Posted on

خرما افطار dates

خرما یکی از خوراکی های جدانشدنی سفرهای افطاره اما دلیل اون چیه؟

به گفته کارشناسان تغذیه، خرما پر از شکل های جور واجور مواد معدنی ، ویتامین و فیبره و مقدار کمی چربی داره.

در ماه مبارک رمضان به اندازه زیادی مصرف می شه، و همیشه بر اهمیت خوردن چند خرما در اول افطار تأکید شده.

البته خرما باید در طول سال هم خورده شه، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانۀ اون بهره مند شه.

خرما بهترین غذا هنگام افطاریه، چون روزه دار پس از ساعتا تشنگی و گرسنگی با خوردن خرما می تونه کمبود شدید ویتامینها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود رو جبران کنه .

خرما پر از مواد مغذی و خوبه و به آسونی هضم و جذب می شه و قند و مواد معدنی بدن رو فوراً تأمین می کنه و سرحالی رو به روزه دار برمیگردونه و خستگی رو دور می کنه . خرما به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن ، درمان کم خونیه و از خاصیت ضد سرطان برخورداره.

خواص خرما:

به دلیل داشتن فسفر و کلسیم تقویت کنندۀ استخون و دندانه و قدرت بینایی رو به دلیل داشتن ویتامین آ زیاد می کنه و مانع ابتلای فرد به مریضی شب کوری می شه.

عصبای شنوایی رو تقویت می کنه و آرامش بخش اعصاب هم هستش، و درمان بیماریای کبد و یرقان حساب می شه و مانع تَرَک خوردن لبها ، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می شه.

واسه درمان بیماریای معده و روده پیشنهاد می شه و به دلیل داشتن فیبر و املاح کلسیم باعث بهتر شدن کار رودها و مانع ابتلای فرد به ترشی معده می شه.

خرما جزو معدود مواد غذاییه که باکتری و میکروب رو به بدن منتقل نمی کنه، و حتی تک سلولیای مریضی زای ” آمیبا ” و باکتریا رو می کُشد.

فواید خرما در ماه مبارک رمضان

بهترین نوشیدنیای ماه رمضان

العالم رمضان غذاای مناسب افطار