راهنمای استراتژی های موثر Clash Royale؛ چگونه همیشه پیروز میدان باشیم؟ [قسمت اول]

واسه موفق بودن در بازی کلش رویال [بررسی سایت ما] راه های زیادی وجود دارن. از هر روشی که بخواین برید، باید به نکات ظریفی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین؛ نکاتی به ظاهر ساده و بی ارزش که رعایت یا نبود رعایت شون می تونه سرنوشت شما رو در میدون مقابله بازی تعیین کنه.

اگه می خواین که همیشه پیروز میدون مبارزات کلش رویال باشین، در این مطالب روشای هدف دار و ترفندهایی رو به شما آموزش می دیم که خیلی راحت به این هدف دست پیدا کنین. نکاتی که در این مطالب آموزشی می خونین در اصل واسه راهنمایی تازه واردان به کلش رویال نوشته شده، اما این موضوع بدون معنا نیس که حرفه ایا نتونن از اون واسه ارتقای تجربه و مهارت هاشون در بازی استفاده کنن.

شاید بعضی ترفندهای این مطالب واسه گیمرهای باتجربه بسیار روشن باشن، اما یادتون نره، هرکی در آخر باید از نقطه ای کارش رو شروع کنه. از این رو، چه یه کلش رویال باز حرفه ای هستین و چه تازه بازی رو شروع کردین، از شما دعوت می کنیم تا با مقالات راهنمای روشای هدف دار موثر واسه پیروزی در کلش رویال همراه ما باشین.

چیزی که در این مطالب می خونین:

  • قسمت اول: ترفندهایی موثر واسه تازه کارا

  • قسمت دوم: ترفندهایی واسه داشتن یه Deck ایده آل
  • تاکتیکا و روشای هدف دار موثر
  • ارتقای کارتا
  • صندوقچه ها و جواهرات

واسه داشتن یه شروع قوی در کلش رویال، اولین قدم هاتون رو باید با قدرت و اعتماد به نفس وردارین. ده ترفندی که در ادامه می خونین می تونن شما رو در رسیدن به این هدف کمک کنن:

ترفندهایی موثر واسه تازه کارا

طلا رو حرام نکنین

طلا مهمترین واحد پولی درون بازیه. در واقع تنها واحد پولی! بر خلاف کلش آف کلنز که با معادن طلا یا حمله به دیگر بازیکنان می تونستید این فلز زرد رنگ رو به دست بیارین، کلش رویال کمی شرایط رو سخت تر کرده و راه به دست آوردن طلا در جدیدترین ساخته سوپر سل فقط از راه صندوقچه های درون بازیه.

همونجوریکه میدونید صندوقچه ها به سه دسته کلی تقسیم می شن: آنایی که رایگان بوده و هر چهارساعت یه بار بازیکن می تونه اونا رو باز کنه. صندوقچه هایی که پس از پیروزی در نبردها به دست میان یا صندوقایی که با دریافت ده تاج از مبارزات باز می شن.

اما بحث اصلی ما این نیس. بلکه داریم دور و بر همون تیتر صحبت می کنیم؛ طلاا رو حرام نکنین. به واسطه ارز درون بازی می تونین شخصیتای بازی رو پیشرفت بدین. البته باید قبل از اون کارت لازم واسه پیشرفت اونا رو داشته باشین. یعنی، پس از باز کردن صندوقچه ها، بازی تعدادی کارت از شخصیتای جور واجور به شما میده که اگه واسه پیشرفت اونا کافی باشه، می تونین قوی ترشان کنین.

اینجا باید یه نکته رو تو ذهن خود حک کنین؛ تموم شخصیتا رو قوی نکنین. طلا باید به صورت عاقلانه خرج شه. صرف این که بخواین سریع تموم کارتایی که دارین رو قوی کنین تا اندازه لول خودتون بالا بره اصلا غلطه. این کار رو نکنین! شاید در اول فکر کنین طلای اضافی دارین و واسه به کار گیری اونا هیچ ترسی نداشته باشین.

اما پس از یه مدت که بازی کردین میفهمید چه اشتباه بزرگی کردین. اصلا بذارین خیالتون رو راحت کنیم. به خاطر دارین یکی از اصلی ترین نکات کلیدی کلش آف کلنز خرج نکردن جما در اول بازی بود؟ حالا این مسئله واسه کلش رویال هم هست. فرقش اینه که جم یا الماسا جای خود رو به طلاها دادن.

البته این حرف ما باعث نشه فقط کارتای محدودی رو پیشرفت بدین. تنوع در مبارزات همیشه خوبه. بلکه مقصود کارت هاییه که اصلا احتیاجی به به کار گیری اونا ندارین. واسه درک بهتر این موضوع، ما از بمبرها یا جاینت خیلی استفاده نمی کردیم، پس احتیاجی نبود اونا رو پیشرفت بدیم.

ولی بذارین یه نکته مهمتر هم درباره دلیل استفاده نکردن از کارتا بگیم. اگه در کلنی عضو باشین و بقیه درخواست کارت کنن، می تونین در صورت داشتن سربازان اضافی بهش نیرو اهدا کنین تا اون به اندازه کارت مورد نظرش واسه لول آپ برسه.

این کار باعث می شه به تجربه و اندازه طلا بازیکن اهدا کننده اضافه شه. علاوه بر این، از قدیم گفتن چیزی که واسه خودت پسند می کردی واسه بقیه هم بپسند.

به کارت هاتون تنوع بدین

مهمترین نکته واسه بازیکنان تازه وارد چگونگی انتخاب کارتای بازیه. هر نیرو واسه حضور در میدون مقابله نیازمند مقداری اکسیره؛ اکسیری که نوارش خود به خود در طول جنگ کامل می شه. هنگام انتخاب کارتا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که باید به اونا تنوع داده و همه رو از رنج خاصی اکسیر انتخاب نکنین. یعنی همه دو یا سه اکسیری نباشن. البته یه وقت از اون طرف بام نیافتید و فقط کارتای با اکسیر بالا رو وردارین!

ترکیب نیروهایی با اکسیر بالا و پایین باعث می شه تا در زمانای جورواجور شانس تغییر روش هدف دار خود و پیروزی در جنگ رو داشته باشین. از طرفی بعضی نیروها که اکسیر بالایی مصرف کرده و قوی هستن، خیلی راحت با نیروهای اکسیر پایین از بین می رن. مثلا حریف یه پرنس ساخته و اون با تموم سرعت در حال حمله به طرف شماس.

حالا خیلی راحت می تونین اسکلت یا گابلین رو کنار برج دفاعی خود کار گذاشته و اونو از بین ببرین. با پیروزی در این جنگ، شما سه اکسیر جلوتر از حریف می افتین. به همین راحتی! البته این یه مثال بسیار ساده واسه درک بهتر جمله بالا بود. اما همین مورد رو هم در طول بازی زیاد می بینین.

نکته دیگری که باید توجه کنین به کار گیری نیروهای هواییه. پیشنهاد می شه کارتای خود رو محدود به زمینیا نکرده و از هواییا هم استفاده کنین. چون اگه دشمن نیروی زمینی نزدیک زن بسازه، با یه دور زن پروازی می تونین اونو از بین ببرین. مثلا وقتی حریف از بربر پنج اکسیری استفاده می کنه به کار گیری گابلین یا اسکلتا واسه رویارویی نزدیک گزینه خوبی نیس.

با اسکلتا دفاع کنین

بالاتر از اسکلتا گفتیم، حالا با جزییات بیشتری چگونگی به کار گیری این نوع نیرو رو توضیح می دیم. چند نوع اسکلت در بازی هست: اسکلت بزرگ [Giant Skeleton]، ارتش اسکلتا [Skeleton Army] و اسکلتا [Skeletons]. با اینحال که بحث اصلی این قسمت بیشتر دور و بر نیرو آخریه اما اشاره ای کوتاه به دیگر شخصیتای نام برده هم می کنیم. اسکلت بزرگ یه نیروی شش اکسیری بوده و نقش تانک رو اجرا می کنه.

واسه اطلاعات بیشتر در بازیای ویدیویی تانک به مقابله هایی می گن که دارای سلامتی زیادی بوده و واسه کشتن اونا باید وقت بیشتری صرف کنین. این شخصیت پس از مردن بمبی رو از خود به جای میذاره که می تونه به نیروهای دور و برش خسارت زیادی وارد کنه.

ارتش اسکلتا هم همون اسکلتا هستن فرقش اینه که دارای تعداد بیشتری نیرو بوده و واسه ساختن اون باید چهار اکسیر هزینه کنین. از این کارت واسه جلوگیری از نزدیکی تانکا به ساختمانای دفاعی استفاده می شه. چون به دلیل تعداد زیاد خود خیلی راحت می تونن اونا رو نابود کنن. البته این نیرو بسیار ضعیف بوده و با تیر کمانا یا شخصیتایی مانند بیبی دراگون که چند نیرو رو همزمان میزنن خیلی راحت از بین می رن.

اما اصل قضیه؛ اسکلتا. این کارت تنها یه اکسیر هزینه داشته و با به کار گیری اون می تونین چهار اسکلت رو به میدون جنگ بفرستید. بالاتر توضیح دادیم به چه دلیل به کار گیری این کارت مهمه. اگه نیروهای دشمن مانند پرینس یا جاینت به شما حمله می کنن می تونین با کار گذاشتن این نیرو در کنار سیستم دفاعی خود به بزرگترین کابوس حریف تبدیل شید.

البته در کنار این نیرو واسه دفاع بهتره از کارت دیگری مانند گابلین هم استفاده کنین تا دیگه هیچ نگرانی نداشته باشین. اگه از ما سوال کنین می گیم ترکیب این دو نیرو مناسب تر از به کار گیری ارتش اسکلتا هستش. چون ارتش اسکلتا چهار اکسیر مصرف کرده اگه گابلین و اسکلتا با هم سه اکسیر مصرف می کنن.

ولی این نکته رو یادتون باشه. این نیروها نسبت به تیر یا شخصیتایی که چند هدف رو با هم میزنن خیلی ضعیف هستن. پس اگه دیدید که حریف مثلا یه جاینت با بیبی دراگون براتون فرستاد، بهتره تغییر استراژی داده و با کارتای دیگری اونا رو از پا در بیارین. البته اگه بازی سرعتی باشه امکان اتفاق افتادن همچین چیزی کمه. چون اکسیر زیادی رو میخواد.

یه نکته خیلی مهم رو از یاد بردیم: تصور کنین که حریف با این نوع نیروها در برابر شما دفاع کنه. اون وقت باید چیکار کنیم؟ ببینین اول که بازی رو انجام می دادیم دیدیم بازیکنان بیشتر ارتش اسکلتا رو هنگام دفاع در برابر تانکا به میدون مقابله می فرستند. پس می تونین اکسیر خود رو تا میزانی پر کنین که هنگام ساخت از تانکا، توانایی به کار گیری تیرهای کمون رو هم داشته باشین تا اگه دیدید حریف ارتش اسکلتا رو فرستاد، خیلی سریع با اون نابودشان کنین.

البته این احتمال رو در نظر بگیرین که بازیکن مقابل از نیروهای ترکیبی واسه دفاع استفاده کنه. اون وقت باید روش هدف دار دیگری چیده و با کارتای دیگری به پیروزی برسین. بالاتر نگاهی گذرا به ضعفای اسکلت و گابلین انداختیم. پس با آگاه بودن از این موضوع، حتی اگه این اتفاق هم بیافتاد کار خیلی سختی در پیش ندارین.

بازم تنوع بدین!

این تنوع با تنوع بالا فرق داره. از قدیم گفتن که هر گردی که گردو نیس. منظورمون از تنوع این بار به Battle Deck برمیگرده؛ همون جایی که می تونین کارتا رو انتخاب کنین. به صورت کلی سه Battle Deck در بازی موجود بوده و در هر کدوم هشت کارت قرار داده می شه.

می بینین؟ حتی استودیو سازنده هم خواسته تا بازیکن از راه های هدف دار متفاوت تری استفاده کنه. فارغ از این که کار بالا باعث می شه تا بیشتر با سبک بازی خود و پتانسیل کارتا در آرناهای جور واجور آشنا شید [دومی خیلی مهمه] در آینده هم خیلی به کارتون میاد.

چون اگه فقط از یه سیستم دفاعی استفاده کنین، ذهن تون محدود به همون نیروها شده و با به دست آوردن کارتای جدیدتری، نمی دونین چیجوری اونا رو با قدیمی ترا جانشین کنین. پس از آزمون و خطا نترسین. ما تو یه بازی دیدیم که حریف بیشتر از کارتایی استفاده می کرد که خود نیرو می ساختن. در آخر هم پیروز شد!

شروع کننده حمله نباشین

این مورد بسیار ساده رو میشه از کاندیدای اصلی مهمترین روشای هدف دار در میدون جنگ به حساب آورد. هیچ وقت نفر اول حمله نکنین و صبر کنین. این کار دو دلیل داره: عجله نکردن واسه شروع حمله باعث می شه نوار اکسیر پر شه تا با گزینه های بیشتری بتونین تصمیم بگیرین. از طرف دیگه اگه حریف زودتر از شما حمله کرد راحت تر میشه روش هدف دار ابتدایی اون واسه بردن رو حدس زد که باعث می شه بازی خود رو بهتر شروع کنین.

البته انتظار نداشته باشین این کار همیشه باعث پیروزی شما شه. چون بعضی کارتا مانند گابلین ساز، بربر ساز و … می تونن کمی معادلات رو به هم بزنن. با این وجود بازم دیرتر شروع کردن بازی یه روش هدف دار بسیار مناسب در میدون نبرده.

اما این وسط بعضی بازیکنان کلک میزنن. اونا وقتی می بینن حریف ناز کرده و بازی رو شروع نمی کنه، بعد از این که نوار اکسیر کامل شد یه نیرو از پشت ساختمون دفاعی وارد زمین می کنن. اگه حریف ناشی باشه، این کار باعث می شه تا کمی دست پاچه شه.

از طرفی چون شما سریعتر نیرو وارد بازی کردین، پس اکسیر بیشتری نسبت به حریف خود دارین. راستی چون صحبت از ساخت نیرو از پشت ساختمون دفاعی شد باید بگیم اینم خود یه روش هدف دار مناسب در بعضی لحظات بازیه. البته باید بدونین چه وقتی ازش استفاده کنین.

عجول نباشین

ببینین چه قدر داشتن زمان بندی مناسب مهمه که در دو بخش پشت سر هم به توضیحات مهمترین اونا پرداختیم. این بار به پس از شروع بازی اشاره داریم. بعضی بازیکنان هر کارتی که دم دست شون میاد رو ساخته و وارد زمین مقابله می کنن. شاید این سرعت عمل در انتخاب کارتا لذت بخش بوده و حتی منتهی به پیروزیای اولیه در جنگ شه، اما بهتره کمی درنگ کنین. به کجا اینجور با عجله ای جوون؟

گیمرهای حرفه ای تر عجله ای واسه حمله نداشته و بیشتر صبر می کنن تا با یه دفاع، حریف رو خنثی کنن. هر چی نباشه دفاع خود یه حمله س. بعد بازی رو به دست گرفته و با انتخاب درست کارت ساختمون دفاعی دشمن رو نابود میسازن. این که می گیم در حمله کردن عجله نکنین چند دلیل داره.

دلیل اول رو که توضیح دادیم. اگه یه حرفه ای رو به روتون قرار بگیره، خیلی راحت می تونه با کمی صبر و انتخاب نیروهای خوب، حمله پر شتاب تون رو خنثی کنه. حالا چون سریع کارت میساختین باید صبر کنین اکسیر کامل شه. تا اون موقع هم دیگه باید با یکی از ساختمانای دفاعی خداحافظی کنین.

دلیل دیگه هم به نیازمندی بعضی کارتا در مواقع ضرورت برمیگرده. لحظه هایی در بازی پیش میاد که به خاطر عجله در حمله کردن و گرفتن ساختمون دفاعی دشمن، نیروهایی رو به زمین می فرستید که اصلا نقش مهمی در پیروزی اجرا نمی کنن. یعنی فقط می خواین حمله کنین.

با این کار امکان داره هنگام حمله نیروهای دشمن، کارتای لازم رو نداشته باشین. بالاتر که گفتیم: گابلین واسه پرینس، تیرها واسه ارتش اسکلتا و … . پس در حمله کردن عجله نکنین و با حوصله کارتا رو انتخاب کنین. شاید با خود فکر کنین وقتی که تب جنگ داغ تر از همیشه می شه باید عجله کرد. در جواب باید بگیم نه، بازم شتاب زده رفتار نکرده و فقط به کار خود سرعت بدین. این دو با هم خیلی فرق دارن.

از جادو کمک بگیرین

اسپل یا جادو به وسیله خیلی از بازیکنان با بی مهری مواجه می شه. دلمون نمی خواد کسی رو مجبور کنیم تا روش هدف دار که ما می خوایم رو انتخاب کنه اما بعضی وقتا بد نیس استفاده ای از اونا هم ببرین. در مراحل اولیه کلش رویال خیلی از بازیکنان نمی تونن از جادو استفاده کنن چون هنوز کارت این نیرو واسه شون آزاد نشده. اما با گذر حدود یه هفته توانایی به کار گیری اونا براتون جفت و جور می شه. یکی از طلسمای بازی Freeze [هزینه: چهار اکسیر] اسمشه.

همونجوریکه از اسم جادو مشخصه، این نیرو باعث می شه تا دشمنان یخ زده و سرعت شون کم بشه. معمولا قبل از ساختمانای دفاعی خود، به کار گیری این جادو موجب می شه تا ضرر بسیار کمتری رو محول گردید. البته یکی از بیشترین کاربرده های Freeze واسه بالنا هستش.

این نیروی هوایی ضربه بسیار سنگینی به ساختمانای دفاعی وارد می کنه. پس با جادوی یخ می تونین اونو متوقف کنین. دومین جادویی که در اول بازی با اون آشنا میشین Rage [هزینه: سه اکسیر] است؛ طلسمی که با انتخاب اون سرعت نیروهای خودی افزایش می باید. معمولا واسه شخصیتای کنه مانند جاینت یا اسکلت بزرگ از این جادو استفاده می شه. یه وقت واسه دفاع این جادو رو به کار نبرین! از اون فقط در حملات استفاده کنین.

چون در بخش طلسما هستیم خواستیم نکته ای رو اضافه کنیم. اگه دقت کنین میبینین بازی دارای کارتای تقریبا مشابه دیگری مثل تیرهای کمون یا موشک هم هست. تیرهای کمون رو که بالاتر گفتیم به چه کاری اومده و واسه نیروهای ضعیف تر مانند آرچر، اسکلت یا گابلین بسیار مناسب ان.

اما موشکا. در بازی بارها پیش میاد که اندازه بسیار کمی از سلامتی ساختمون دفاعی دشمن باقی مونده و اون با دفاع پشت سر هم خود مانع از حضور نیروهای شما در سرزمینش می شه. در این مواقع موشک خیلی کاربرد داره و موجب می شه تا ساختمون حریف از بین بره.

ولی اگه میبینین نیازمند کارتایی مهمتر از موشک هستین، همون تیرهای کمون کافیه. چون اونا روی ساختمانای دفاعی هم تاثیر می ذارن. البته طبیعتا اندازه تخریب این کارت با موشک فرق داره. به هر حال هر کاری یه بهایی داره!

از تروفیا غافل نباشین

به نظر می رسه سندرم عجیب کلش آف کلنز به این جا هم راه پیدا کرده. انگار بازیکنان به دلیل شباهت ظاهری دو اثر فکر کردن هر روش هدف دار که واسه کلش آف کلنز به کار ببرن حالا در آخرین ساخته سوپرسل هم جواب میده.

گیمرهای تازه کار یا بازیکنانی که در کلش رویال جنگای زیادی رو می بازن واسه فرار از این مشکلات راه حل عجیبی رو در پیش می گیرن. اونا وارد نبردها شده و صبر می کنن تا حریف خیلی راحت پیروز شه. خودتون که میدونید، با هر شکست از اندازه تروفی یا جام هر بازیکن کم میشه.

جاما هم جایگاه شما در آرناها رو نشون میدن و اگه افزایش پیدا کنن به مراحل بالاتر می رید. فکر کنم فهمیدین به چه دلیل بعضی بازیکنا این کار رو انجام میدن. همونجوریکه حدس می زنید، اونا میخوان با از دست دادن تروفی به آرناهای پایین تر بیان تا راحت تر پیروز شن. اصلا اینجور کاری نکنین. اصلا!

اگه دیدید در جنگای پشت سر هم می بازید، فقط کافیه نفس عمیقی کشیده و پس از یه مدت دوباره به انجام بازی برگردین. چون هر چی قدر سطح آرنایی که در اون قرار دارین بالاتر باشه، جایزه یا صندوقچه های بهتری نصیب تون می شه. صندوقچه پر و پیمان تر هم دارای کارتای بیشتریه. پس با یه جمع بندی ساده میشه نتیجه گرفت سریع تر قوی میشین. اصلا هم به لول خود توجه نکنین، چون چیز خیلی کم ارزشیه.

امکان داره بعضی بازیکنان با قوی تر کردن کارتایی که استفاده ای از اونا نمی کنن، لول بیشتری از شما داشته باشن. البته جای نگرانی نیس، حتی اگه غیر از اینم بود با یه روش هدف دار مناسب می تونین حریف به ظاهر قوی تر خود رو تحقیر کنین.

از بازی بازیکنان حرفه ای الگو بگیرین

این راه حل فقط واسه کلش رویال کاربرد نداشته و واسه تموم بازیا از اهمیت بالایی برخورداره. اما مقصود از اون چیه. اول اشاره کردیم چگونگی انتخاب کارتای بازی مهمترین بخشی میشه که بازیکنان تازه کار باید به اون توجه کنن. اما همه که توانایی انجام این کار رو ندارن.

پس می تونین با جستجو در یوتوب یا فرومای در رابطه،  Battle Deck رو با در نظر گرفتن گفته کاربران حرفه ای چیده و روشای هدف دار مشخص شده رو در حملات به کار گیرید. طبیعتا این کار امتیازات خاص خود رو داره چون بازیکنان حرفه ای پس از آزمون و خطاهای فراوون تواسته ان به این ترکیب دست پیدا کنن. اما با تموم خوبیا و حاضر و آماده بودن این ویژگی، هنگام جنگ شاید یه جای کار بلنگد.

چون امکان داره بازیکن رو به رو هم مقالات دور و بر کلش رویال رو مطالعه کرده و با روش هدف دار شما آشنا باشه. پس چاره ای ندارین دوباره اینترنت رو زیر و رو کرده و یه Battle Deck دیگه رو انتخاب کنین.

نکته دیگه این بخش به کار گیری TV Royaleه. سوپرسل در حرکتی بسیار هوشمندانه بخشی رو در کلش رویال قرار داده که بازیکنان می تونن نبردهای حرفه ای ترها رو از اونجا ببینن. میدونیم، حالا دارین با خود می گین هنگام شروع بازی که کارتای اونا رو ندارین.

هدف این نیس که ببینین بازیکنان از چه کارتایی استفاده می کنن. بلکه نکته مهم روش هدف دار هاشون در نبردهاه و با دیدن این ویدیو بهتر میفهمید در میدون جنگ باید چه کارایی رو انجام بدین. حالا که به پایان مطلب رسیدیم بذارین آخرین نکته مهم رو هم بگیم.

وقتی به لول سه برسین، می تونین وارد یه کلن شید. اگه هنگام بازی به این درجه رسیدید، بدون ذره ای درنگ گروهی رو انتخاب کنین. بالاتر گفتیم، در کلنا بازیکنا می تونن کارتایی که نیاز دارن رو در اون بذارن تا دیگه هم گروهیا به اون این کارتا رو بدن.

این کار باعث می شه تا سریعتر شخصیتی که می خواین قوی شه. چون همونجوریکه گفتیم، واسه قوی تر کردن نیروها باید به اندازه کافی از اونا کارت داشته باشین.

Clash Royale

  • Clash Royale
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: Supercell
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۹۳٫۶ / ۸۷ مگابایت

دانلود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *