سرفصل محتوا

  • الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )
    • الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google ) چیه ؟
    • تغییراتی الگوریتم هاوک گوگل بوجود میاره چیه ؟
  • یافته های حاصل از الگوریتم شاهین یا هاوک (Hawk)؟
    • با الگوریتم شاهین گوگل چه کنیم ، تا سئو سایتمون بهبود یابد؟
      • ۱. به حالت ناشناس مرورگر خود برید
      • ۲. صحت اطلاعات خود در نقشه گوگل رو بررسی کنین
      • ۳. نقدها و امتیازهای بیشتری دریافت کنین
      • ۴. محتوای سایت خود رو پیشرفت بدید

الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )

پس از ارائه الگوریتم های مانند الگوریتم پاندا گوگل ، الگوریتم پنگوئن گوگل ، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر گوگل ، در سپتامبر ۲۰۱۶ گوگل با آپدیت الگوریتم موش کور (Possum)  تغییرات مهمی در چگونگی عمکرد گوگل در زیرو رو کردن و گشتن های محلی ایجاد کرد.

این تغییرات و فیلترا به جز لیستینگایی که یه شماره تلفن و یه سایت و یه ایمیل رو شامل می شدن لیستینگای مربوط به مکانای تجاری ای که تو یه موقعیت جغرافیایی مشابهی قرار دارن رو تحت تاثیر قرار میده .

در واقع گوگل لیستینگایی که تو یه موقعیت تجاری یا مکان نزدیک به هم بودن رو حذف می کرد و این خود مشکل بزرگی واسه آدمایی که با رقبای تجاری خود تو یه ساختمون یا در لوکیشن نزدیک به هم بودن ایجاد می کرد.

تاثیر الگوریتم Possum یا همون موش کور در سئو محلی بود و یافته های سئو محلی رو مورد بررسی قرار میده و باعث تنوع در یافته های محلی می شد.

این الگوریتم هم اینکه یافته های سئو ارگانیک رو تحت تاثیر قرار میده و منظور از سئو ارگانیک اینه که متخصصین سئو باید از روشای به طور کامل واقعی و طبیعی واسه بهینه سازی سایت خود استفاده کنن .

در  ۲۲ آگوست ۲۰۱۷ گوگل الگوریتم هاوک رو عرضه کرد که جستجو گوگل همه یافته ها رو نشون بده که هنوز مشکل الگوریتم موش کور به طور کامل برطرف نشده .

الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google ) چیه ؟

در واقع الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل واسه اصلاح مشکلات به وجود اومده از الگوریتم Possum روی کار اومد .

وقتی که گوگل الگوریتم جدیدی رو ارائه می کنه به طور کامل رد میکنه که تغییر بزرگی به وجود اومده و ادعا می کنه که  روزانه به روزرسانیای زیادی رو انجام میده و این الگوریتما همیشه در حال آپدیت هستن و هیچ الگوریتمی نسبت به الگوریتم قبلی دارای مزیتی نیس .

طبیعتا خیلی از کسائی که بوسیله الگوریتم Possum فیلتر شدن رو الگوریتم هاوک نتونسته در زیرو رو کردن و گشتن ها نشون بده و این مشکل هنوز حل نشده و تنها کاری که تونسته انجام بده اینه که اگه دو شرکت که در فاصله کمی از هم قرار دارن و لوکیشن اونا به صورت مجز امی باشه رو نشون بده.

هم اینکه این الگوریتم نتونسته دو شرکت که تو یه ساختمونه رو از فیلترینگ در آورد.

دلیل نام گذاری این الگوریتم این بود که شاهین یا هاوک (Hawk ) می تونه موش کور یا همون Possum رو بخوره و این الگوریتم چون یافته های داغون کننده الگوریتم Possum  رو رفع کرده و از بین برده به خاطر همین این الگوریتم Hawk نامیده شده .

تغییراتی الگوریتم هاوک گوگل بوجود میاره چیه ؟

در این آپدیت جدید گوگل که هاوک نامیده شده و به معنی شاهین یا باز یا قوش شکاریه در واقع روش ایه که فیلترای محلی یافته های زیرو رو کردن و گشتن های محلی رو تحت تاثیر قرار میده .

مثلا با عرضه الگوریتم موش کور یا Possum گوگل با ارائه فیلترایی روی زیرو رو کردن و گشتن های محلی لیستینگایی که مشابه لیستینگای دیگه بودن رو رتبه بندی شده بودن رو حذف می کرد و اونا رو در جستجوی محلی نمایش نمی دادن و اونا رو حذف می کرد

همین عمل باعث شده بود لیستینگایی که زودتر در یافته های جستجوی گوگل قرار گرفته بودن و رتبه بندی شده بودن به نسبت دیگه لیستینگا ارجعیت داشته باشن.

اگر لیستینگای جدیدتر مشابه لیستینگای قدیمی تر بودن شانس نمایش در گوگل رو از دست می دادن .

چگونگی کارکرد گوگل در رابطه به لیستینگا به این صورت بود که گوگل در رابطه ترین و معتبر ترین لیستینگی که در مورد جستجوی کاربر بود رو نمایش می داد و بقیه رو فیلتر می کرد و این بسیار مثل کارکرد روی محتواهای تکراری بود .

در واقع هدف از قرار دادن فیلتر گذاری روی این لیستینگ که در الگوریتم موش کور Possum به اجرا در اومده بود این بود که از به نمایش در اومدن بیشتر از یه لیستینگ از یه شرکت یا شرکت جلوگیری می کرد تا شرکتای بیشتری در زیرو رو کردن و گشتن های محلی شانس به نمایش در اومدن در گوگل رو داشته باشن .

در مثالی که می خوام بزنم شرکت Weber Orthodontics  یه شرکت تجاری بود که پس از روی کار اومدن الگوریتم Possum  نمی تونست لیستینگ خود رو در سرچای محلی بذاره.

و اون به خاطر این بود که یکی از رقبای اون در همون لوکیشنی بود که یکی از رقبای اون در اونجا قرار داشت و این حریف دارای رتبه بهتری در یافته های جستجوهای محلی بود .

وقتی که الگوریتم Possum شروع به کار کرد خیلی از لیستینگایی که دارای اینجور خاصیتی بودن از یافته های زیرو رو کردن و گشتن های محلی گوگل فیلتر شدن و میدون رو واسه رقبای قوی تر خود در لوکیشنی که قرار داشتن باز کردن .

الگوریتم شاهین گوگل یا Hawk google

همونجوری که می بینین لوکیشن این دو حریف نزدیک به همه و همین امر موجب شده بود که Weber Orthodontics  از یافته های جستجوهای محلی حذف شه .

چون حریف اون که Weathon Orthodontics است به دلیل قدمت بیشتر در یافته های زیرو رو کردن و گشتن های محلی قرار گیرد .

این را هم حتما بخوانید :
اصول بازاریابی جاذبه ای

پس از آپدیت الگوریتم هاوک گوگل این ضعفه برطرف شد و Weber Orthodontics  هم تونست در جستجوهای محلی هم رتبه بگیره و مشاهده شه .

 

الگوریتم شاهین گوگل یا Hawk google

طبیعتا خیلی از کسائی که بوسیله الگوریتم Possum فیلتر شدن رو الگوریتم هاوک نتونسته در زیرو رو کردن و گشتن ها نشون بده ، اما هنوز مشکل حل نشده.

تنها کاری که تونسته انجام بده اینه که اگه دو شرکت که در فاصله کمی از هم قرار دارن و لوکیشن اونا به صورت مجزاه رو نشون بده.

هم اینکه این الگوریتم نتونسته دو شرکت که تو یه ساختمونه رو از فیلترینگ در آورد.

یافته های حاصل از الگوریتم شاهین یا هاوک (Hawk)؟

قصد گوگل در اول و قبل از معرفی الگوریتم شاهین، این بود که که مشکل تشخیص اشتباه گوگل در مکانای تکراری رو از بین برده و همه کسب و کارا رو بتونه نمایش دهد.

در حالت تئوری این ایده بسیار کامل و بی اشکال به نظر می رسید.

اما در عمل خیلی از کسب و کارا بدون اینکه حتی قصد شیطنت داشته باشن، با ثبت کار و کاسبی خود در نقشه گوگل، هم خود و هم کار و کاسبی همسایه رو از بین می بردن.

گوگل واسه حل این مشکل، الگوریتم Hawk رو معرفی و راه اندازی کرده.

در این الگوریتم، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص کار و کاسبی های تکراری کوچکتر شده و کار و کاسبی های مشابه و نزدیک به هم می تونن بدون نگرانی، محل خود رو در نقشه گوگل ثبت کنن.

هم اینکه یه کار و کاسبی هم نمی تونه چندین بار خود رو در آدرسهای متفاوت ثبت کنه تا در هر بار جستجو به اول یافته های برسه.

با این حال هنوز کار و کاسبی های زیادی وجود دارن که از یه نشانی مشترک استفاده می کنن.

مثلا میشه به فروشگاه های یه پاساژ، وکلایی که از یه دفتر مشترک و خیلی از شرکتا که به صورت اشتراکی از یه مکان استفاده می کنن، اشاره کرد.

با اینکه خیلی از کسب و کارا ممکنه هنوز با این بروزرسانی هم دشواریایی داشته باشن، اما بیشتر اونا از امتیازات این الگوریتم جدید بهره مند می شن.

هم اینکه دیگه رقبا نمی تونن از نام اونا سوء استفاده کرده و در نزدیکی اونا با نام مشابه فعالیت کنن.

مثل تموم به روز رسانیای جدید گوگل، این آپدیت هم در جهت سود کاربرانه.

گوگل با به کار گیری الگوریتم شاهین می خواد که در رابطه ترین یافته ها رو موقع جستجوی کاربران به نمایش گذارد.

با الگوریتم شاهین گوگل چه کنیم ، تا سئو سایتمون بهبود یابد؟

اول از همه اینکه هیچ نگرانی به خود راه ندین.

به طور کامل طبیعیست که بعد از معرفی یه آپدیت، رتبه شما واسه چند وقت هم که شده افت کنه.

بعد از اون، نوبت بررسی سئو محلی و انجام کارائیه که باید در جهت بخشیده شدن از طرف گوگل انجام بدیم.

۱. به حالت ناشناس مرورگر خود برید

جستجوی گوگل در مرورگر شما به طور کامل به صورت شخصی سازی شده انجام می شه و به فاکتورهایی مانند جستجوهای قبلی و مکان شما وابسته.

اگه می خواین رتبه واقعی خود رو ببینین، به حالت incognito در مرورگر کروم و یا private در فایرفاکس برید و کلمه مورد نظر خود رو جستجو کنین.

۲. صحت اطلاعات خود در نقشه گوگل رو بررسی کنین

خیلی از افراد موقع جستجوی جاها، ویرایشایی رو در جاها اعمال می کنن و این ویرایشا هم ممکنه از طرف گوگل پذیرفته شه.

قبل از هر چیز، اطلاعات کسب وکار خود رو در نقشه گوگل بررسی کنین تا از صحت اونا مطمئن شید.

تلفن تماس، نشانی ایمیل و نشانی فیزیکی کار و کاسبی شما از اطلاعات بسیار مهم و اساسی حساب می گردن.

در این قسمت اشتباهات سهوی زیاد اتفاق میفته و از حل کوچیکترین خطاا هم نبایست غافل شید.

۳. نقدها و امتیازهای بیشتری دریافت کنین

دادن انگیزه به مشتریان واسه نوشتن نقد و امتیازدهی به شما یکی از بهترین راهکارها در کسب رتبه های بالای یافته های جستجوی محلیه.

مثلا اگه صاحب یه کافی شاپ هستنید، می تونین به مشتریان خود که نقدی واسه شما می نویسند، یه قهوه رایگان بدید یا تخفیفی واسه اون در نظر بگیرین.

دقت داشته باشه که هیچ وقت اونا رو مجبور به نوشتن نقد و یا امتیازدهی نکنین و فقط نظرات واقعی اونا رو بخواین.

در صورت اصرار زیادتر از اندازه، شاید حتی نقدهای منفی هم از کاربران دریافت می کنین.

۴. محتوای سایت خود رو پیشرفت بدید

مطمئنا یکی از بهترین راه ها در کسب رتبه خوب، نوشتن همیشگی مطالب به درد بخور با تاکید روی مکان شماس.

این راه یکی از بهترین شکل های جور واجور سرمایه گذاری در سئو محلی سایته.

با نوشتن نام مکان خود در عنوان صفحه و یا به کار گیری برچسبای مربوط به مکان، می تونه نتیجه خوبی رو واسه کار و کاسبی شما به همراه داشته باشه.

مثلا اگه صاحب یه آرایشگاه در بلوار دریای شهرک غرب هستین، می تونین از کلمات کلیدی مربوط به مکان خود مطالبی نوشته تا کاربرانی که به دنبال آرایشگاه در مکانای مربوط به شما هستن، خیلی راحت شما رو پیدا کنن.

مثلا می تونین از نام مکانای “تهران”، “محله شهرک غرب”، “بلوار دریا”، “محله های نزدیک مانند خوشبختی آباد”، “نام خیابون و کوچه فرعیتان” استفاده کرده و واسه هریک مطلب مجزایی بنویسین.

با این کار می تونین از تموم پتانسیلای مکانی خود، آخر استفاده رو ببرین.

 

منبع : رادزاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *