس شیوا استاد طینوش بهرامی صورت می‌گیرد، علاوه بر اینکه می‌تواند به شناخت بالای هنرجویان از ساز سه تار بی‌انجامد؛ بلکه آنان را با مفاهیم و نکات پایه نیز آشنا می‌کند.

استاد در این ۲۱ قسمت که معادل ۴۵ هفته آموزش حضوری است، فضای آموزشی را فراهم کرده‌اند که تمامی افراد با هر سطح از استعداد بتوانند بدون آشفتگی بیاموزند و سواد موسیقیایی خود را گسترش دهند.

آموزش سه تار متوسطه ۱ (متد اختصاصی)

طینوش بهرامی

این مجموعه آموزشی که در ۱۳ قسمت تهیه شده است می‌تواند جایگزین ۴۵ هفته آموزش حضوری باشد.

علاقه‌مندان که در بسته آموزشی سه تار مقدماتی به‌خوبی مفاهیم و الفبای اولیه را آموخته اند با پیگیری این جلسات مهارت خیره‌کننده‌ای به دست می‌آورند.

کلیه جلسات سرشار از ایده‌ها و تکنیک‌های خاصی است که استاد برای غنی‌تر کردن هنرجویان به‌صورت روان، واضح و با کلام گیرای خود بیان می‌کنند تا افراد بدون چالشی در مسیر حرفه‌ای شدن قدم بردارند.

آموزش سه تار متوسطه ۲ (متد اختصاصی)

طینوش بهرامی

در موسیقی اصیل ایرانی با غنا و تنوع بی‌نظیر همواره قطعاتی به چشم می‌خورد که اگرچه قابلیت نواختن با سایر سازها را دارند اما اجرا با سه تار به‌عنوان چالشی عظیم بر سر راه نوازندگان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به یادگیری ساز محبوب سه تار می‌توانند همگام با تدریس استاد در این ۳۴ قسمت به ابزاری مجهز شوند که ترجمه قطعات به سه تار را به هنرمندی تمام انجام دهند.

درباره مدرس

استاد طینوش بهرامی علاوه بر نوازندگی و تربیت شاگردان بسیار در زمینه سه تار قادرند تار را نیز با مهارت بالایی بنوازند. اساتید مطرحی همچون حبیب الله صالحی، هوشنگ ظریف، حسین علیزاده و مجید کیانی در شکل‌گیری شخصیت هنری ایشان تاثیر داشته‌اند.

برخی از سوابق هنری

توانایی بالای ایشان در تدریس بی‌ارتباط با سابقه طولانی مدت تربیت هنرجویان در دانشگاه سوره و هنرستان موسیقی نیست (از سال ۱۳۷۷ تا به کنون). در گروه عارف به‌عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار در سال ۱۳۷۸ فعالیت داشته‌اند علاوه بر آن به‌عنوان سرپرست کنسرت همایون مرکب در تالار رودکی توانستند نگاه بسیاری را به هنر وجودی خویش جلب کنند. رهبری گروه کنسرواتوار ملی تهران را نیز باید به دیگر سوابق ایشان افزود.

آموزش سازدهنی مقدماتی

مدرس: منصور پاک نژاد

استاد منصور پاک نژاد در ۲۹ قسمت که معادل ۳۰ هفته آموزش حضوری است تمامی نکات و مفاهیم جامع را درباره ساز دهنی (هارمونیکا) بیان می‌کنند.

علاقه‌مندان به نوای دل‌انگیز ساز دهنی می‌توانند همگام با آموزشات استاد پاک نژاد پیش بروند و پس از تسلط بر مفاهیم پایه قدم در راه آموختن و تسلط بر سبک یا مدل موردعلاقه ساز هارمونیکا بگذارند.‌

پختگی و تسلط استاد بر مفاهیم کتاب طلایی که تالیف ایشان نیز هست کمک می‌کند& هنرجویان بدون سردرگمی از این آموزش پر طراوت بهره ببینند.

درباره مدرس

استاد منصور پاک نژاد سابقه طولانی در موسیقی ایرانی دارند. ایشان از دوره نوجوانی ساز های کلاویه ای و ساز دهنی را می شناختند. مهندس بهمن نوایی و پرویز منصوری به‌عنوان اساتید برجسته به آقای منصور پاک نژاد مبانی و مفاهیم را آموختند.

برخی از فعالیت های هنری

استاد منصور پاک نژاد چندین ورک شاپ را در تالار فارابی، کاخ سعد آباد، ایوان شمسی و سالن کنسرت سورنا برگزار کردند که با استقبال هنرجویان نیز مواجه شد. همچنین اجرای ایشان در سالن ایوان شمس در سال ۱۳۹۳ را کمتر هنر دوستی می‌تواند از یاد ببرد علاوه بر اینکه تالیف کتاب خود آموز ساز دهنی در ۴ جلد نشان از شناخت بالای ایشان از این ساز دارد (ساز دهنی ترمولو در سال ۱۳۸۰، ساز دهنی کروماتیک در سال ۱۳۸۲، ساز دهنی دیاتونیک ۱۰ سوراخه در سال ۱۳۸۹، کتاب خود آموز طلایی در سال ۱۳۹۶).

منبع: آموزش میوزماسل، سه تار مقدماتی و سازدهنی