(Elmquist & Le Masson, 2009) |
ظرفیت نوآوری شامل ایجاد ایدهها و دانش جدید برای بهره بردن از فرصتهای بازار |
اندازهگیری پروژههای تحقیق و توسعه برای ظرفیتهای نوآوری، از دیدگاه منابع مالی، بعد استراتژیک، شایستگیها و شکافهای دانش |
(Forsman, 2011) |
ظرفیت نوآوری بعنوان پدیدهای که توسط متغیرها زیر ساخته شده است: منابع داخلی، ظرفیتها و ورودیهای محیط خارج که از طریق شبکه سازی بدست آمدهاند |
ظرفیتهای در 7 حوزه شناسایی شدهاند: ظرفیتهای کارآفرینی، ظرفیتهای شبکهسازی، استفاده از دانش، ظرفیتهای مدیریت بحران، مدیریت تغییر |
(Girma, Görg, & Hanley, 2008) |
ارتباط بین صادرات و ظرفیت نوآوری. تجربههای صادرات گذشته ظرفیت نوآوری شرکتها را ارتقا میبخشد. |
تحقیق و توسعه |
(J. Guan, Ma, N.,, 2003) |
ظرفیت نوآوری باید در حوزهها و سطوح مختلف به منظور منطبق شدن با نیازمندیهای استراتژی شرکت و منطبق شدن با شرایط خاص و رقابت محیط تعریف شود. |
ظرفیتهای نوآوری: ظرفیت یادگیری، ظرفیت R&D، ظرفیت سازمانی، ظرفیت بهرهبرداری از منابع و ظرفیت استراتژیک |
(Hull & Covin, 2010) |
ارتباط بین ظرفیت نوآوری با ظرفیت یادگیری. ظرفیت یادگیری توانایی یک شرکت برای توسعه و کسب منابع دانش محور جدید و مهارتهای مورد نیاز برای پیشنهاد محصول جدید است. توانایی داخلی شرکت برای نوآوری، احتمال استفاده از نوآوری خارجی و همکاری را پیش بینی مینماید. |
- تعداد محصولات جدید آورده شده از طریق روشهای زیر: نوآوری داخلی، نوآوری همکارانه،نوآوری خارجی
- ظرفیت یادگیری و توازن فناورانه
- ریسک پذیری، ساختار و مکانیسمها، اندازه شرکت، سن شرکت، رشد فروش، نرخ بازگشت سرمایه (ROI[35])، شدت R&D
|
(Kroll & Schiller, 2010) |
شرکتها به ظرفیتهای ارتباطی به منظور استفاده از منابع خارجی دانش، نیاز دارند |
|