مهمترین نکته ها درباره پیچ رولپلاک نما بدون داربست

پیچ های ۶ تا ۸ سانتی متری گالوانیزه، رولپلاک پروانه ای یا مخصوص به همراه دریل معمولی یا گاها دریل های مخصوص برای برخی سنگ ها، ابزار اصلی کار پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان هستند.

البته طناب راپل هم تکمیل کننده این پکیج است که سرویس کاران به وسیله این طناب در ارتفاع ساختمان حرکت می کنند و برای هر سنگ به تعداد پیچی که لازم باشد، اقدام می کنند.

 

 

بهترین زمان پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست موقعی است که سنگ ها یا دچار ترک شده اند و یا تکه سنگی از نما ریزش کرده است.پیچ رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست هم از نظر سرعت و هم از نظر ایمنی برای خدمات دهی هر چه بهتر امروزه کاربرد بسیاری دارد.

پیچ و رول پلاک نمای ساختمان یکی از تخصصی ترین کار های سنگ کاری بدون نیاز به داربست و به روش صخره نوردی انجام میشود که در ان کارگزار با سرعت زیاد و با هزینه کمتر نسبت به داربست کار میکند و نکته اصلی این است که تداوم و استحکام ان نیز نسبت به مدل سابق (داربست) بیشتر است.

 

 

قبل از اقدام به تثبیت سنگ ها (پیچ و رولپلاک سنگ) موارد ذیل می بایستی بررسی شود :

نوع جنس و رنگ سنگ نما

رگه های موجود در سنگ و کیفیت سنگ

قطر سنگ،ابعاد سنگ و چگونگی فرآوری سنگ نما

چگونگی کارگزاری سنگ

روش اجرای سنگ نما و نوع مصالح مصرفی

ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته

لازم به توضیح است بررسی موارد فوق (قبل از شروع پروسه پیچ و رول پلاک نمای ساختمان) و همچنین انتخاب ابزار و ادوات مربوطه و مناسب و انجام بوسیله پرسنل مجرب و ماهر، موثر خواهد بود.در غیر اینصورت با وارد کردن تنش های غیر مجاز (بوسیله هیلتی و …) به نمای سنگی باعث آسیب مضاعف به سنگ ها و دیوار و در نهایت سقوط سنگ خواهد شد.

 

چگونگی مقاوم سازی

۱. اولین و مهمترین امر در این کار این است که از چسب های مخصوص با مرغوبیت بالا استفاده کنید.

۲. پیچ و رولپلاک را در نما به اندازه محکم کنید تا هرز نشود.

۳. بند کشی فضای رطوبت به پشت سنگ ها فراموش نشود.

لازم به تاکید است که عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان بدون داربست انجام میپذیرد که با توجه به الزام های به رول پلاک نمای ساختمان ها از عالی ترین و به صرفه ترین کار ها میباشد.

https://namashoyi.com/Uploads/Web/pages/pichrolpelak-ertefakaran-aseman3.jpg

خدمات پیچ رولپلاک سنگ نماپیچ رولپلاک نما برای نماهایی که جنس آن از سرامیک و یا سنگ باشد تفاوت دارد.
روشهای پیچ و رولپلاک نما:روش متفاوت در پیچ رولپلاک سرامیک نما اینست که بر عکس سنگ باید از واشر در درز سرامیک استفاده کرد,زیرا تنش های غیر اصولی و سوراخکاری در وسط سرامیک باعث ترک خوردن و شکستن سرامیک نما میشود.

تفاوت نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما در سنگ های مختلف

این تصور اشتباهیست که تمامی سنگ های نما به یک صورت پبچ می شوند.

نوشته دیگر :   پنل اس ام اس

به طور مثال نحوه پیچ رولپلاک سنگ نما تراورتن با پیچ کردن سنگ های کرستالی و تزئینی بسیار متفاوت است.

انواع دریل برای سوراخکاری:دریل معمولی قابلیت سوراخکاری سنگهای با عرض کم را دارد بدین صورت که سرعت و چرخش بالایی دارد اما ضربه و چکش ضعیف و به این خاطر است که آسیبی به سنگهای باریک نمیرساند.اما دریل هیلتی کوچک معمولا برای انواع سنگ بکار میرود,زیرا این نوع دریل خاصیت سوراخکاری در کمترین زمان را دارد.بعد از تمامی مراحل سوراخکاری سنگ پیچهای کارگذاری شده در نما بوسیله دریل پیچبند برقی و یا شارژی بسته و محکم میشود.دریل مخصوص پیچ و رولپلاک سنگفنی بودن فرد پیچ و رولپلاک کار سنگ در اینجا مشخص میشود که از چه نوع دریلی برای چه سنگی استفاده میکند و آیا دریلی که در سوراخکاری سنگ نما و تثبیت سنگ نما بکار میگیرد آسیبی به سنگ وارد میکند و یا نه؟

اینکه مارک دریل چه باشد فرق نمیکند و در بحث پیچ کاری سنگ نمای ساختمان باید از ۳ عدد دلر برای سوراخ کاری سنگ نما و پیچ بستن استفاده کرد.دریل اول که به هیلتی معروف است برای سوراخ کردن سنگی به کار میرود که از مقاومت بالایی برخوردار است و براحتی با دریل های معمولی سوراخ نمیشوند و همچنین برای سوراخکاری سنگهای با عرض ۱۵ سانت به بالا به کار میروند.

دریل نوع دوم دریل بدون چکش میباشد که به آن دریل سه نظام و یا دریل معمولی هم میگویند و حتما باید فرد راپلکار در هنگام خدمات دهی پیچ و رولپلاک نما آن را به همراه داشته باشد, زیرا در هنگامی که سنگ خیلی شل باشد و یا در معرض افتادن باشد و یا عرض آن کم باشد باید با این دریل سوراخکاری سنگ انجام شود.مزیت این نوع دریل اینست که حتی سنگهای با عرض کم هم قابل سوراخکاری و پیچ شدن هستند چون این نوع دریل از چکش ضعیفتری نسبت به هیلتی برخوردار است ولی زور بیشتری پشت آن باید وارد شود.

دریل نوع سوم دریل پیچ بند میباشد که بعد از اتمام سوراخکاری و جایگذاری پیچها بوسیله آن پیچها بسته میشوند ,گاهی اوقات از پیچ بند شارژی میتوان استفاده کرد و گاهی اوقات هم از پیچبندهای معمولی برای بستن و سفت کردن پیچ میشود استفاده کرد.

پیچ رولپلاک نما و مقاوم ساز ی نمای ساختمان توسط ارتفاع کاران آسمان

پیچ رولپلاک نما یا همان مقاوم سازی ساختمان برای جلوگیری از ریزش نمای ساختمان انجام می شود.

تیم ارتفاع کاران آسمان همه کارهای خدماتی کار در ارتفاع از جمله :

نصب تابلو در ارتفاع