سقف متحرک موسوی

 
سقف متحرک موسوی
امروزه افزایش الزامات عملکردی به عنوان یکی از چالش های مهم و اساسی در طراحی ساختمان ها می باشد. یکی از انواع این الزامات، مشارکت انوع ساختمان ها از جمله؛ مراکز تفریحی و ورزشی و ساختمان های با عملکرد چندگانه در ایجاد یک معماری پایدار از لحاظ تطبیق پذیری آن با محیط پیرامون و تغییرات آب و هوایی و نیز کاهش مصرف انرژی است. بدنه یک ساختمان و سقف آن به طور خاص، به عنوان حائلی بین فضای داخل و خارج عمل می کند. این حائل می تواند به شکل غیرمتحرک (استاتیک) و یا متحرک (دینامیک) در نظر گرفته شود که نوع متحرک آن می تواند سبب افزایش کارائی انرژی در ساختمان شود. در سقف های باز و بسته شونده باتوجه به شرایط اقلیمی و محیطی، بخشی از سقف و یا کل آن ظرف مدت زمان کوتاهی، به حالت باز یا بسته درمی آید. در سال های اخیر، پیشرفت در تکنولوژی ساخت و نیز تولید مصالح سبک، منجر به افزایش نوآوری در طراحی اینگونه سازه ها و گسترش کاربرد آن ها شده است.
اهمیت سقف متحرک موسوی در چیست؟
باتوجه به شرایط بیوکلیمایی کشور ما از نظر مکانی و چهارفصل بودن آن از نظر زمانی، در هرگوشه از ایرانمان سقف جمع شو متحرک (opening roof) کارایی و اهمیت خاص خود را دارا می‌ باشد. برای مثال اجرای سقف متحرک موسوی برروی استخر در مناطق گوناگون و مواقع مختلف سال، ضمن ایجاد امنیت و آرامش خاطر، شما را در برابر اشعه ی سرطانزای فرابنفش خورشید در فصل تابستان محافظت نموده و امکان استفاده از استخر را در فصل سرد سال برای شما فراهم می آورد. یا به عنوان مثالی دیگر در مناطق سردسیر کشور مانند استان های شمال غربی که ریزش نزولات جوی آن هم بصورت برف شایع تر است. سقف متحرک در محیط های باز منزل مانند حیاط و تراس، عایق سرما بوده و از تجمع آب باران در حیاط خانه ها و … جلوگیری می نماید. در مواردی که سازه نیاز به دیواره داشته باشد مانند پاسیو یا حیاط هایی که دارای باغچه و درخت بوده( برای محافظت و جلوگیری از آسیب رسیدن به درخت و قطع آنها) و …، کارگاه فنی مهندسی موسوی اقدام به ساخت آن می نماید. دیواره ها نیز می توانند بصورت چند اسلاید متحرک باشند و امکان گشایش دیوارها بصورت جداگانه از سقف متحرک ممکن است که این امر، خود یک شیوه تحقق بخشیدن به پتانسیل فضای داخلی است.
نمونه این سازه، سیستم سقف و دیواره منزل شخصی آقای برادران در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی می باشد که در زیر مشاهده می نمایید.
یکی از ویژگیهای جالب توجه سقف متحرک که میتوان در آنها تعبیه نمود، مزیت هوشمندی این نوع سقف هاست. به نحوی که به هنگام بارش نزولات جوی، سایبان متحرک به صورت اتوماتیک توسط سنسورهای هوشمندش بسته می شود و نیازمند فشردن دکمه های ریموت کنترل نمی ‌باشد. این ویژگی سقف های متحرک موسوی، علاوه بر کاربرد آن برروی حیاط و تراس موجب کاربرد آن برروی پشت بامها هم گشته است.
سقف متحرک می تواند تیره و دارای رنگ های متنوع بوده و از دید و عبور هرگونه نور جلوگیری نماید و گاه می تواند از جنس شیشه و یا به حالت نورگیر باشد که همه موارد فوق الذکر به نوع بهره گیری، نمای ظاهری محل پروژه و سلیقه مشتریان عزیز دارد. برای مثال برای سقف و دیواره های پاسیو و تراس، سقف متحرک شیشه ای و دیواره های متحرک کشویی هم نگهداری گل و گیاهان را ممکن نموده و هم ظاهر سازه را شکیل تر می نماید. شایان ذکر است که بکارگیری ورقهای پلی کربنات در سقف متحرک به دلائلی همچون دارابودن لایه ضد uv، سبک بودن علیرغم تحمل وزن بالا، قابلیت خمیدگی، نشکن بودن، عایق دما و صوت و شسشتوی راحت بیتشر مورد استقبال مردم قرار می گیرد.
مزایای سقف متحرک موسوی
۱-      دو منظوره کردن محوطه با گشودن و بستن سقف و ایجاد حریم برای محوطه موردنظر(تراس، ایوان، استخر، پارکینگ، پاسیو و …)
۲-   مصونیت از تابش شدید آفتاب و اشعه مضر UV در محیط باز و یا نفوذ هوای سرد زمستان
۲-  عایق بودن در برابر باد، باران، تگرگ و آفتاب شدید و گرد وغبار و عایق صوت بودن
۳-  دارای سیستم هدایت آب باران
۴-   مقاومت و استحکام بالا با بکارگیری متریال عالی
۵-   دارای ریموت کنترل جهت سهولت باز و بسته نمودن سقف اتوماتیک برقی
۶-   ظاهری مدرن و زیبا و ظرافت در انجام پروژه
۷-   امکان ایجاد انواع سیستم نورپردازی برروی سقف
۸-   مقرون به صرفه بودن هم از نظر مصرف انرژی هم از نظر اقتصادی
 
کارگاه فنی مهندسی موسوی واقع در اصفهان با ۴۰سال سابقه مفتخر به طراحی و ساخت و اجرای انواع سقف متحرک و ثابت، سایبان های برقی، رمپ و صفحه گردانهای پارکینگ، رستوران های گردان، گنبدهای پلی کربناته و بالابرهای برقی برای دکوراسیون ساختمانهای شما مشتریان گرانقدر در سراسر ایران عزیز، سهیم در ایجاد فضایی آرام، راحت و مطبوع و لاکچری در سختمانها، باغ ویلاها و منازل شما با بکارگیری متریال عالی همراه با کیفیت بالا و قیمت های مناسب خواهد بود.