در مقالات قبلی بازاریابی اینترنتی جذاب ترین نوع محتوا به نقش ویدیوها و شبکه های اجتماعی در محبوبیت بین مخاطبان سایت و مقالات خبری به عنوان سومین نکته  اشاره کردیم. در این مقاله به اهمیت محتوا و شکلای جور واجور اون در برنامه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

دیجیتال

محتوا / مطالب پژوهشی در دیجیتال مارکتینگ

بر مبنای تحقیق و نظر سنجی ما، خوانندگان به دنبال پژوهشایی هستن که خیلی راحت قابل فهم و به طور کامل قابل استفاده باشن. منتشرکنندگان محتواهای پژوهشی، باید به یه سری نکات در بازاریابی محتوای دیجیتال مارکتینگ مثل افزایش علاقه آدما به عناصر چشمی (مانند ویدیو و تصویر) و تمایل خواننده به دونستن روش هدف دار تحقیق و کاربردی بودن اون توجه کنن.

بازاریابی محتوا

۷) سایت Chartbeat

در این تصویر، مقاله پژوهشی کوتاه و شیرینی که در سایت Chartbeat منتشر شده رو می بینین. اگه شما محتوای پژوهشی تولید می کنین، تعدادی روش هدف دار در بازاریابی اینترنتی هست که می تونین واسه جذب مخاطبِ بیشتر اونا رو امتحان کنین. این روشای هدف دار در عنوان بعدی، ذکر شدن.

به چه دلیل این مقاله ها خوب و جذاب هستن:

  • این مقالات از داده های تصویری استفاده می کنن (مانند نمودار):

تحقیقات روی کارکرد مغز نشون میده که مشاهده تصاویر هنگام خوندن و یا شنیدن اطلاعات، به یادآوری ۶۵% اون اطلاعات در روزای بعد، کمک می کنه. اما وقتی که یه متن رو بدون تصویر می خونیم، فقط ۱۰ درصد اون در خاطرمان باقی می مونه.

  • این مقاله ها از رنگای جور واجور استفاده می کنن: رنگ یه عامل مهم در ایجاد جلوه های بصریه. رنگ، توانایی خوانندن محتوا، اندازه جذابیت و باز فرستادن اونو تا ۸۰ درصد زیاد می کنه.
  • متنا پشت سر هم درج نشده ان: متنا به وسیله تصاویری که میانشون درج شده، به چند قسمت تقسیم شدن که این، فهم مطالب رو آسون می کنه. مثلا در تصویر بالا بین هر پاراگراف یه نمودار قرار گرفته. این موضوع در بازاریابی اینترنتی خیلی مهمه چون تحقیقات نشون داده که خوانندگان، تنها ۲۰ درصد از متن مقاله رو کامل می خونن و باقی رو به صورت مروری نگاه می کنن.
  • یافته های این مقالات، عملی و کاربردیه: خوانندگان میخوان بدونن که از یافته های و یافته های این مقالات چیجوری می تونن استفاده کنن.
این را هم حتما بخوانید :
۱۴ ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکه‌های اجتماعی! – بخش دوم

۸) سایت

در این تصویر، سایت Nielsen رو مشاهده می کنین که پژوهشایی درباره رفتار رسانه ها و مصرف کنندگان در سراسر جهان رو ارائه میده. مقاله پژوهشی که تصویر اونو می بینین، درباره عادات غذایی در جهان و تحت تاثیر قرار گرفتن این عادات از تغییرات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادیه. نکته خیلی مهم در این مقاله اینه که با در نظر گرفتن گستردگی موضوع، متن مربوط به یافته های تحقیق، طولانی نیس. این باعث می شه که خواننده خیلی سریع از یافته های باخبر شه.
اقتصاد

به چه دلیل این مقاله خوب و جذابه:

  • عنوان این مقاله طوری نوشته شده که حس کنجکاوی مخاطب رو بر می انگیزاند و اندازه تمایل خواننده به کلیک روی عنوان و یادگیری اطلاعات جدید رو زیاد می کنه.
  • این مقاله پژوهشی از تصاویری استفاده می کنه که دارای اطلاعات هستن مانند نمودار که معمولا خواننده به این تصاویر، بیشتر از متن توجه می کنه.