بررسی بازی سلحشوران؛ آوردگاه اسطوره ها

حالا خوبیش اینه چند وقتیه که سازندگان ایرونی به پتانسیل قهرمانان پارسی هم پی برده و آثار بیشتری با این محوریت در بازار داخلی میبینیم؛ عناوینی که شاید شروع محبوبیت اونا رو بشه به نام گرشاسپ زد. همونجوریکه میدونید، چند روز پیش استودیو Dream Rain که ماشین جنگی رو در کارنامه داره، از بازی مقابله ای جدیدی با نام سلحشوران پرده برداشت که روز گذشته تماشاگر انتشارش بودیم.

قبل از هر چیزی باید بگیم عموما ساخت یه عنوان مقابله ای به واسطه چگونگی اجرا کنترل مناسب اون با صفحات لمسی کار سختیه. از همین نظر هم کار استودیو باران قابل تقدیر بوده و بدون ذره ای دودلی می تونیم از همین اول ادعا کنیم که سلحشوران یکی از بهترین عناوین مقابله ای ایرونی روی موبایل هاست.

اما سوال اصلی اینجاس اگه از مرزهای داخلی فاصله بگیریم و نیم کم نکنی هم به بازار جهانی بندازیم، اون زمان این «بهترین» جای خود رو به چه القاب دیگری میده. با ما و بررسی این عنوان همراه باشین تا جواب این سوال رو دریافت کنین.

بازم بستر؛ دیگه عادت کردیم استودیوهای سازنده از بخش داستانی استفاده ابزاری کنن تا مقدمه ای واسه گیم پلی رو جفت و جور کنن. گله ای هم نیس و نمیشه انتظار بالایی داشت. سلحشوران یکی از همین عناوینه که تنها میشه داستانش رو بستری واسه دیگه بخشا به حساب آورد. داستان بازی از این قراره شیطون و اهورا، با همدیگه پیمان می بندن تا به قلمروی دیگری نزدیک نشن.

اما مثل همیشه شیطون به پیمان خود وفا نکرده و وارد قلمروی اهورا می شه. نیروهای سفید، در مقابل این تجاوز شیطون ایستادگی کرده و تموم نیروهاش رو شکست میده. ولی شیطون که تاب شکست رو نداره، با جادوی قهرمانان و پهلوانان، اونا رو به جون همدیگه میندازه. تموم داستان به همین چند خط ختم می شه. البته از حق نگذریم انیمیشن ابتدایی بازی واسه روایت این بخش جذاب بوده و طراحی جالبی هم داره.

بازی چهار دسته قهرمون جورواجور داره. با وجود تنوع ظاهری اونا، هیچ فرقی قدرتی میان شخصیتای هر دسته وجود نداره.

از داستان که بگذریم می رسیم به مهمترین قسمت یه عنوان مقابله ای، گیم پلی. راستش رو بخواین انتظارات بیشتری داشتیم. با اینحال که مبارزات بازی جذابیتای خاص خود رو داره، اما واسه پیروزی نیازمند تاکتیکای زیادی نیستین. خلاصه بگیم، سلحشوران شاید یه عنوان مقابله باشه، اما تاکتیکی نیس. البته دو نکته رو باید اینجا توجه کنین.

یکی این که بازی بازم جذابه و واسه ضربه یا دفاع نیازمند زمان بندی مناسب هستین. هم اینکه وجود قدرتای خاص واسه هر شخصیت باعث شده تا بیشتر مراقب حرکات خود باشین. چون بسته به ضرباتی که می زنید یا دفاعایی که حریف انجام میده، سرعت پر شدن نوار قدرت متفاوت میشه.

بدیش اینه باگای عجیبی در تکمها دیده میشه. گافی اوقات روی دفاع یا زدن قدرت خاص کلیک می کنین، اما عکس العملی از طرف قهرمون خود نمی ببینن.

دومین نکته ای که باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، سادگی موجود در گیم پلیه. شاید خیلیا نسبت به پیچیدگیای موجود در عناوین مقابله ای علاقه ای نشون ندن، پس آثاری مانند سلحشوران می تونن مرهمی بر دل بازیکنا باشن. البته سوال اینجاس اگه تاکتیک نقش زیادی در بازی نداره، پس چیجوری باید پیروز شد. تا ساعتا که قرار نیس شخصیتا سر و کله هم بزنن.

اینجاس بزرگترین بخش پارادوکس وار بازی که شخصی سازیه، وارد میدون می شه. چون این قسمت همون قدر که خوبه، همون قدرم بد به نظر می رسه. عجیب شد نه؟ خودمون هم تعجب کردیم اما بیایید با توضیحاتی بگیم به چه دلیل همچین نظری داریم.

یکی از باحال ترین بخشای بازی به انتخاب شادی قهرمون پس از پیروزی اختصاص داره که نشون میده استودیو سازنده واسه اون زحمت زیادی کشیده. نوار رعد و برق شکل رو می بینین، نوار انرژیه. به نظر می رسه باگ عجیبی در این بخش وجود داشته باشه چون بعضی وقتا نوار پر نمی شه.

با اینحال که این بخش از تنوع خوبی بهره مند بوده و بازیکن می تونه در کنار تغییر ظاهر قهرمون خود، اونو هم پیشرفت دهد، اما بدیش اینه قیمت خرید در بازی سرسام آوره. جالبه بدونین واسه ایجاد تغییرات در ظاهر شخصیت اصلی باید حتما از الماس استفاده کنین. الماسا هم با سرعت بالایی به دست . حالا به این مسئله اندازه انرژی پایین واسه شرکت در مبارزات هم اضافه کنین تا فهمیده باشین چه راه درازی واسه پیشرفت در پیش دارین.

از دیدگاه گرافیکی و موسیقی همین روند رو دوباره تماشاگر هستیم. انیمیشنای حرکت شخصیتا خوب هستن. محیط و چهره شخصیتا هم طراحیای زیبایی دارن. ولی نبود گستردگی کافی در این بخش می تونه پس از یه مدت دل بازیکنا رو بزنه. ما شش مقابله انجام دادیم، چهره سه تا از شخصیتای حریف برابر بوده و تغییرات بسیار کمی با هم داشتن.

در محیطا هم همین روال تکرار شده و میدونیم فقط دو منطقه واسه مقابله هست. البته استودیو سازنده قول داده تا در آینده با آپدیتای جورواجور بازی رو به سمت تکامل پیش ببره، اما این کمبود محتوا در زمان انتشار کمی به ضرر سلحشوران تموم شده.

موسیقی فوق العاست و به طور کامل احساسی حماسی در شما بوجود میاره. از دیدگاه صداگذاری هم فقط اون یه، دو، سه حمله قبل از شروع مسابقه کافیه تا مهر تاییدی بر این بخش بزنین. با این وجود، تنها یه ترک در طول بازی شنیده شده و همین مسئله می تونه در زیبایی شنیداری سلحشوران تاثیر بسیار منفی بزاره.

واسه سخن پایانی باید بگیم سلحشوران اثر قابل احترامی بوده و تجربه اونم سرگرم کننده س، چه بسا با آزاد شدن بخش مسابقات آنلاین بازیکنا بتونن با دوستای خود لحظات خوشحال کننده و باحال تری رو رقم بزنن. با امید به اینکه با برطرف سازی مشکلات قابل حل بازی تماشاگر عنوانی باحال تر باشیم. در ادامه می تونین تریلر بازی رو ببینین.

سلحشوران

  • سلحشوران
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: باران رویا
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۸۸ مگابایت

دانلود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *