بهترین درمان خانگی بواسیر+ درمان فوری درد بواسیر

راه حل درمان خانگی بواسیر چیست؟ آیا واقعا روش خانگی برای درمان بواسیر وجود دارد؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ می‌خواهیم بهترین راه درمان خانگی بواسیر را مورد بررسی قرار دهیم. بواسیر و یا هموروئید عارضه‌ای است که بر اثر وارد شدن فشار زیاد بر قسمت‌های تحتانی روده و مقعد بروز می‌کند. از همین‌رو اغلب افراد به دنبال بهترین درمان خانگی بواسیر هستند. بهترین درمان خانگی بواسیر و شقاق استفاده از کمپرس آب گرم و یا نشستن به مدت 20 دقیقه در وان آب گرم است. کمپرس آب گرم کمک می‌کند تا سوزش و درد در ناحیه مقعد کمتر شود. همچنین به عنوان درمان فوری درد بواسیر می‌توان به استفاده از کمپرس آب سرد نیز اشاره کرد.

اگر به بواسیر بزرگ و ملتهب دچار شده‌اید، استفاده از کمپرس آب سرد و یا قرار دادن تکه‌هایی یخ بر روی ناحیه ملتهب، درد ناشی از این التهاب را کاهش می‌دهد. اگر هم به دنبال درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر هستید، استفاده از فندق افسونگر را توصیه می‌کنیم. فندق افسونگر گیاهی ضد التهاب بوده که می‌توانید آن را به صورت مایع خریداری کنید و به صورت مستقیم بر روی ناحیه بیرون زدگی هموروئید بمالید.

علاوه بر استفاده از فندق افسونگر، ژل آلوئه‌ورا نیز به عنوان بهترین درمان گیاهی بواسیر شناخته می‌شود. اگر برای جوش‌های پوست صورت و بسته شدن منافذ آن از ژل آلوئه‌ورا استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که این ژل خاصیت ضد التهابی بسیاری داشته و در درمان التهاب موثر است. اگر به استفاده از این ژل حساسیت ندارید، آن را به صورت مستقیم بر روی ناحیه هموروئید خود بمالید؛ این یک درمان فوری درد بواسیر نیست اما با چندین بار استفاده، در بهبود این عارضه کمک شایانی می‌کند. اگر راهکارها و بهترین درمان خانگی بواسیر خارجی را امتحان کردید اما نتیجه‌ای حاصل نشد، می‌توانید از طریق لیزر هموروئید برای درمان فوری درد بواسیر اقدام کنید. در انتهای این مقاله بهترین کلینیک درمان بواسیر در تهران را معرفی کرده‌ایم.

آیا بواسیر درمان خانگی دارد؟

بواسیر چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟ کانال مقعدی که به 2/5 سانتی‌متری انتهای روده بزرگ گفته می‌شود، دارای شبکه‌ای از وریدهای کوچک است که درست زیر پوست قرار گفته‌اند. برخی از فعالیت‌ها ممکن است باعث بیرون‌زدگی این وریدها شود که به آن بواسیر و یا هموروئید گفته می‌شود. به‌طور کلی وارد شدن فشار بیش از حد به قسمت تحتانی روده بزرگ و مقعد می‌تواند منجر به بیرون‌زدگی وریدها و در نهایت ابتلا به هموروئید شود.

ابتلا به یبوست در طولانی مدت، زور زدن زیاد برای بیرون راندن مدفوع که آن هم ناشی از یبوست است، نشستن و یا ایستادن‌های طولانی مدت، رابطه مقعدی، بلند کردن مداوم اجسام سنگین و به طور کلی هر فعالیت دیگری که فشار زیادی به این قسمت‌ از بدن وارد کند خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین درمان خانگی بواسیر را مورد بررسی قرار دهیم. آیا بواسیر درمان خانگی دارد؟ بله بواسیر ابتدایی را می‌توان در خانه درمان کرد.

بهترین درمان خانگی بواسیر چیست

بواسیر یک اختلال شایع است که بیشتر افراد تا سن 50 سالگی یکی از علائم آن را به صورت درد، خارش و یا خون ریزی مشاهده می‌کنند. از همین‌رو اکثر افراد به دنبال بهترین روش درمان خانگی بواسیر هستند. لازم ذکر است که بواسیر دارای درجه‌های مختلفی است؛ اگر مبتلا به بواسیر پیشرفته شده باشید شاید درمان‌های خانگی جواب ندهد و سرانجام مجبور شوید تحت عمل جراحی آن را درمان کنید. اما اغلب افرادی که دچار هموروئید شده‌اند با سریعترین راه درمان خانگی بواسیر این عارضه را درمان کرده‌اند. در ادامه به برخی از کارآمدترین و بهترین درمان خانگی بواسیر خارجی بدون جراحی اشاره خواهیم کرد.

نوشته دیگر :   صندلی تراس و مبلمان باغی

بهترین روش درمان خانگی بواسیر؛ کمپرس و یا وان آب گرم

احتمالا استفاده از کمپرس آب گرم را به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی بواسیر زیاد شنیده باشد. علاوه بر کمپرس آب گرم، وان آب گرم نیز در تسکین درد و سوزش ناشی از بواسیر کمک زیادی می‌کند. اگر می‌خواهید آب گرم بیشترین تاثیر را در بهبودی هموروئید داشته باشد، پس از هر بار اجابت مزاج سعی کنید به مدت 20 دقیقه درون وان آب گرم بنشینید.

بهترین درمان خانگی بواسیر خارجی؛ استفاده از کمپرس سرد

شاید برایتان جالب باشد اما علاوه بر آب گرم، آب سرد نیز در درمان بواسیر موثر است! افرادی که به هموروئید مبتلا می‌شوند ممکن است ورم زیادی را در ناحیه مقعد تجربه کنند که همین ورم می‌تواند درد و ناراحتی آزاردهنده‌ای برای فرد ایجاد کند.

از همین‌رو اگر به دنبال بهترین روش درمان خانگی بواسیر هستید، حتما کمپرس آب سرد را نیز امتحان کنید. توصیه‌ای که در این روش درمانی باید رعایت کنید این است که هیچ‌گاه یخ را مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید. سعی کنید از کمپرس‌های آب سردی که در بازار به فروش می‌رسد استفاده کنید و یا تکه‌های یخ را درون یک حوله و یا پارچه بپیچید و بعد در ناحیه متورم بگذارید.

بهترین درمان گیاهی بواسیر؛ استفاده از فندق افسونگر

فندق افسونگر گیاهی است که به عنوان یک ماده ضد التهاب شناخته می‌شود. این گیاه قادر است تا درد و خارش که دو مورد از مهم‌ترین علائم بواسیر هستند را کاهش دهد. اگر به دنبال درمان گیاهی بیرون زدگی بواسیر هستید، استفاده از فندق افسونگر را توصیه می‌کنیم. این گیاه ضدالتهاب را می‌توانید به صورت مایع خریداری کرده و بر روی بواسیر خارجی و بیرون زده خود بمالید.

درمان خانگی بواسیر خارجی بدون جراحی با استفاده از آلوئه‌ورا

به عنوان بهترین درمان خانگی بواسیر می‌توان به استفاده از ژل آلوئه‌ورا نیز اشاره کرد. این ژل محبوب خاصیت ضد التهابی داشته و در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی نقش دارد. اگر می‌خواهید این ژل را به صورت طبیعی و بدون هیچ افزودنی استفاده کنید، می‌توانید گیاه آن را خریداری کنید؛ برگ‌های ژل آلوئه‌ورا حتی در عطاری‌ها نیز به فروش می‌رسد.

برای اطمینان از عدم حساسیت به این ژل، ابتدا کمی از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید. اگر پوستتان نسبت به این ژل هیچ واکنشی مانند قرمزی، خارش و یا التهاب از خود نشان نداد می‌توانید از آن به عنوان یک درمان خانگی برای هموروئید استفاده کنید. ژل آلوئه‌ورا را به صورت مستقیم بر روی ناحیه ملتهب بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه آن را آبکشی کنید.

بیتا کلینیک؛ بهترین مرکز درمان بواسیر با جراحی بدون درد

همان‌طور که ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، بواسیر درجه‌های مختلفی دارد و ممکن است هموروئید تمامی افراد به درمان خانگی جواب ندهد. از همین‌رو برخی از افراد برای درمان بواسیر می‌توانند از طریق لیزر هموروئید استفاده کنند. اگر با راه حل‌ها و بهترین درمان خانگی بواسیر به بهبودی کامل نرسیده‌اید، با لیزر هموروئید می‌توانید به صورت سرپایی در کلینیک بیتا و بدون نیاز به بیهوشی این عارضه را درمان کنید.

توضیحات متا:

بهترین درمان خانگی بواسیر چیست؟ بواسیر درجه‌های مختلفی دارد و فقط برخی از افراد نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کنند.