کار در ارتفاع با دسترسی طناب و پیچ و رولپلاک نما

کار در ارتفاع با دسترسی طناب و پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های متفاوت
• سنگ تراورتن
• سنگ گرانیت
• سنگ مرمر
• سرامیک

1 ــ پیچ و رولپلاک نما (سنگ تراورتن) :
سنگ تراورتن ، سنگی است که بیشتر ساختمان ها به دلیل تنوع بالای آن در نوع و رنگ از آن استفاده می کنند .
این سنگ در ساختمان ها به صورت قدی کار می شود . و امکان افتادن آن نیز بالاست . به همین دلیل برای استفاده ازاین سنگ در ساختمان ها از پیچ و رولپلاک نما استفاده می شود .
هنگامی که این سنگ برای کار در ارتفاع با دسترسی طناب انتخاب می شود . برای پیچ رولپلاک این سنگ نما باید از دریل معمولی استفاده کرد . اما استفاده از دریل هیلتی برای این کار در ارتفاع بهتر است . زیرا برای سنگ هایی که بیشتر از 20 سانتی متر عرض داشته باشند . برای پیچ و رولپلاک نما باید از دریل هیلتی استفاده کرد .
بهترین حالت ممکن پیچ و رولپلاک نما برای استفاده از سنگ تراورتن در ساختمان ، اسکوپ کردن این سنگ در ساخت و ساز آن می باشد .

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما ( سنگ تراورتن)
در کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای سنگ تراورتن قیمت اندکی پایین تر از بقیه سنگ ها است برای مثال اگر یک پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان 4 طبقه که در عرض 6 ساخته شده باشد . را در نظر بگیریم . که پیچ و رولپلاک نما آن با سنگ تراورتن انجام شود . قیمت این راپل چیزی در حدود 700 هزار تومن تا یک میلیون تومن است .

2 ــ پیچ رولپلاک (سنگ گرانیت ) :
هنگامی که برای کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای پیچ رولپلاک سنگ گرانیت استفاده می شود . می توان گفت به دلیل جنس بسیار ضخیم و با مقاومت بسیار بالایی که دارد بسیار سخت سوراخ می شود . به همین دلیل نمی توان برای سوراخ کردن آن در کار در ارتفاع به هیچ عنوان از دریل معمولی استفاده کرد . زیرا تنها دریلی که می تواند برای پیچ و رولپلاک سنگ نما آن پاسخگوی این مقاومت بالای گرانیت باشد . دریل هیلتی است .
قیمت پیچ و رولپلاک نما (سنگ گرانیت) :
در راپل برای سنگ گرانیت می توان گفت پیچ و رولپلاکآن به دلیل مقاومت بسیار بالایی که این سنگ دارد دارد . از قیمت بسیار بالایی برخوردار است . قیمت پیچ و رولپلاک نما این سنگ نسبت به سنگ های تراورتن یا مرمر از قیکت بیشتری برخوردار است . البته برای اینکه قیمت راپل با این سنگ نیز مشخص شود باید عرض و طول کار در ارتفاع مشخص باشد .
برای مثال اگرکار در ارتفاع با دسترسی طناب برای یک ساختمان که با عرض 6 در 4 طبقه ارائه شده باشد . را در نظر بگیریم قیمت این کار در ارتفاع برای پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان به صورت تقریبی بین 700 تا 800 هزار تومان در نظر گرفته می شود .

3 ــ پیچ رولپلاک (سنگ مرمر ( سنگ سفید ))
راپل برای سنگ مرمر اندکی پیچیده و پرطرفدار است . برای پیچ و رولپلاک سنگ نما سنگ مرمر باید از دریل معمولی استفاده شود . زیرا این دریل برای کار خود از چکش استفاده نمی کند و از سرعت بالایی برای پیچ رولپلاک برخوردار است . این سنگ بیشتر برای پیچ و رولپلاک نما در اندازه های 15 و 20 سانتی متر استفاده می شود .
روش استاندارد کار در ارتفاع و پیچ و رولپلاک سنگ نما سنگ مرمر استفاده از داربست است . زیرا از دریل معمولی برای سوراخ کردن سنگ استفاده می شود . و اگر بخواهیم از دریل هیلتی در این کار استفاده کنیم سنگ میشکند . به همین دلیل نمی توان این کار در ارتفاع را با دسترسی طناب انجام داد.

4 ــ پیچ رولپلاک (سرامیک) :
درواقع می توان گفت راپل با دسترسی به طناب برای پیچ و رولپلاکسرامیک نسبت سنگ ها از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است . زیرا در پیچ رولپلاک سرامیک از واشر نیز استفاده می شود . ونکته مهم تر در پیچ و رولپلاک سنگ نما این سنگ این است که نمی توان روی عکس سرامیک سوراخکاری را انجام داد. زیرا اگر در این کار در ارتفاع در عکس سرامیک یعنی وسط سرامیک سوراخکاری انجام شود . در نهایت به شکستن سرامیک منجر می شود .
برای سوراخکاری سرامیک در پیچ و رولپلاک نما آن باید درز سرامیک را سوراخ کرد .

پیچ و رولپلاک نما :
در کار در ارتفاع با دسترسی طناب برای پیچ و رولپلاک سنگ نما از دو روش می توان استفاده کرد .
1 ــ پیچ و رولپلاک سنگ نما با کار در ارتفاع با داربست :
هنگامی که برای پیچ و رولپلاک نما از کار در ارتفاع با داربست استفاده می شود . سنگ نما ها استحکام محکم تری دارند . البته این نکته نیز وجود دارد . که اگر برای پیچ و رولپلاک نما از دریل معمولی استفاده شود . حتما باید داربست بسته شود . زیرا استفاده از دریل معمولی در کار در ارتفاع به زور بسیار زیادی از طرف فرد نیاز دارد . و کار در ارتفاع با داربست می تواند پشتوانه ای برای وجود این زور پشت دریل باشد .
چه زمانی باید از کار در ارتفاع با داربست استفاده شود :
در بیشتر موارد می توان از کار در ارتفاع با دسترسی طناب و پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست استفاده کرد . مگر اینکه موارد یک مورد خصوصی وجود داشته باشد . که کار در ارتفاع با داربست ضروری باشد . برای مثال زمانی که ساختمانی آردوواز داشته باشد یا سنگ نمای ساختمان از نمای رومی استفاده کرده باشد . و ابزار زیادی برای پیچ رولپلاک مورد نیاز باشد . کار در ارتفاع با دسترسی طناب جایز نیست . و کار در ارتفاع با داربست انجام می شود .

نوشته دیگر :   طراحی سایت بدون کدنویسی - آموزش تصویری المنتور

2 ــ پیچ و رولپلاک سنگ نما با دسترسی طناب
هنگامی که برای پیچ و رولپلاک سنگ نما با دسترسی طناب استفاده کنیم یعنی ازکار در ارتفاع با داربست استفاده نمی شود و . هزینه پیچ و رولپلاک نما بسیار کمتر حساب می شود . زیرا هزینه ای که برای ایجاد داربست درکار در ارتفاع در نظر گرفته میشد . حذف میشود .و در واقع می توان گفت هزینه اضافی در راپل وجود ندارد . و تنها هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما پرداخت میشود .
پیچ و رولپلاک نما در صورت وجود کار در ارتفاع با دسترسی طناب توسط افرادی که در این کار تخصص بالایی دارند انجام می شود . زیرا روش بستن پیچ ها در پیچ و رولپلاک نما با دسترسی طناب با روش بستن پیچ ها با پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست بسیار متفاوت است .


مزایای پیچ رولپلاک با دسترسی طناب نسبت به داربست
• زمان کمتری برای کار مصرف می شود:
هنگامی که از کار در ارتفاع با داربست برای کار پیچ و رولپلاک نما یا خدمات دیگر مانند تعمیر ، نماشویی با طناب و… استفاده می کنیم .زمان بسیاری برای انجام این کار در ارتفاع استفاده می شود . در صورتی که اگر از دسترسی طناب استفاده کنیم این زمان حداقل به نصف می رسد .
جلوگیری از اشغال فضا :
هنگامی که از کار در ارتفاع با داربست برای خدمات ساختمان استفاده می شود . فضای زیادی اشغال می شود . که در عبور عابرین مشکل ایجاد می کند . و حتی دچار اختلال در رفت و آمد ماشین ها و وسایل نقلیه می شود . اما کار در ارتفاع با دسترسی طناب این مشکلات را به همراه ندارد .
باد و باران :
هنگامی کار در ارتفاع با داربست در زیر باد یا باران قرار می گیرد . امکان اینکه خطرات جانی و مالی بسیار شدیدی را به همراه داشته باشد و دچار واژگونی شود . بسیار زیاد است . اما اگر کار در ارتفاع با دسترسی طناب مورد استفاده قرار بگیرد . از خطرات کمتری در این زمان ها برخوردار است .

روش کار در ارتفاع در پیچ و رولپلاک سنگ نما با دسترسی طناب :
• ابتدا با دریل مورد نظر ( بهتر است دریل هیلتی باشد . ) سنگ را سوراخ می کنیم .

• بعد پیچ را در داخل سوراخ گذاشته . و با چکش روی آن ضربه می زنیم تا به صورت کامل به داخل سوراخ هدایت شود .

• بعد به وسیله دریل پیچ بند که پیچ را سفت می کند . پیچ را به صورت کامل سفت کرده . و آن را تا جای مورد نیاز به داخل سوراخ فرو می بریم .
• سپس با بتونه همرنگ سنگ که از قبل آماده شده است . روی سوراخ را می پوشانیم . تا سوراخ معلوم نباشد و کار زیبا جلوه کند . در این صورت پیچ و رولپلاک سنگ نما با بهترین روش در کار در ارتفاع با دسترسی طناب ارائه شده است .
اطلاعات کامل در وبسایت کار در ارتفاع البرز

کار در ارتفاع البرز