در جدول فوق نتایج آزمون t مستقل جهت مقایسه ی خودکارآمدی و استرس تحصیلی شرکت کنندگان ساکن شهر و روستا گزارش شده است. همانطور که از جدول برمی آید، بین نمرات خودکارآمدی و استرس تحصیلی شرکت کنندگان ساکن شهر و روستا از لحاظ آماری تفاوت معناداری مشاهده نشد.
به منظور پاسخ گویی به این سؤال که آیا بین نمرات خودکارآمدی و استرس تحصیلی و خرده آزمون های آن در بین رشته های مختلف تفاوت وجود دارد؟ آزمون تحلیل واریانس یک راهه انجام شد و نتایج یافته های توصیفی و خلاصه ی تحلیل واریانس یک راهه در جداول (23- 4) و (24- 4) گزارش شده است.
جدول شماره ی (23- 4). خلاصه ی یافته های توصیفی برای خودکارآمدی و استرس تحصیلی شرکت کنندگان به تفکیک رشته ی تحصیلی.
متغیرها | رشته | تعداد | میانگین | انحراف معیار | کمترین | بیشترین |
خودکارآمدی | علوم تجربی | 124 | 62.36 | 9.39 | 41 | 84 |