خواص دانه چیا در برابر فواید تخم کتان

Chia Seeds or Flax Seeds

اگه به دنبال یه دانه همه فن حریف واسه اضافه کردن به رژیم غذایی خود هستین پیشنهاد میکنیم این مقاله رو با دقت بخونین.

خواص دانه کتون

تخم کتون که گاهی وقتا به اون تخم بزرک هم می می گن، منبعی پر از مواد مغذی مثل فیبر، منگنز، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا ۳ه.

این تخم، از درخت کتون گرفته می شه، درختی قدیمی که در مصر باستان و چین بار میاد. تخم کتون منبعی واسه چربی سالم، آنتی اکسیدان، و فیبره.

تحقیقات گذشته یافته ان که این تخم می تونه در کاهش خطر دچار شدن به دیابت، سرطان و مریضی های قلبی هم اثر داشته باشه.

پادشاه شارلمانی در قرن هشتم، شدیدا به امتیازات سلامتی تخم کتون ایمان داشت، بدین جهت می خواست افراد وفادار به ایشون از این تخم مصرف کنن. و به جهت اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کنه، قانونی در این مورد تصویب کرده بود!

نام لاتین و علمی درخت کتون، Linum usitatissimum، به معنی «مفیدترین» است.

این مقاله، بخشی از سلسله مقالاتیه که در مورد فواید خوراکی های محبوب درباره ی سلامتی می می گن. و شامل مشخصات تغذیه ای تخم کتون، فایده های درمانی مربط با خوردنش، و البته مشکلات جانبی این تخم می باشه.

واسه اینکه از بیشترین حد فواید تخم کتون بهره مند شید، باید اونو به شکل آسیاب شده بخرین، و یا دست کم قبل از مصرف، آسیابشان کنین. چون که تخم کامل، ممکنه بدون اینکه هضم شه، از راه دستگاه گوارش دفع شه.

خواص دانه چیا

دانه های خوراکی زیادی هست که واسه سلامتی خوبه و یکی از بهترین اوناس در این مقاله میخوایم شما رو با خاصیتای اصلی دانه چیا آشنا کنیم.

تغییر فصل از تابستون به پاییز باعث می شه میل بدن به مصرف خوراکی های پرکالری و چرب بیشتر شده و در نتیجه جلوگیری از زیاد شدن وزن به رقابت جدی واسه افراد تبدیل می شه.

با این وجود اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذایی می تونه از راه تامین مواد مغذی بدن اندازه اشتها رو کم کنه.

این دانه های کوچیک به دلیل توانایی شون در نابود کردن احساس گرسنگی و افزایش انرژی معروف شده ان. هر گرم از دانه های چیا شامل ۴۸۶ کالریه. هم اینکه حدود ۲۸ گرم از دانه های چیا شامل ۱۱ گرم فیبره که یه سوم اندازه فیبر مصرفی پیشنهاد شده در روز رو شامل می شه.

یافته های تحقیقات قبلی حاکیست رژیمای غذایی شامل فیبر بالا با کم شدن وزن در رابطه هستن. در یکی از این بررسی ها آمده مصرف ۳۰ گرم فیبر خوراکی در روز به کاهش وزن، پایین اومدن فشار خون و بهبود عکس العمل بدن به انسولین کمک می کنه.

فایده های درمانی دانه های چیا واسه سلامتی از نقش اون در کنترل قند خون گرفته تا برخورداری از پروتئین می تونه به جلوگیری از زیاد شدن وزن کمک کنه.

به گفته کارشناسان وجود پروتئین در دانه های چیا باعث می شه فرد زودتر احساس سیری کنه و تمایل کمتری به خوردن داشته باشه. هم اینکه این دانه سطح قند خون رو ثابت نگه می داره. در واقع تغییر در سطح قند خون باعث می شه میل به مصرف مواد قندی زیاد شه و نبود ثبات قند خون، زیاد شدن وزن و خطر دچار شدن به دیابت رو به دنبال داره.

دانه های چیا به دلیل برخورداری از فیبر خوراکی یبوست رو هم برطرف می کنن. هم اینکه این دانه ها به دلیل داشتن پروتئین گزینه مناسبی واسه قبل و بعد از ورزش کردن هستن.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر اینا وجود آمینواسید در دانه های چیا به جذب پروتئین در بدن و کاهش وزن کمک می کنه.

تخمه هندوانه چه خاصیتی داره؟

آلبالو چه خواصی داره؟

گیاهان دارویی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *