خواص آب هویج برای لاغری

قبلاً در چندیدن مقاله در مورد خواص هویج صحبت کرده بودیم اما کمتر به بررسی تاثیر اون در کاهش وزن توجه شده بود. در ادامه این مقاله همراه آلامتو باشین تا تاثیر آب هویج روی کاهش وزن رو فهمیده باشین:

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ لایه های کلفت سلولز روی دیواره های سلولی هویج خام، مانع هضم و جذب کامل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این سبزی بوسیله بدن شما می شه. اما با گرفتن آب هویج، شما این دیواره های سلولی رو می شکنید و حجم هویج هایی که می تونید استفاده کنین رو هم افزایش می بدید.

با اینکه آبگیری باعث می شه که آب هویج از نظر مواد مغذی متراکم تر از هویج خام شه، اما آب هویج هنوزم کم کالری و کم چربیه و در عین حال پر از ویتامینها و مواد معدنی می باشه. در نتیجه آب هویج، یه ضمیمه خوب واسه هر برنامه کاهش وزنه.

ویتامینهای A، C و K

یه لیوان آب هویج، شامل بیشتر از ۲۵۰ درصد از ویتامین A لازم روزانه ی شما می باشه که نقش مهمی در درمون دادن عضلات بعد از تمرین، سلامت استخون و رشد عضله اجرا می کنه.

ویتامین C موجود در آب هویج، به تنظیم قند خون کمک کرده و اثراتی مشابه ویتامین A داره. یه لیوان آب هویج، ۲۲.۳ درصد از ویتامین C لازم روزانه مردان و ۲۶.۸ درصد از ویتامین C لازم روزانه خانوم ها رو تامین می کنه.

یه لیوان آب هویج هم اینکه شامل ۳۰.۵ درصد از ویتامین K لازم روزانه مردان و ۴۰.۷ درصد از ویتامین K لازم روزانه زنان می باشه. همونطور که کارشناسان تغذیه، جین هیجدان و ویکتوریا دریک اشاره می کنن، ویتامین K واسه کارکرد پروتئین هایی که به کلسیم کمک می کنن به استخون ها وصل شده و اونا رو بسازه و بازسازی کنه، لازم می باشه.

ویتامین ب کمپلکس

علاوه بر کمک به اجرای یه تمرین سالم از راه این امتیازات تقویت کننده عضله و استخون، یه فنجون آب هویج، یه منبع عالی از ویتامین های B6، B2 و B1 می باشه.

این ویتامین ها واسه تجزیه قند، چربی و پروتئین و در نتیجه افزایش توانایی شما واسه ساخت عضله، افزایش متابولیسم شما و کاهش وزن لازمن. این ویتامین های گروه B، استرس و افسردگی (که هر دوی اونا مانع کاهش وزن در سطوح عالی می شن) رو هم کاهش میدن.

همونطور که لین هیلی در نسخه ژانویه ۲۰۰۶ از DOC News گزارش می دهد، مدیریت استرس و افسردگی می تونه به کاهش وزن کمک کنه، جلوی افزایش دوباره وزن رو بگیره و احتمال چاقی رو کم کنه.

مواد معدنی

یه لیوان آب هویج شامل ۶.۱ درصد از آهن لازم یه خانوم در سن باروری می باشه که همون مقدار برابر ۱۳.۶ درصد از آهن لازم مردان و زنان یائسه س. این عنصر با افزایش ظرفیت ورزش، کارکرد ورزشی، حمل و نقل اکسیژن، و انرژی، به کاهش وزن کمک می کنه.

یه لیوان آب هویج شامل ۱۴.۱ درصد از فسفر لازم روزانه شما می باشه. این عنصر به ساخت، بازسازی و حفظ عضلات کمک می کنه، درد پس از تمرین رو کاهش داده و مصرف انرژی بدن شما رو افزایش می دهد.

علاوه بر داشتن اثرات مشابه به اثرات فسفر، ۱۴.۷ درصد از پتاسیم روزانه شما تو یه لیوان آب هویج، سلامت استخون رو زیاد کرده و به کاهش فشار خون کمک می کنه.

مردان می تونن ۱۳.۳ درصد از منگنز و ۷.۸ درصد از منیزیم روزانه شون رو از یه لیوان آب هویج دریافت کنن، در حالیکه خانوم ها به ترتیب تقریبا ۱۷.۱ درصد و ۱۰.۳ درصد از این مواد معدنی رو از یه لیوان آب هویج دریافت می کنن.

علاوه بر اثرات مشابه به اثرات پتاسیم، هر دوی این مواد معدنی به تنظیم قند خون کمک می کنن و ممکنه کاهش وزن به وجود اومده بوسیله دیابت رو کم کنن.

بزرگ مغذی ها

بر خلاف سطوح بالای ویتامین ها و مواد معدنی، یه لیوان آب هویج تنها ۹۴ کالری، ۰.۴ گرم چربی، ۲۱.۹ گرم کربوهیدرات و ۹.۲ گرم قند داره.

از اونجا که کاهش وزن وقتی رخ می دهد که شما کالری بیشتری نسبت به چیزی که دریافت می کنین بسوزونین، آب هویج کم کالری و متراکم از نظر مواد مغذی، یه راه عالی واسه تامین نیازای تغذیه ای روزانه و رسیدن به اهداف کاهش وزنتون می باشه.

یه لیوان آب هویج با ۱.۹ گرم فیبر به هضم سالم هم کمک می کنه، سطوح قند خون رو تنظیم می کنه و به شما کمک می کنه به مدت طلانی تری با تعداد کالری تقریبا کم، احساس سیری کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

خواص سبزیجات رژیم لاغری مجله تناسب اندام نوشیدنی هویج کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *