ویژگی های ایزوگام مناسب

نم و رطوبتی که از فضای بیرون خانه و دیوار ها و پشت بام و… به داخل خانه نفوذ می کند، باعث عدم استحکام و پایین آمدن عمر ساختمان می شود و اگر عمر ساختمان برای شما اهمیت دارد باید با استفاده از ایزوگام خوب و مرغوب، عایق بندی مناسبی را برای منزل خود ایجاد کنید. با توجه به اهمیت فراوانی که نوع عایق رطوبتی دارد، می خواهیم ویژگی های ایزوگام خوب را برای شما شرح دهیم تا با یک خرید خوب، با آرامش در منزل خود زندگی کنید.

ایزوگام خوب را بشناسید

  • ایزوگام خوب باید قدرت کششی بالایی داشته باشد و با هر قدرت کششی پاره نشود.
  • ایزوگام خوب نباید در اثر تا شدن، بشکند.
  • ایزوگام خوب دارای مشخصات مختلفی از قبیل تولید کننده، تاریخ تولید، نوع عایق، علامت استاندارد و… می باشد.
  • طول ایزوگام خوب باید ۱۰ متر باشد.
  • ضخامت ایزوگام خوب باید ۴ میلی متر باشد.
  • ایزوگام خوب باید تا دمای منفی پنج درجه سانتی گراد، در برابر سرما مقاوم باشد.
  • ایزوگام خوب باید تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد، در برابر گرما مقاوم باشد.
  • نقطه اشتعال ایزوگام خوب باید ۲۵۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • ایزوگام خوب در مقابل گاز ها و اسید های شیمیایی مقاوم است.

در بالا ویژگی های اصلی که ایزوگام باید داشته باشد را بازگو کردیم. شما عزیزان باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که ایزوگام های با قیمت پایین، معمولا غیر استاندارد بوده و کیفیت بالایی ندارند. ایزوگام ها از نظر کیفیت به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • ایزوگام ممتاز
  • ایزوگام درجه یک
  • ایزوگام درجه دو

برای ایزوگام کردن ساختمان هر زمانی مناسب نیست. بهترین زمانی که متخصصین ما پیشنهاد می کنند فصل تابستان به خصوص شهریور ماه می باشد، زیرا در این فصل پشت بام به راحتی خشک و گرم است و پس از تمیز کردن گرد و غبار و چربی ها از سطح پشت بام می توانیم اقدام به نصب عایق رطوبتی مناسب نماییم.

ایزوگام ( Isogam ) نوعی عایق رطوبتی صنعتی و مدرن ساخته شده از مواد نفتی است. این جمله خلاصه ترین تعریف صحیح درباره ایزوگام است. ایزوگام ر ا میشود روی تمام سطوح استفاده کرد. این عایق بسیار سبک مستحکم و قابل انعطاف است و براحتی برروی سطوح مختلف نصب و اجرا میشود. قیمت ارزان ایزوگام و عمر مفید بالای آن درکنار نصب آسان باعث محبوبیت هرچه بیشترش درمیان مصرف کنندگان شده است. ایزوگام استاندارد و باکیفیت میتواند تا ۱۵ سال دوام داشته باشد و از نشت آب به لایه زیرین سطوح مختلف جلوگیری نماید.

نوشته دیگر :   سرور لیست ایرانی و خارجی ماینکرفت

ایزوگام برای اولین بار حدود نیم قرن پیش توسط کارخانجات صنعتی داخلی و با استفاده از دانش و خلاقیت بومی ازترکیبات مواد پتروشیمی و نفتی در ایران تولید شد. درابتدا ساختار تولیدی ایزوگام ها بسیار ساده تر ازامروز بود. درسالهای بعد با رشد صنعت پتروشیمی و افزایش تنوع تولیدات جانبی مواد خام نفتی و براساس نیازهای وقت و بروز نواقص محصول ابتدایی ساختار تولیدی ایزوگام بروزرسانی شد تا عایقی مقاوم تر و باکیفیت تر تولید شود. بااطمینان میتوان گفت بهترین عایق رطوبتی برای پشت بام یا کف سطوح آبگیر ایزوگام است. بیشتر کارخانه های ایزوگام در اطراف دلیجان ساخته شده اند بهمین دلیل درحال حاضر شهر دلیجان قطب تولیدی ایزوگام در ایران است.

پیش از تولید و فروش عمومی ایزوگام مردم برای عایق بندی سطح پشت بام و کف محیط برای جلوگیری از نم و نشت آب از ترکیب قیر مایع و گونی نخی استفاده می کردند که این روش همچنان در مواردی بسیار رایج است.

ساختار اصلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام

ساختار اصلی مواد تشکیل دهنده ایزوگام ترکیبی از مشتقات نفتی است که با لایـه هـای الیاف صنعتی بافته و در هم تنیده شده است. ساختار محکم و غیرقابل نفوذ درعین حال ارتجاعی ایزوگام بهترین و ایده آل ترین شرایط برای عایق بندی سطوح را فراهم میکند.

ورق پلی اتیلن یا فیلم پلی اتیلن (Polyethylene Sheeting ,  Polyethylene Film )

ورق پلی اتیلن یک پوشش پلاستیکی ساخته شده از پترولیوم است. پترولیوم از مشتقات نفتی است. پلی اتیلن به صورت رولی فروخته می شود و مواد افزودنی اضافه شده به آن باعث می شود کاربریهای متفاوتی داشته باشد. به جای ورق پلی اتیلن در این لایه می توان از پودر معدنی ( Mineral Powder ) همینطور از فویل آلومنیوم ( Aluminum Foil ).

لایه بافت ( Tissue ) – این لایه درواقع لایه اصلی تشکیل دهنده ایزوگام است که ترکیبی ازمشتقات سنگین نفتی و نخ بافته شده از جنس پلی استر ( Polyester ) می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید :

شرکت ایزوگام ایزویار