خواص انواع تخمه – خاصیت های مغز های خوراکی

 

تخمه آفتابگردان، دانه کتون، تخمه کدو و کنجد همه خوراکیای طبیعی، خوشمزه و شامل چربیای به درد بخور اشباع نشده هستن.

تخمهای آفتابگردان غنی از ویتامین E هستن. این ویتامین می تونه به بهتر شدن فعالیت دستگاه گردش خون کمک کنه. هم اینکه تخمه آفتابگردان تاثیر آروم بخش روی مغز داره، چون منبع غنی از تریپتوفانه که موجب ایجاد آرامش می شه.

تخمه کدو هم می تونه بدون مشکلات جانبی التهاب رو برطرف کنه. تخمه کدو در برطرف کردن افسردگی بدون مشکلات جانبی داروها، موثره.

تخمه هندوانه هم که بیشتر همراه میوه اون خورده نمی شه، معمولا پس از خشک کردن در آفتاب به عنوان یه خوردنی جداگونه مصرف می شه.

تخمه هندوانه منبع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامینا و چربی هاییه که واسه تغذیه روزانه لازمن. واسه بهره مند شدن از خواص تخمه هندوانه حتما باید اونا رو قبل از قورت دادن خوب بجوید.

کنجد هم به عنوان غنی ترین منبع غذایی املاح معدنی در جهان شناخته شده. دانه کنجد پر از کلسیم، منگنز، مس، آهن، منیزیم، روی، ویتامینا و فیبر خوراکیه. هم اینکه یه ماده قوی ضد سرطانی موسوم به «لیگنین» فت و فراوون در دانه کنجد پیدا میشه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *