Posted on

سئو سایت در عمل بسیار پیچیده س.چون که به کار بردن درست ترفندای سئو به آگاه بودن به همه تغییرات و اصلاحات سئو وابسته. اینجاس که روش های هدف دار برتر سئو سایت اهمیت پیدا میکنن.

بعضی از راه های هدف دار در سئو وجود دارن که اگه به شکل مرتب استفاده شن، رتبه بندی سایت رو پیشرفت میدن. دونستن و عمل کردن به این روش های هدف دار به این معناست که شما کاری رو انجام می دید که واقعا واسه سایت شما به درد بخور هستش.

فنون این وسیله از لحظه پیدایش اون در حال تغییر بودن و هرساله روش های هدف دار و ترفندای جدید جانشین نمونه های قبلی می شن. اما ما باید منتظر چه نوع تغییراتی در روش هدف دار سئو واسه ماه های آینده باشیم؟

حتما بخونین: اصول سئو

در این پست سئو پارسیان می خواد موثرترین روش های هدف دار سئو رو بگه. بعضی از این این روش های هدف دار براساس تحقیقات زمینه ای و تجربیات John Rampton هستن.

سرفصل محتوا

  • تولید محتوا بازم عامل پیشرو سئو واسه رتبه بندی گوگل
  • محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای واسه سئو سال ۲۰۱۸
  • واسه قدرت موضوعی هدف گذاری کنین
  •  از کلمات کلیدی در رابطه در محتوای خود استفاده کنین
  • روی هدف و قصد کاربر تمرکز کنین
  • به لینک سازی آگاهانه بپردازید
  • ورد پرس، پلتفرم پیشرو در سئو سایت
  • واسه جستجوی در موبایل و مرورگر اون بهینه سازی کنین
  • واسه جوابای قوی بهینه سازی کنین
  • به کار گیری URL های کوتاه تر رو در نظر بگیرین
  • واسه بهینه سازی سایت امنیت سایت خود رو بالا ببرین
  • محتوای قابل جستجو واسه ابزارای جستجوگر صوتی
  • وسایل جایابی در خدمت شما
  • بهینه سازی محلی یه الزامه
  • روی افزایش تجربه کار با مشتری خود تمرکز کنین
  • سایت خود رو سرعت بخشید در دسکتاپ و موبایل

تولید محتوا بازم عامل پیشرو سئو واسه رتبه بندی گوگل

از اوایل سال ۲۰۱۷ موتورای جستجو گوگل، یاهو و بینگ، تلاش خود رو واسه پیدا کردن نتیجه ای هر چی دقیق تر، براساس منظور اصلی کاربرو نه فقط کلمات کلیدی گذاشته ان و بعدا، عواقب مناسب تری نسبت به مکان اونا، زیرو رو کردن و گشتن های قبلی و چند علت دیگه، ارائه میدن.

حتما بخونین: تاثیر محتوا با کیفیت و بهینه بر سئو سایت

پس واسه رسیدن به بیشترین ورودی گوگل لازمه پیوسته اطلاعات خود از نیازای مخاطبان و کاربران رو به روز کنین. واسه تحقق این کارشناسان و نویسندگان سئو سایت باید بیشتر از قبل با مخاطبان خود در رابطه باشن و محتوای در رابطه تری تولید کنن.

طبق تحقیقات اندری لیپاتو، کارشناس استراتژیست کیفیت جستجو گوگل، تولید محتوا با کیفیت و لینک بیلدینگ از راه رپورتاژ آگهی دو عامل اصلی رتبه بندی گوگل هستن. پس یادتون باشه که کلمات کلیدی تنها وقتی موثر هستن که در محتوایی با کیفیت به کار برده شن.

از سال ۲۰۱۵ گوگل توجه خود رو به کیفیت محتوا از دید دقیق و درست بودن، معطوف کرده. و از اون پس هر ساله از این عامل در الگوریتمای رتبه بندی گوگل بیشتر استفاده می شه. از این رو، از منابع معتبر بهره ببرین واز درج این منابع مورد استفاده در آخر مطلبتون، غافل نشید.

از وسایل آنالیزگر مانند گوگل آنالتیک واسه پیدا کردن جمله هایی که باعث ترافیک بیشتر می شن، استفاده کنین.

حتما بخونین: گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیه و به چه دلیل باید اون رو نصب کنین؟

هنگام جستجو از جملات روشن و زبانی روانتر استفاده کنین و کلمات کلیدی طولانی تر رو جستجو کنین.

واسه تولید محتوای استاندارد، هنگام جستجو به موضوعات در رابطه، و نه فقط کلمات کلیدی توجه بیشتری کنین. در این حالت احتمال دیدن مطلبی جدید و یادگیری ترفندی به روزتر رو افزایش میدین.

محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای واسه سئو سال ۲۰۱۸

در روزای اولین سئو، بیشتر کارشناسان بازاریابی اینترنتی ، مطلبی ۲۰۰ الی ۲۵۰ کلمه ای شامل کلمات کلیدی رو، بهترین الگو متناسب با استانداردا و تکنیکا سئو در نظر میگرفتند.

اما در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه زیاد شده چون که طبق آخرین آمار محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه به تولید بیشتر بک لینک و به اشتراک گذاری در شبکه ای اجتمایی می انجامند که بعدا به معنی تولید ترافیک بیشتر واسه سایت شما هستش.

حتما  بخونین: فوت وفن ها‎ی ارتقا سئو محتوای سایت

تو یه مطالعه جدید سایت فوربز R.L. Adams میگه ” من در خیلی از جستحویای رقابتی رتبه اول رو بدست آوردم و تقریبا همه اون مطالبی که نشوتم بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه بودن.”

اون در ادامه صحبتای خود میگه که کسب رتبه برتر فقط به دلیل محتوای طولانی تر نیس و کیفیت محتوا هم تاثیر داره. اون میگه ” هدف این نیس که تنها ۲۰۰۰ کلمه بنویسیم که تشکیل یه محتوای بی ربط و نامربوط رو بده. درسته که اندازه مطلب هم مهمه ولی کیفیت اون هم اهمیت زیادی داره.

واسه کسائی که تازگیا شروع به کار کردن این مهمه و نباید به صورت حدودی باشه، بلکه باید در تولید محتوای خود دقیق باشن.”

حرفا و صحبتایی که شنیده می شن به کنار، هر تحقیق چشمی که تا الان انجام شده رابطه بین محتوای طولانی تر و رتبه های بهتر رو نشون میدن. بعضیا می گن که کمترین اندازه کلمه های محتوا باید ۱۲۰۰ باشه بعضی می گن ۱۳۰۰ و بعضی از افراد هم روی ۱۵۰۰ کلمه تاکید دارن.

اگه می خواین که رتبه شما برتر باشه، پیشنهاد ما به شما ۱۲۰۰ کلمه واسه یه پست وبلاگ استاندارد و بالا ۲۰۰۰ کلمه واسه محتواای همیشه تازه و پربازدید.

ممکنه تصور کنین که تولید محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه چیزی غیر قابل تحمل و زمان بره اما اگه چند ترفند ساده آموزش سئو رو تمرین کنین خیلی راحت قادر به تولید محتوای طولانی تر هستین.

مثلا آپدیت و درج دوباره مطلب با محتوا و تصاویر جدید، میتونه منتهی به افزایش ترافیک سایت تا ۲۵ درصد بشه و یا در اول مقاله خود به پستای در رابطه قبلی برگشت و خلاصه ای کوتاه از اونا ارائه بدید.

حتما بخونین: بررسی کارکرد محتوا و گزارش گیری از اون

واسه قدرت موضوعی هدف گذاری کنین

اگه که در حال نوشتن یه مطلب کامل و طولانی هستین به احتمال زیاد شما این ویژگی رو دارین. این روش هدف دار خیلی با اهمیته.

تو یه تحلیل که در اون ۱ میلیون یافته های جستجو بررسی شدن، Brian Dean از Backlinko فهمید که محتوای کامل به شکل خیلی از محتوای سطحی و ضعیف رتبه برتری رو کسب میکنن.

حتی صفحه هایی که یه مطلب خاص رو به شکل کاملی پوشش می دادن رتبه بهتری از محتواهای کوتاهی بودن که فقط واسه یه کلید واژه خاص به شکل بالایی بهینه سازی شده بودن.

یعنی روی عمق و وسعت نظر مطلب تمرکز کنین تا روی تعداد کلمات و تعداد به کار گیری کلید واژه. مطمئنا این کار واسه کسب رتبه بهتر به درد بخور تر هستش.

حتما بخونین: روش هدف دار محتوای دراز مدت

 از کلمات کلیدی در رابطه در محتوای خود استفاده کنین

تحقیق درباره کلید واژه یکی هنوزم یکی از جنبه های مهم سئو هستش. با اینکه، این موضوع نباید فقط گشتن به دنبال یک یا چند کلمه و یا عبارت واسه استفاده در محتوای شما باشه.

به شکل ایده ال، به دنبال عبارتای باشین که با عنوان اصلی محتوای شما رابطه معنایی داشته باشن. مثلا، اگه قراره که من واسه یه صفحه وبلاگ نویسی کنم که درباره روش درست کردن یه کیک جنگلی سیاه س من به احتمال زیاد به کلماتی مانند “شکلات”، “گیلاس” و یا “کرم زده شده” نیاز دارم.

به کار گیری این کلمات به گوگل اثبات می کنه که من به شکل کامل در حال پوشش موضوع محتوای خود هستم. و هم اینکه این رو هم اثبات می کنه که من مقاله ای مرتب و با جزئیات بیشتری دارم.

حتما بخونین: تعیین جایگاه کلمات کلیدی سایت در وبمستر گوگل

روی هدف و قصد کاربر تمرکز کنین

از اونجایی که رابطه یه طرفه بین کلمات کلیدی و رتبه بندی از بین رفته و یا دست کم تاثیر اون بسیار کمتر شده بهینه سازی واسه قصد و قصد کاربرا نقش مهمی داره.

این بدون معنیست که نباید فقط روی یه کلید واژه خاص تمرکز کرد بلکه باید به معنا و انگیزه دهی کلمات و عبارات دقت بیشتری داشت.

حتما بخونین: کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords و بهبود سئو

وقتی که مردم عباراتی رو جستجو می کنن واقعا بدنبال چی می گردن؟ واسه اینکه بازدیدکنندگان بیشتری رو به سمت محتوای خود جلب کنم باید از چه عباراتی استفاده کنم؟ واسه اینکه تنها رفت و آمدای عادی در سایت رو به مشتری تبدیل کنم باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنم؟

به لینک سازی آگاهانه بپردازید

لینکا به مدت زیادی به عنوان محرک رتبه بندی بهتر بودن. گوگل اعلام داشته که لینکا یکی از سه عامل اصلی رتبه بندی هستن( در کنار محتوا و RankBrain )، و البته تحقیقات چندگانه فاکتورای رتبه بندی هم این مورد رو تایید کردن.

براساس یه مطالعه که تازگیا بوسیله Stone Temple انجام شده نشون داده که لینکا از اون چیزی که ما فکر میکردیم قوی تر هستن. با اینکه، لینکا به تنهایی واسه بالا بردن محتوای ضعیف کافی نیستن.

حتما بخونین: تغییرات روش هدف دار لینک سازی Link building ۲۰۱۸

اگه محتوای شما رقابتی و در رابطه نباشه، لینکا کمکی به کسب رتبه بالاتر نمی کنن. اگه محتوای شما در رابطه و خوب باشه اون وقت لینکا کمک زیادی می کنن.

ورد پرس، پلتفرم پیشرو در سئو سایت

مطمئنا سال ۲۰۱۷ سال درخشش وورد پرس بود و پیشبینی میشه که در سال ۲۰۱۸ بازم از رقبای خود پیشی بگیره.

در واقع این پلتفرم از راه سرمایه گذاری متفکرانه در دیجیتال مارکتنیگ و البته رایگان بودن اون، جایگاه خود رو بین کاربران اثبات کرده.

ووردپرس آرشیوی از صفحه های تجارت آنلاین رو، در اختیارتون میگزارد که زمینه آزمایش و خطا رو واسه شما جفت و جور میکنه.

حتما بخونین: تاثیر قالب سایت بر سئو یا سئو قالب

واسه جستجوی در موبایل و مرورگر اون بهینه سازی کنین

بهینه سازی گوشی موبایل واسه چند سال مهم بوده. وب گردی با موبایل و تبلت در اکتبر ۲۰۱۶ از وب گردی با دسکتاپ با ۵۱٫۳ % رشد پیشی گرفته. در نوامبر ۲۰۱۶ گوگل اولین شاخص موبایل خود رو راه اندازی کرد.

این بدون معناست که گوگل یافته های جستجو رو براساس ورژن موبایلی محتوا بوجود میاره. گوگل نسخه دسکتاپ یه سایت رو به عنوان فهرست بندی و شاخص اصلی خود قرار داد. با اینکه با اینآپدیت گوگل حالا نسخه موبایل سایت رو به عنوان شاخص اصلی خود استفاده میکنه.

حتما بخونین: موبایل فرندلی mobile-friendly وب چیه؟

این بدون معناست که در اولویت قرار دادن نسخه موبایل سایت شما و محتوای مناسب موبایلا یه الزامه.

واسه جوابای قوی بهینه سازی کنین

در سال ۲۰۱۵ جوابای قوی و درست واسه ۲۰% زیرو رو کردن و گشتن ها نشون داده شده بود. این درصد در سال ۲۰۱۷ بالاتر هم میره.

اگه شما می خواید که محتوای شما واسه سوالای مربوط به صنعت نمایش دادده شه، بهینه سازی محتوا واسه سوالای مربوط به اون واسه شما حیاتیه.

چندین راه هست تا این کار رو بکنین، اینکه سوال رو به شکل روشن در میان محتوای خودتون بگید، یا یه جواب مستقیم به سوال همراه با اطلاعات بیشتر در ادامه اون بیارین، به کار گیری فهرستا و صفحه های سوال و جواب هم به درد بخور هستن.

به کار گیری URL های کوتاه تر رو در نظر بگیرین

به کار گیری URLایی که با کلمات کلیدی در رابطه باشن و توصیفی هم باشن یکی از مهمترین روش های هدف دار سئو SEO بوده. بعضی از تحقیقات تاکید کردن که به کار گیری URL های کوتاهتر واقعا ممکنه که منتهی به رتبه های برتر شن..

هرچند هیچ تعداد محدودی واسه به کار گیری کلمات نیس، گوگل اشاره کرده که به هرچیزی بعد از ۵ کلمه اعتبار نمیده. هروقت که ممکن بود، از کلمات کلیدی مهم خود در چند کلمه اول URL خود استفاده کنین و تلاش کنین تا کل URL خود رو در حدود ۵ کلمه نگه دارین.

واسه بهینه سازی سایت امنیت سایت خود رو بالا ببرین

حرف s در کلمه HTTPs به جای کلمه security یا همون امنیته. پس واسه بهینه سازی سایت بهتره دامین رو حتما به HTTPS تغییر بدید. خود موتور جستجوی گوگل هم، وبسایتای HTTPS رو ارجحیت می ده و به عنوان تشویق بیشتر کاربران پس از این تغییر، رتبه بندی سایت شما رو تقویت و یا بوست میکنه.

حتما بخونین: چهار اشتباه عادی در سئو و راه حلاشون

محتوای قابل جستجو واسه ابزارای جستجوگر صوتی

اسمارتفونا هر لحظه از دیگر گجتا پیشی می گیرن و تولید محتوایی متناسب با گوشی بسیار کلیدیه.از طرف دیگه بر کسی پوشیده نیس که سال گذشته بالاترین درجه شکوه موتورهای جستجوی صوتی، مانند کورتانا مایکروسافت، google now و, سیری بود.

با پیدایش گجتایی مانند گوگل هوم Google Home و آمازون اکو Amazon Echo دریچه ای جدید به دنیای جستجو آنلاین باز شد. در واقع نسبت جستجوی تایپی به صوتی ۵ به ۱ه و این آمار روزانه در حال زیاد شدنه.

پس تلاش بر تولید محتوایی که به آسونی با زیرو رو کردن و گشتن های صوتی قابل دریافت باشن، داشته باشین. واسه این همونطور که قبلا اشاره کردیم باید به نیازای مخاطبان بدونین. یه ترفند ساده: می تونین با درج کلمات کلیدی و پرسشای طولانی تر که احتمال استفاده اونا در جستجوی صوتی بالاتره، شروع کنین.

حتما بخونین: کاملترین و بهترین چک لیست سئو

وسایل جایابی در خدمت شما

زیرو رو کردن و گشتن هایی که با کمک ابزارای جایابی به دست میایند ۵۰ درصد احتمال مراجعه فیزیکی مشتری رو بیشتر میکنن.

اولین یافته های اگه به محل فیزیکی کاربر نزدیک باشن، اونا رو تا ۶۰ درصد به به کار گیری موبایل تشویق میکنه. می تونین تصور کنین که جستجوی هرچه بیشتر با اسمارتفونا به دلیل سرعت و مفید بودن این گجتا ، به سود هرچه بیشتر یه تجارت میرسه.

بهینه سازی محلی یه الزامه

جستجوی محلی به کار گیری موتورای جستجوی خاص اینترنته که به کاربرا اجازه میده جستجویای محدود جغرافیایی رو بجای یه فهرست از دیتابیس منظم کار و کاسبی ارائه بدن.

با در نظر گرفتن حرکت به سمت یه طرز فکر که گوشی موبایل رو در اولویت قرار می ده، هیچ جای تعجبی نداره که افراد حرفه ای تاکید خود رو روی جستجوی محلی افزایش دادن.

در پست سئو و ترندای دیجیتال در ۲۰۱۷ Gianluca Iorelli نوشته که ” تو یه دنیا که تنها موبایل حرف اول رو میزنه، ربط داشتن جستجوی محلی باید بسیار بیشتر باشه.

بنظر می رسه که این دلیل هدف دار واسه بروزرسانی مانند Possum و همه تستای محلی باشه که تماشاگر اونا هستیم. و هم اینکه مالکیت شرکتی به نام Urban Engines (موتورای شهری) که هدف اونا انالیز کردن “اینترنت دستگاه های دیجیتال در حال حرکت” است.

حتما بخونین: سئو محلی Local Seo چیه؟

اگه شمام یه جز محلی واسه شرکت خود دارین، بهینه سازی واسه جستجوی محلی در سال ۲۰۱۷ لازمه. از اونجایی که مشتریاتون رو به موبایل هاشون میارن تا کار و کاسبی های محلی، اجناس و اطلاعات رو پیدا کنن، پیدا شدن واسه کلمات کلیدی جستجوی محلی یه اجبار هستش.

روی افزایش تجربه کار با مشتری خود تمرکز کنین

مدت هاست که می دونیم ارائه یه تجربه کاری کلیدی واسه رتبه های برتره. هرچند معیارای تجربه کاری (CTR ، رتبه های برگشتی و چیزای دیگه ای به جز اینا) همیشه یه نوع تبلیغ غیر مستقیم بودن.

منظور از CTR که مخفف Click through rateه، نسبت کاربرایی که روی لینک خاصی کلیک می کنن به بقیه کاربر هاییه که تبلیغات،صفحه و یا ایمیل رو میبینن. CTR اکثرا واسه اندازه گیری اندازه موفقیت یه تبلیغ انلاین و یا کمپین ایمیلی استفاده می شه.

حتما بخونین: نه روش کسب CTRای بالاتر از گوگل در وردپرس

تازگیا یه مطالعه که در وبلاگ Moz منتشر شده بود نشون داد که رابطه مستقیم بین رتبه های برتر و کنار زدن صفحه هایی که انتظار CTR بیشتری از اونا در صفحه یافته های جستجو میره هست.

به بیان دیگه، اگه محتوای شما در صفحه اول یافته های جستجو قرار داشته باشه اما از دید کلیکای انجام شده کارکرد خوبی نداشته باشه، ممکنه رتبه خود رو در صفحه اول یافته های جستجو (SERP) تا مدت زیادی حفط نکنه.

یکی از راه هایی که می تونین با انجام اون از قوی بودن CTR خود مطمئن شین اینه که فراداده خود رو براساس کلمات کلیدی خودتون بهینه سازی کنین.

یادتون باشه : نوشته عنوان شما و توضیحات محتوای شما به عنوان تبلیغ محتوای شما در صفحه یافته های جستجو عمل میکنن و باید بازدیدکنندگان رو علاقه مند کنن و اونا رو تشویق کنن تا روی مطلب شما کلیک کنن و اونا بخونن.

سایت خود رو سرعت بخشید در دسکتاپ و موبایل

گوگل به اینکه سایت شما سرعت بالایی داشته باشه تاکید داره. با در نظر گرفتن اینکه ساختار جستجو و نمایش یافته های جستجو از راه موبایل در حال پیشرفته، سرعت بالای سایت اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

حتما بخونین: آموزش افزایش سرعت سایت

تازگیا گوگل بر اهمیت سرعت سایت واسه موبایلا هم تاکید کرده، گوگل بیان کرده که ” سایتایی که در بالا اومدن سرعت پایینی دارن بازدیدکنندگان رو دلسرد می کنن و یاعث تاثیر بد بر منتشر کنندگان مطلب دارن.”

تو یه تحقیق جدید که ” نیاز به سرعت واسه موبایل” اسمشه مشخص کرد که اگه بالا اومدن سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشه، ۵۳% بازدید کنندگان سایت رو ترک می کنن. با در نظر گرفتن این موارد بالا بودن سرعت سایت اهمیت زیادی داره.

حتما بخونین: بررسی سئو و افزایش سرعت سایت

 

منبع: .virlan.co – copify.ir