Posted on

خاصیتای برنج

سالم ترین روش پخت برنج رو به کار بگیرین و از خاصیتای عالی برنج بهره مند شید.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ وقتی که صحبت از خواص یه ماده غذایی میشه باید این نکته رو در نظر گرفت که چگونگی پخت اون ماده غذایی و اندازه مصرف اون هم مهمه در مورد برنج باور کلی جامعه روی چاق کنندگی و مضر بود مصرف برنج واسه شکل های جور واجور مریضی استوار شده که غلطه؛ برنج در صورت پخت درست و مصرف متعادل میتونه یکی از سالم ترین مواد غذایی آشپزخانه شما باشه.

امتیازات برنج واسه سلامتی آدم در برگیرنده توانایی اون واسه جفت و جور اوردن انرژی فوری و سریع، تنظیم و بهبود اجابت مزاج، اثبات کردن سطح قند خون، کندتر کردن پروسه پیریه. با اینحال برنج می تونه منابع لازم ویتامین B1 واسه سلامت آدم رو هم جفت و جور آورد. بقیه امتیازات برنج شامل توانایی اون واسه افزایش سلامت پوست، افزایش متابولیسم، کمک به هضم، کاهش فشار خون، کمک به کاهش وزن، بهبود سیستم ایمنی و مواظبت از بدن در برابر بیماریای قلبی و سرطانه. برنج در بیشتر فرهنگا یه ماده غذایی اصلیه و واسه افراد مهمه. امتیازات زیاد این ماده رو میشه در بیشتر از ۴۰۰۰۰۰ گونه جور واجور از اون که در سرتاسر جهان هست پیدا کرد. برنج فرآوری نشده زیاد تحت تاثیر فرایندهای جور واجور قرار نمی گیره و دارای ارزش تغذیه ای بالاییه. با اینحال برنج سفید فرآوری می شه و بخاطر این امتیازات کمتری داره.

خواص برنج واسه سلامتی آدم:

بعضی از امتیازات برنج واسه سلامتی آدم در ادامه بیان شده:

منبع خوبی از انرژیه:

از اونجایی که برنج کربوهیدرات خوبی داره می تونه به عنوان سوخت واسه بدن عمل کنه و به کارکرد طبیعی مغز کمک کنه. همونطور که میدونید کربوهیدراتا واسه متابولیزه شدن بوسیله بدن لازمن و می تونن به انرژی تبدیل شن. ویتامینا، مواد معدنی و ترکیبات آلی زیاد باعث افزایش کارکرد و فعالیت متابولیکی همه انداما می شه و می تونه سطح انرژی رو زیاد کنه.

خالی از کلستروله:

مصرف برنج واسه سلامتی شما عالیه چون شامل چربیای مضر، کلسترول و سدیم نیس. این ماده بخش خوبی از رژیم غذایی متعادل حساب می شه. هر غذایی که بتونه مواد مغذی رو بدون داشتن اثرات منفی جفت و جور اورد اثرات زیادی واسه سلامتی داره. سطح پایین چربی، کلسترول و سدیم به کاهش چاقی کمک می کنه و می تونه مشکلات مربوط به اضافه وزن رو کم کنه. برنج یکی از مواد غذاییه که به طور گسترده در سرتاسر جهان استفاده میشن چون می تونه افراد رو در مقادیر کم سیر کنه و سالم نگه داره.

از سرطان پیشگیری می کنه:

دانه کامل برنج مثل برنج قهوه ای پر از فیبرهای نامحلوله که می تونه از بدن در برابر سرطانای جور واجور مواظبت کنه. بیشتر محققان و محققان می گن که فیبر نامحلول واسه مواظبت از بدن در برابر پیشرفت و متاستاز سلولای سرطانی به درد بخور و لازمه. فیبر در برابر مواظبت و دفاع از سرطان روده و مقعد خوبه. با اینحال، علاوه بر فیبر، برنج آنتی اکسیدانای طبیعی مثل ویتامین C، ویتامین A، ترکیبات فنولی و فلاوونیدی داره که به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنن یا آنتی اکسیدانا رو تحریک میسازن و از بدن در برابر رادیکالای آزاد مواظبت می کنن. رادیکالای ازاد محصول فرعی متابولیسم سلولی هستن که می تونن اسیب جدی به اندامای بدن وارد کنن و باعث تبدیل سلولای سالم به سلولای سرطانی شن. افزایش سطح آنتی اکسیدانای بدن ایده خوبیه و مصرف برنج بهترین راه واسه انجام اینکاره.

از پوست مراقبت می کنه:

کارشناسان می گن که پودر برنج رو میشه به صورت موضعی واسه درمان بعضی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد. در بعضی از قسمتای هند، آب برنج واسه درمان پوست ملتهب استفاده میشن. ترکیبات فنولی موجود در برنج و به خصوص برنج قهوه ای یا برنج وحشی، خاصیت ضد التهابی داره و می تونه واسه آرامش التهاب و قرمزی به درد بخور باشه. اینکه برنج به صورت موضعی اعمال شه یا مصرف شه زیاد مهم نیس. موادی که از برنج جدا می شن می تونن شرایط پوستی مختلفی رو بهتر کنن. خاصیت آنتی اکسیدانی اون می تونه ظهور چین و چروک رو به تاخیر بندازه و بقیه نشونه های پیری رو کندتر کنه.

از بدن در برابر مریضی فراموشی مراقبت می کنه:

برنج قهوه ای یکی از موادیه که سطح مواد مغذی بالایی داره و می تونه رشد و فعالیت انتقال دهنده های عصبی رو تحریک کنه و از پیشگیری از فراموشی به درد بخور باشه. گونه های مختلفی از برنج وحشی هم می تونه آنزیمای مواظبت کننده از اعصاب رو در مغز تحریک کنه و مانع از تاثیر رادیکالای ازاد و بقیه سموم خطرناک شه. این موضوع می تونه در پیشگیری از فراموشی و دمانس به درد بخور باشه.

به هضم کمک می کنه و خاصیت ادرار بیاری داره:

پوست برنج یه داروی موثر واسه درمان دیستانتریه. بعضی از افراد می گن که پوست گیاه سه ماهه برنج خاصیت ادرارآوری داره. چینیا هم می گن که برنج می تونه اشتها رو زیاد کنه، مریضی شکمی رو درمان کنه و همه مشکلات گوارشی رو بهتر کنه. برنج به عنوان یه ماده ادرار می تونه به کاهش وزن کمک کنه، سموم رو از بدن دفع کنه و وزن اضافی آب رو کمتر کنه. محتوای فیبر بالا در برنج می تونه به اجابت مزاج کمک کنه و از بدن در برابر سرطانای جور واجور مواظبت کنه و خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی رو کم کنه.

برنج پر از ویتامینه:

برنج منبع عالی از ویتامینا و مواد معدنی مثل نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر،آهن، تیامین و ریبوفلاوینه. این ویتامینا بنیان و پایه متابولیسمای بدن، سلامت سیستم ایمنی بدن و عملکردهای کلی اندامای بدنه.

به سلامت قلبی عروقی کمک می کنه:

روغن سبوس برنح خاصیت آنتی اکسیدانی داره و می تونه با کم شدن سطح کلسترول خون به سلامت قلبی عروقی کمک کنه. قبلا در مورد امتیازات قلبی عروقی فیبر صحبت کردیم. برنج وحشی و قهوه ای بهتر از برنج سفید هستش چون پوست برنح پر از مواد معدنیه.

نتیجه گیری درباره خواص برنج:

برنج می تونه جلوی یبوست طولانی رو بگیره. فیبر نامحلول در برنج به عنوان یه اسفنج نرم عمل می کنه و می تونه به اجابت مزاج کمک کنه. برنج قهوه ای و برنج با دانه کامل دارای فیبر نامحلول زیادی هستن. با اینحال، واسه آرامش یبوست بهتره آب زیادی خورده شه. هم اینکه مصرف غذاهای پر از فیبر پیشنهاد شده. بیماران دیابتی باید برنج قهوه ای رو در رژیم غذایی خود جا بدن که در برگیرنده سطح پایینی از شاخص گلیسمی هستن. کمتر از یه پیمانه از برنج قهوه ای در روز می تونه ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز رو جفت و جور کنه و به تولید انرژی کمک کنه. برنج قهوه ای واسه کارکرد طبیعی سیستم عصبی و تولید هورمونای جنسی خوبه.

خواص برنج چیه؟

سالم ترین روش پخت برنج کدامه؟

برنج مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *