Posted on

چرایی و چگونگی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در توییتر

 

طی چند سال گذشته، توییتر به عنوان یکی از ۳ پلتفرمای برتر شبکه های اجتمایی، در کنار فیسبوک و اینستاگرام، جایگاه خود رو در میدون خوب حفظ کرده. با پایان سال ۲۰۱۷ تعداد کاربران توییتر ۳۰۰ میلیون نفر اعلام شد! و البته طبق همین آمار، اندازه فعالیت در اون روزانه ۱۲ درصد زیاد می شه؛ این دو رقم به تنهایی دلایل کافی واسه تبلیغات در توییتر هستن و ما در این مقاله تلاش می کنیم به چرایی و البته چگونگی تبلیغات در توییتر بپردازیم، با ویرلن همراه باشین.

به چه دلیل باید در توییتر سرمایه گذاری کنیم؟

روزانه به تعداد کاربران توییتر اضافه میشه و پیشبینی میشه که انگیزه و دلیل اونا از عضویت در این رسانه، آسون، کوتاه و سریع بودن اون باشه. اما ارقام به خودی خود روشن تر از هر توضیح دیگری بازگو کننده حقیقت هستن پس بیایید نگاهی بیاندیزیم به آخرین آمار ماه دسامبر ۲۰۱۷:

الان توییتر ۳۳۰ میلیون عضو فعال داره و طبق نظرسنجی انجام شده از کاربران، تا الان ۶۹ درصد اونا از راه توییتر طرفدار یه شدن و ۷۹ درصد اونا، اون برند رو به دوستای خود از راه ریتوییت معرفی کردن.

پس زمان اون رسیده که بیشتر با این شبکه آشنا شید تا از پیدا کردن مخاطبین حداکثری و البته جور واجور در شبکه های اجتمایی متفاوت بهره مند شید.

هدف خود در تیلیغات در توییتر رو مشخص کنین

با این کار می تونین از اندازه پیشرفت و موفقیت خود خبردار شین. توییتر به کمک وسیله Analytics که در ادامه دربارش صحبت می کنیم؛ امکان بررسی آمار و ارقام در توییتر رو آسون کرده ولی با این حال اگه اهداف مشخصی نداشته باشین، تعجبی نداره که این داده ها واسه شما به درد بخور نباشن. مثلا اگه در اول هدف شما از سرمایه گذاری در توییتر جفت و جور کردن لیدرای کمپینه، باید دست کم هر ماه ۳۰ عضویت از راه ایمیل انجام بشه وگرنه باید روش هدف دار دیگری رو در پیش بگیرین.

بهترین توییت رو پست کنین!

حالا که هدف خود از رو، روشن کردین زمان اون هستش که بر محتوای توییت خود تمرکز کنین. درواقع المانی که برندای موفق در توییتر رو از رقبای دیگه جدا میکنه، درج توییتای درسته. شما باید روش هدف دار تویتتا رو با تیم خود به اشتراک بذارین و اونا رو کتبا درج کنین. وگرنه بعد از یه مدت میفهمید که فقط دریایی از توییتای به درد نخور در پروفایلتان هست و شما وقت و هزینه خود رو هدر دادین. پس هر چند وقت یه بار با تیم تبلیغاتی خود مشورت کنین چون جمع آوری اطلاعات ضعف و قوت کارکرد برندتون در هر شبکه اجتمایی لازمه.

نکته مهم دیگه، شناخت مخاطبه. برند شما به تنهایی قابل جذب مخاطب نیس بنابرای شما باید مخاطب مورد نظرتون رو شناسایی کنین و با به کار گیری راه هدف دار مناسب، محتوا رو در اختیار اون بذارین. با این کار مخاطب به شما اعتماد بیشتری می کنه و چه بسا خود اون از راه ریتوییت تبلیغ کننده برند شما بشه.

کوتاه اما به درد بخور

فیسبوک ، غول بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین ، به شما امکان درج ۹۰ حرف واسه یه تبلیغ رو می ده. ممکنه ۹۰ حرف واسه پستی در فیسبوک و یا حتی یه توییت خیلی کوتاه به نظر برسه اما درواقع طبق آمار ،توییتای زیر ۱۰۰ حرف، ۱۷% بیشتر توجه مخاطبان رو جلب کردن. پس به لطف کوتاهی تبلیغات در توییتر، برندا بلا زور باید خلاقانه تر از قبل در رسوندن پیام اصلی برند تلاش کنن. به بیان دیگه هرچه شما فضای کمتری واسه رسوندن پیام برند خود داشته باشین، به همون اندازه پیامتان رو روشن تر و واضح تر بیان میکنین.

حسابای کاربری برند خود رو رسمی کنین

با در نظر گرفتن هدف خود، و البته بزرگی کار و کاسبی تون، می تونین از چندین حساب کاربری در توییتر استفاده کنین اما حتما یه حساب کاربری رسمی ثبت کنین و از هماهنگی محتوای این حساب رسمی با دیگه حسابا مطمئن شین. ممکنه از خود سوال کنین که در توییترکه در هر ثانیه بیشتر از ۶۰۰۰ توییت پست میشه، لازمه که هر توییت رو به دقت بررسی کرد؟ جواب ساده س!، بله. مثال تیم هاکی ونکوور، خوب این موضوع رو روشن میکنه. این تیم تموم حسابای غیر رسمی خود رو در همه شبکه های اجتمایی بست و در نتیجه اندازه فالوئرای خود در توییتر رو تا ۸۰۰ درصد بالا برد!

آموزش دیجیتال مارکتینگ در توییتر

دیجیتال

توییتر یه رسانه اجتمایی سریعه که میتونه خیلی راحت پاسخگوی نیازای تبلیغاتی کار و کاسبی های کوچیک، و بزرگ باشه. با به کار گیری توییتر مطمئنین که فالوئر و مخاطبان واقعی به تبلیغ شما توجه میکنن و با به کار گیری وسیله ریتوییت خیلی راحت می تونین محتوا و یا نظرات کاربران رو به اشتراک دیگه کاربران بذارین.

اینجا به ترفندایی واسه تولید محتوا جهت تبلیغات در توییتر میپردازیم:

  • Pin Post به شما اجازه می ده که یه مطلب در بالای صفحه بمونه. مثلا اگه واسه کاربران تخفیفی در نظر گرفتین می تونین این مطلب رو پین کنین تا حتی وقتی که کاربر درحال خوندن مطالب قدیمی تره، مطلب پین شده در صفحه بمونه. توجه کنین که این توییت توجه زیادی جلب میکنه پس باید خلاقانه ترین و البته گویاترین پست رو پین کنین و نه فقط توییتی با بازدید بالا.

  • گزینه تحلیل و بررسی و یا همون Analytics در توییتر مختص مارکتینگ است. این وسیله به شما امکان مشاهده و بعدا بررسی اندازه کلیک خوردن لینکا، ریتوییتا، و به طور خلاصه عکس العمل کلی کاربران به یه توییت رو ، ممکن میسازد. قالبیت تشخیص عکس العمل کاربران به یه تبلیغ، چیزی حیاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که طراحان توییتر خوب از این نیاز آگاهند.

  • از هشتگ ها به درستی استفاده کنین. با استفاده درست از هشتگا می تونین اندازه بازدید برند خود رو، تا ۲ برابر زیاد کنین. از هشتگا واسه اطلاع رسانی رویدادا، تخفیفا و فروشای خاص بهره ببرین.هرچند بهتره در هر توییت بیشتر از ۳ هشتگ استفاده نکنین.

  • ویدئوای لایو ۳۶۰ درجه وسیله به درد بخور دیگه ایه که به شما امکان نمایش محصول و یا سرویس تون رو می ده. واسه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آژانسای گردشگری این وسیله بسیار عجیب عمل میکنه.
  • گردشگری

  • تگ کردن افراد رو یادتون نره. در عکسا و گرافیکا افراد رو تگ کنین. می تونین حتی مکانای واقعی مانند یه شعبه یا فروشگاه رو تگ کنین.

  • همونطور که می دونین در توییتر میشه بیشترین حد از ۲۸۰ حرف استفاده کرد(عکسا شامل این تعداد نمی شن). هرچند واسه درج چند کلمه بیشتر می تونین از نیم فاصله بین کلمات استفاده کنین و در صورت امکان، بعضی کلمات رو سرهم بنویسین.

و در آخر نباید تاثیر تصویر، توضیح بیو، و اسم انتخابی رو ندیده بگیرین. تلاش کنین توضیحی برا معرفی برند خود بنویسین که به گویاترین شکل ممکن محصول و یا سرویس شما رو نشون بده. با اینکه در توییتر روند ترن شدن بسیار محبوبه و شمام بعضی وقتا می تونین به این ترندا ملحق شید و عکس پروفایل خود رو هماهنگ با بقیه کاربران کنین. با این کار، شما ارتباطی عاطفی با فالوئرهای خود برقرار کردین، و شک نکنین که نتیجه اون چیزی جز تبلیغ بیشتر برندتون نخواد بود.