F

Sig پیش آزمون

1

96/16

5/1

23/0 جنسیت

1

21/0

02/0

89/0 رشته ی تحصیلی

2

51/17

54/1

22/0 عضوت گروهی

1

46/52

63/4

037/0

نتایج جدول (17- 4) نشان می دهد که تفاوت بین میانگین نمرات باقی مانده ی استرس تحصیلی ناشی از انتظارات والدین/معلمان گروه آزمایشی و گروه کنترل در مرحله ی پس آزمون معنی دار است (05/0> P). این یافته ها نشان می دهد که با توجه به مهار متغیرهای مداخله گر، آموزش گروهی مهارت های زندگی در مرحله ی پس آزمون استرس تحصیلی کلی گروه آزمایشی را در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش داده است.
سؤال دوم پژوهش: آیا دوره ی آموزشی مهارت های زندگی باعث بالا رفتن خودکارآمدی در دانش آموزان می شود؟
برای پاسخ گویی به این سوال که آیا دوره ی آموزشی مهارت های زندگی باعث افزایش خودکارآمدی در دانش آموزان می شود یا نه و نیز جهت سهولت انجام کار از آزمون تحلیل کواریانس یک طرفه استفاده شد که نتایج آن در ادامه گزارش شده است.
جدول شماره ی (18-4). نتایج آزمون فرض همگنی شیب ها در خودکارآمدی

این را هم حتما بخوانید :
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اعتقادات خودکارآمدی و استرس تحصيلي دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهرستان نيشابور ( 87 1386)- قسمت 18
شاخص های آماری متغیرها