- فرهنگ نوآوری
- ظرفیت فرآیندهای داخلی
- ظرفیت برای درک محیط
- مرتبط با:
- حضور فرهنگ سازمانی در شرکت که نوآوری را تشویق و ترغیب مینماید
- توانایی همکاری کارمندان
- روندهای بازار و فناوری
واگرایی فناورانه تأثیر بیشتری بروی ظرفیتهای نوآوری اکتشافی دارد تا ظرفیتهای نوآوری بهرهبرداری
شدت نوآوری و نسبت هزینه R&D سالیانه به درآمدهای سالانه. هزینههای R&D
- نوآوریهای محصول در طول سه سال
- تعداد ثبت اختراعها
- شاخص نوآوری محصول (خروجیهای نوآورانه ایجاد شده در طول سه سال)
دیدگاه تحولی: برای کسب و حفظ مزیت رقابتی و بهبود عملکرد شرکت در محیط پویا