contract

نیازمند اون هستش که بوسیله یه گفتگو کننده حرفه ای انجام شه اما گفتگو کننده حرفه ای کیست و چه خصوصیات شخصیتی خاصی داره؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ هممون دارای یه سری ویژگی ها و خصوصیات شخصی هستیم که بعضی از اون ها به طور طبیعی در ما وجود دارن و بعضی از اون ها به مرورزمان به ما منتقل می شن، مثلاً ممکنه براثر تجربیات جور واجور اون ها رو یاد بگیریم. بعضی از این خصوصیات با قرار داشتن در وجود موجب تبدیل شدن ما به یه گفتگو کننده بسیار خوب و موثر می شه، یه سری های دیگه از این خصوصیات اما موجب متوقف شدن رشد و افزایش توانایی های ما می شن.

در ادامه این مطلب به معرفی ۹ ویژگی خاص و عجیب از تواناترین گفتگو کنندگان می پردازیم:

۱. مثبت اندیشی:

ترجیح می بدید محصولی رو بخرین که به شما نوید مقابله با خستگی رو می دهد یا خبر از افزایش انرژی شما در صورت مصرف کردن اون رو به شما می دهد؟ اگه شمام مثل بیشتر مردم و خریداران باشین، مطمئناً سراغ مزیت مثبت می روید (انرژی بیشتر)، چراکه در نگاه اول راضی کننده تره. واسه همینه که بهترین گفتگو کنندگان هم همیشه ظاهری مثبت و خندون در مذاکرات خوددارند.

۲. اعتمادبه نفس:

مسئله اعتماد به نفس در مذاکرات بعضی وقتا ما رو دچار مشکل می کنه، اما آدم ها عموماً نسبت به اعتمادبه نفس بیشتر از لیاقت عکس العمل نشون داده و با اون کنار می آیند. گفتگو کنندگان موفق و توانا در راضی کردن بقیه از این اهرم و حقیقت بدون تحمیل کردن خودشون یا نظر خودشون استفاده می کنن.

۳. هم حسی:

همیشه یادتون باشه مردم قبل از اینکه به دونسته های شما اهمیت بدن، به این اهمیت میدن که ببینن چقدر به اون ها اهمیت می بدید و براشون مهم هستین.

۴. گوش دادن فعالانه:

پرسیدن سؤالات درست و مناسب و واقعاً گوش فرادادن به فرد مقابل در گفتگو از اهمیت بسیار زیادی برخورداره. به منظور راضی کردن بقیه، قبل از هر چیز باید نیازای اون ها رو درک کنین، دیدگاه های اون ها رو بفهمین و با موارد نبود توافق اون ها به خوبی آشنا باشین.

این را هم حتما بخوانید :
چگونه از Pinterest ترافیک جذب کنیم

۵. وجدان:

جلب موافقت بقیه در زمان ایجاد تماس وقتی که مثلاً قولی مبنی بر ارسال یه پرونده رو داده اید و واسه اون ها اون رو به موقع ارسال کرده اید، بسیار ساده تره. هم اینکه تلاش کنین حتماً و حتماً وقتی که تماس می گیرید تموم نکات صحبت شده و توافق شده از جلسه پیش رو به به طور کامل یادتون باشه.

۶. تمایل به همکاری:

بعضی وقتا به منظور برنده شدن تو یه مقابله بزرگ تر، شما باید میدون های مقابله کوچیک تر رو واگذار کنین. بیشتر مقابله کنندگان قهار تلاش می کنن همیشه توان و قدرت دفاعی خود رو واسه مهم ترین جنگ ها میدون ها به کار بگیرن، اما با لطف و بزرگواری تموم و کمال در هر زمینه ای که بتونن کمک می کنن.

۷. با سکوت ایجاد آرامش می کنن:

بازم که داگلاس ادواردز، مربی فروش، می گوید: “هر زمان که پرسشی پایانی به منظور تموم کردن روند خرید مبنی بر تمایل فرد به ادامه کار رو مطرح کردین، به طور کامل سکوت کنین و دهن خود رو ببندین. در این موقعیت اولین نفری که صحبت کنه، بازنده میدانه.” پیروی از این حکم نیازمند توانایی نشستن در سکوت محضه.

۸. صحت و اعتبار:

بهترین گفتگو کنندگان به خوبی می دانند که اگه مردم نتونن قبول کنن که شما در رفتار و کلام با خودتون صادق هستین، به هیچ وجه به هیچ یه از حرف های شما اعتماد نمی کنن.

۹. انعطاف پذیری:

یه نطق فروش پرانرژی ممکنه موجب جذب و جلب یه نفر به شما شه، اما درعین حال موجب کناره گیری و خاموش شدن یه فرد ساکت تر و فرورفتن در لاک دفاعی می شه. شما باید در لحظه قادر به تغییر دادن راه و روش خود در تناسب با مخاطبین خود باشین.

فنون گفتگو در بازاریابی و مدیریت

۵ قدم واسه تقویت فن گفتگو

آی بازاریابی گفتگو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *