خرما افطار dates

خرما یکی از خوراکی های جدانشدنی سفرهای افطاره اما دلیل اون چیه؟

به گفته کارشناسان تغذیه، خرما پر از شکل های جور واجور مواد معدنی ، ویتامین و فیبره و مقدار کمی چربی داره.

در ماه مبارک رمضان به اندازه زیادی مصرف می شه، و همیشه بر اهمیت خوردن چند خرما در اول افطار تأکید شده.

البته خرما باید در طول سال هم خورده شه، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانۀ اون بهره مند شه.

خرما بهترین غذا هنگام افطاریه، چون روزه دار پس از ساعتا تشنگی و گرسنگی با خوردن خرما می تونه کمبود شدید ویتامینها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود رو جبران کنه .

خرما پر از مواد مغذی و خوبه و به آسونی هضم و جذب می شه و قند و مواد معدنی بدن رو فوراً تأمین می کنه و سرحالی رو به روزه دار برمیگردونه و خستگی رو دور می کنه . خرما به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن ، درمان کم خونیه و از خاصیت ضد سرطان برخورداره.

خواص خرما:

به دلیل داشتن فسفر و کلسیم تقویت کنندۀ استخون و دندانه و قدرت بینایی رو به دلیل داشتن ویتامین آ زیاد می کنه و مانع ابتلای فرد به مریضی شب کوری می شه.

عصبای شنوایی رو تقویت می کنه و آرامش بخش اعصاب هم هستش، و درمان بیماریای کبد و یرقان حساب می شه و مانع تَرَک خوردن لبها ، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می شه.

این را هم حتما بخوانید :
خط‌کشی خیابان برای معتادان به موبایل

واسه درمان بیماریای معده و روده پیشنهاد می شه و به دلیل داشتن فیبر و املاح کلسیم باعث بهتر شدن کار رودها و مانع ابتلای فرد به ترشی معده می شه.

خرما جزو معدود مواد غذاییه که باکتری و میکروب رو به بدن منتقل نمی کنه، و حتی تک سلولیای مریضی زای ” آمیبا ” و باکتریا رو می کُشد.

فواید خرما در ماه مبارک رمضان

بهترین نوشیدنیای ماه رمضان

العالم رمضان غذاای مناسب افطار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *