استراتژی تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

چطور از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟

اگرچه در زمان گفتن می‌تواند صدها جمله از موفقیت کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین را بیان کرد؛ اما آیا کارکردن به همین راحتی صحبت کردن است؟ مطمئناً هر فضایی که رقابت بیشتری در آن باشد، شانس موفقیت در آن کمتر است. البته تا زمانی که تخصص و مهارت نداشته باشید.

برای کسانی که از مهارت کافی برای ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستند، سبقت گرفتن و جذب کاربران اینترنتی، کار سختی نیست. در واقع این گروه از متخصصان زمان زیادی را صرف آزمودن و تست تکنیک‌های بازاریابی آنلاین می‌کنند.

همچنین یادگیری روش‌های دیجیتال مارکتینگ کار راحتی نیست. گاهی به ماه‌ها و یا سال‌ها زمان نیاز دارید تا بتوانید همه تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ را برای معرفی برند خود استفاده کنید. اما چیزی که در اینجا قطعیت دارد، نتیجه گرفتن از تلاش است.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر روی رشد برند

دیجیتال مارکتینگ یک راه مؤثر برای برندسازی است. اگر سال‌هاست تلاش می‌کنید تا نام محصولات یا خدمات خود را بر سر زبان مصرف‌کنندگان بیندازید اما موفق نشده‌اید، باید به دنبال کانال ارتباطی بگردید. اگر به طور مداوم برند شما در برابر دید کاربران قرار بگیرد، تردید نکنید بعد از مدت کوتاهی قادرید از رقبا پیشی بگیرید، محصولات بیشتری بفروشید و مصرف‌کنندگان را مجذوب برند خود کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) که به اختصار SMM نامیده می‌شود، یکی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال است. این تعریف نسبتا جدید که از زمان روی‌کار آمدن شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، امروزه یکی از روش‌های موثر در بازاریابی و همچنین برند سازی بوده است و در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با این تعریف آشنا کنیم.

 

شبکه اجتماعی امروزه به معنای هر ابزار و پلتفرمی برای ارتباط است. به این معنی که پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ، گوگل الو، فیس‌بوک مسنجر و… (که خاصیت ایجاد گروه و تعامل بین بیش از ۲ نفر را دارند) هم در کنار فیس‌بوک، گوگل پلاس و توییتر، یک شبکه اجتماعی (Social Network) نامیده می‌شوند. اما رسانه های اجتماعی، پلتفرم‌هایی هستند که به‌منظور اطلاع رسانی شکل گرفته‌اند. از آنجایی که کلمه Media در زبان انگلیسی اسم جمع است، باید Social Media را به معنای رسانه های اجتماعی معنی کنیم. شبکه های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکدین، ردیت، پینترنست، تامبلر و… رسانه های اجتماعی (Social Media) نامیده می‌شوند.

استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی با استراتژی حضور در این شبکه‌ها تفاوت زیادی ندارد، ولی باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید، اول اینکه باید بودجه‌بندی برنامه‌های تبلیغاتی را در شبکه‌های مختلف مشخص کنید. باید برای هر کدام از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود باید هزینه و بازگشت سرمایه مشخص داشته باشید.
مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بتوانید به بهترین شکل از ابزارهای تبلیغاتی و همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. در استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید اهداف خود را براساس برنامه بازاریابی و تبلیغات برند خود بچینید و تلاش کنید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

چگونه در اینستاگرام یک صفحه ی اجتماعی موفق داشته باشیم؟

پنج نکته برای موفقیت در اینستاگرام

 

اجازه دهید قبل از هرچیزی این مورد را در همین ابتدا اعلام کنیم: برای گرفتن نتایج چشمگیر اصلاً نیازی نیست که برندتان را در اینستاگرام همه بشناسند. یادگیری اینکه چگونه در اینستاگرام موفق باشیم صرفاً درباره شمارش تعداد دنبال کنندگان نیست. در عوض، موفقیت به دنبال درگیر شدن مشتری با محتوای عالی شما شکل می‌گیرد.

ایجاد کردن یک کمپین اینستاگرامی عالی نیز درست مثل دیگر استراتژی‌های بازاریابی است. این کار همیشه بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید به تلاش نیاز دارد و حتی قبل از شروع باید به خوبی روی آن فکر شده باشد. ما یک راهنمای پنج بخشی ساده اما به شدت مؤثر را گرد هم آورده‌ایم درباره اینکه چگونه می‌توان در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کرد. این نکات را برای شروع کردن استراتژی اینستاگرامی خود دنبال کنید.

۱. استراتژی محتوایی خود را بطور کامل آماده کنید

بسیاری اوقات، برندها فکر می‌کنند که صرفاً پست کردن چند عکس یا ویدیو کافی است و منتظر می‌مانند که مخاطبان وارد صفحه شوند و بطور موثری با محتوا درگیر شوند. اما این کار رویه‌ای نیست که برای اینستاگرام باید پیش بگیریم. در عوض، شما باید یک استراتژی محتوایی را ایجاد کنید درست مثل هر کمپین بازاریابی دیگر.

با دنبال کردن موارد زیر استراتژی محتوایی ایسنتاگرام خود را پایه‌ریزی کنید:

گام ۱: درباره بهترین پست‌های موجود در صنعت خود تحقیق کنید. از ردیابی فعالیت رقبای خود شروع کنید. ۵ تا ۱۰ شرکت رقیب (یا برند مشابه) را پیدا کنید و بهترین پست‌هایشان در ماه اخیر را لیست کنید. تمامی نقاط مشترک را برجسته کنید (محصولات، خدمات، تصاویر و …) و ببینید که تأثیر آن‌ها چگونه بوده است. قصدمان از این کار کپی کاری نیست بلکه می‌خواهیم محتوای خود را با دید بهتر بسازیم.

گام ۲: شروع کنید به ساختن تعداد بالایی پست حول یک تم یا ایده مشابه. کار را جدی بگیرید. سعی کنید محتویات یک یا دو ماه آینده خود را آماده داشته باشید. آن‌ها را طبق زمان بندی مناسب با محتوای شبکه اجتماعی خود، دسته بندی و طوری مطالب را منتشر کنید که هر مطلب تأثیر خودش را به بهترین شکل داشته باشد.

گام ۳: تا جایی که می‌توانید سعی کنید محتوای شما منحصربفرد باشد. هرچند که گفتن این کار تا انجام دادنش بسیار راحت تر است اما خلاقیت در اینستاگرام تأثیر شگرفی بر مخاطب دارد.

گام ۴: سعی کنید از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. حال چه فتوشاپ باشد یا VSCO، محتوای شما باید شرایط فروش را داشته باشد. عکاسی زیبا و جذاب همیشه توجه بازدید کنندگان را به خود جلب خواهد کرد.

در ابتدا اینطور به نظر می‌رسد که ایجاد محتوا کار بسیار سنگینی است اما این را بدانید که پاداش این کار به زحمت‌اش می‌ارزد. محتوای خوب منجر می‌شود که مخاطب بیشتر با پست‌های شما درگیر شود. زمانی که دنبال کنندگان پست‌های شما را دوست داشته باشند، شانس شما برای متقاعد کردن آن‌ها برای خرید محصول و همچنین دستیابی به مشتریان بیشتر افزایش می‌یابد.

۲. از هشتگ‌های مختص به برند خود استفاده کنید

به عنوان یک برند در شبکه‌های اجتماعی، باید شرایط عرضه در بازار را داشته باشید. این مورد یک خط باریک مابین تبلیغات توخالی و مبتکرانه است. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۵۷ درصد از مردم به این خاطر از دنبال کردن برندهادر شبکه‌های اجتماعی سر باز می‌زنند چون زیاد درگیر تبلیغات می‌شوند.

خرید فالوور ارزان اینستاگرام

برای جلوگیری از اینکه زیاد بصورت تبلیغاتی عمل نکنید و در عین حال بتوانید همچنان برند خود را بازاریابی کنید، به فکر هشتگ‌های مختص به خود باشید. یک نکته مهم برای یادآوری این است که از هر ده هشتگ، ۷ تای آن‌ها مختص به برند خاصی هستند. این بدان معنی است که هشتگ شما باید منحصر بفرد و درگیر کننده باشد و مخاطب بتواند آن را به خاطر بیاورد.

برای مثال، Thrive Market از هشتگ #letsthrive برای معرفی محتواهایی که کاربران در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند استفاده می‌کند. این هشتگ‌ها، بین برند و مخاطبان تعامل ایجاد می‌کند. برخلاف تبلیغ، شما اینجا سعی می‌کنید که کاربران خود را برجسته کنید.

هشتگ ها را آنالیز کنید

با استفاده از ابزارهای آنلاینی که در اینترنت وجود دارد و یا به با مطالعه گزارش جامع اینستاگرام smpro، از میزان محبوبیت هشتگ هایی که استفاده کرده‌اید، مطلع شوید. هشتگ هایی که بیشترین نرخ تعامل – Engagement- را داشته‌اند، شناسنایی و از آن‌ها به درستی استفاده کنید.

نوشته دیگر :   سئو سایت در کرج

۳. Call to Action یا دعوت‌کننده داشته باشید

اینجا با سوالی روبرو خواهیم بود که هر شرکتی باید در رابطه با استراتژی اینستاگرام از خود بپرسد – چه چیزی کاربران را به سمت دنبال کردن برند شما سوق می‌دهد؟ همانطور که قبلاً اشاره کردیم، استفاده از تصاویر چشمگیر و جذاب دردرگیر کردن مخاطب تأثیر زیادی دارد. با اینحال، اگر متن مناسبی برای تصاویر خود نداشته باشید، چه چیزی را می‌خواهید به مخاطبان خود بگویید؟

قسمت توضیحات اینستاگرام یا کپشن، بخشی بسیار ضرورری برای محتوای شما است زیرا به کاربر دلیلی برای دنبال کردن شما را می‌دهد.

لینک خود را فراموش نکنید

اینستاگرام محیطی منحصربفرد است زیرا به کاربر تنها اجازه استفاده از یک لینک را در قسمت بیوگرافی می‌دهد. از آنجایی که هنوز راهی برای قرار دادن لینک‌ها در پست‌ها بطور طبیعی نیست، اما توضیحات شما در زیر عکس‌ها می‌تواند مردم را به سمت خواندن قسمت بیوگرافی و کلیک کردن بر روی لینک ترغیب کند. این قسمت باید بصورت هفتگی و شاید حتی روزانه تغییر کند (بسته به میزان محتوای تبلیغاتی‌ای است که شما به اشتراک می‌گذارید).

و اینکه، تمرین خوبی است اگر به صفحه اصلی وب سایت خود لینک ندهید. کاربر انگیزه چندانی برای بازدید از صفحه اصلی شما ندارد و وقتی شما می‌توانید با لینک کاربر را به صفحه مشخصی هدایت کنید تا مستقیم به اصل ماجرا برسد، چرا این کار را نکنید؟

خرید فالوور- گلدفالوور

Evernote این کار را برای تبلیغ کردن آخرین همکاری‌ها و رویدادهای سخنرانی‌اش استفاده می‌کند. شرکت لینکی را پست می‌کند که کاربران را مستقیم به صفحات سخنرانی SXSW هدایت می‌کند.

با استفاده از صفحات فرود (Landing Page) مشخص، شما کاربر را از یک محتوای خاص به سمت سایتی آموزنده هدایت می‌کند که جزئیات بیشتری را به کاربر می‌دهد.

۴. با کاربران تعامل داشته باشید

اگر در حال برپا ساختن اولین کمپین اینستاگرام خود هستید، بسیار ضروری است که قدم‌های کوچکی به سمت تعامل با کاربر بردارید. اگر شما برندهایی مثل Nike را دنبال می‌کنید، بسیار غیر محتمل است که آن برند شما را دنبال کند. هرچند که، برندهای کوچک تر می‌توانند طرفداران و کاربران قدرتمند را دنبال کنند.

در همین حال، از این فضا برای تعامل با کاربر و دنبال کردن آن‌ها استفاده کنید بخصوص با آن‌هایی که محتوایی مرتبط با صنعت شما استفاده می‌کنند. بعضی از مهم‌ترین طرفداران شما می‌توانند محتوای قدرتمندی را در رابطه با برند شما منتشر کنند. ببینید چگونه می‌توان با آن‌ها مشارکت کنید بطوری که برای هر دو طرف منفعت داشته باشد.

 

۵. به افراد تأثیر گذار متصل شوید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بسیاری از برندها از محتواهایی که کاربرها تولید می‌کنند برای ارتباط بیشتر با مشتری استفاده می‌کنند و بدین وسیله اینستاگرام فرد دیگری را نیز تبلیغ می‌کنند. اما نیازی نیست که این کاربران حتماً از یک میلیون دنبال کننده داشته باشند و یا فرد مشهوری در اینستاگرام به شما کمک کند.

در عوض، برندها باید به دنبال آن‌هایی بگردند که در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذاری مناسبی دارند و می‌توانند پیرامون شرکت شما دیگران را درگیر کنند و بحث راه بیاندازند. ما در زیر چند مورد را در این رابطه لیست کرده‌ایم:

گام ۱: با استفاده از از سایت BuzzSumo پیش قراول‌های صنعت خود را پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنید. این سایت یک راه عالی برای پیدا کردن افراد تاثیرگذار کمتر شناخته شده است.

گام ۲: سعی کنید با افراد تأثیر گذار تعامل داشته باشید و از همین ابتدا سر اصل مطلب نروید. برای محتوای آن‌ها نظر بگذارید و سوالاتی مرتبط با صنعت ایشان را بپرسید. سپس می‌توانید سؤالات بهتر و مهم‌تری را مطرح کنید.

تبلیغات اینستاگرام

گام ۳: کوچک شروع کنید. احتمالاً افراد تأثیرگذار و معروف اینستاگرام، قبلاً با افراد دیگری غیر از شما همکاری داشته‌اند؛ بنابراین ممکن شرایط خاصی را برای همکاری مطرح کنند که برای شروع کار برایتان مقدور نباشد. سعی کنید با افراد کمتر شناخته شده شروع کنید و کم کم به دنبال افراد بزرگ‌تر با فالوئر های بیشتر بروید

راه‎های بسیاری برای متصل شدن با افراد تأثیرگذار وجود دارند. اما اگر شما این کارها را صحیح انجام دهید، ایسنتاگرام شما به منبعی از سرگرمی و اطلاعات برای مخاطبانتان تبدیل خواهد شد.

اینستاگرام و راز موفقیت در آن ، امروزه موفقیت در اینستاگرام به یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است زیرا شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیشترین سرعت رشد در بین شبکه های اجتماعی، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم ها شناخته شده است.
رسانه وسیعی مانند اینستاگرام شانس بزرگی برای فعالیت ها و تبلیغات تجاری صاحبان کسب و کار، ایجاد نموده است. این شبکه اجتماعی با هزاران حساب کاربری فعال، توانسته است برای کاربران میلیونی خود، محصولاتی را تبلیغ کند؛ اما این حساب ها چگونه کاربران میلیونی به دست می آورند؟
ما در این مقاله قصد داریم چند عامل موفقیت در اینستاگرام و جذب میلیون ها کاربر فعال را برای شما شرح دهیم؛ تا به کمک آن بتوانید فعالیت در این شبکه را به خوبی درک کنید.
« تجارت و کسب و کار»
اولین قانون هر تجارت و کسب و کار، شناخت کامل آن می باشد که متاسفانه اکثر بازاریابان شبکه‌های اجتماعی این اصل مهم را نادیده می گیرند. همواره باید سعی کنید نقاط ضعف و قوت و چشم اندازهای مطلوب کسب و کارتان را بشناسید و با کمک این مهم نه تنها در شبکه‌های اجتماعی، بلکه در تمامی جنبه های کسب و کارتان موفق شوید.
قبل از شروع فعالیت خود در اینستاگرام، حتما به سئوالاتی نظیر موارد زیر باید در ذهنتان پاسخ دهید:
– هدف از ساخت حساب کاربری اینستاگرام چیست؟
– کدام دسته از مخاطبان اینستاگرام حوزه ی هدف شماست؟
– سبک محتوای مورد پسند مخاطبان مد نظرتان کدام است؟
این موارد لازمه شروع فعالیت در اینستاگرام است زیرا اگر ندانید که دارید چه کار می کنید و یا مخاطب شما کدام دسته از افراد هستند، در این شبکه اجتماعی به جایی نخواهید رسید.
«برنامه ریزی»
محتوا گذاری در اینستاگرام کار راحتی نیست و نیاز به برنامه ریزی دارد. زیرا فعالیت های انجام شده در اینستاگرام باید هم راستا با تمامی جنبه های کسب و کار شما باشد. به همین منظور اولین قدم پس از ساخت حساب کاربری اینستاگرام، برنامه ریزی و تعیین مقاصد معینی برای تجارتتان در اینستاگرام به صورت سالانه می باشد.
«مطالب»
مطالبی ارائه دهید که ارزش خواندن داشته باشند. اینستاگرام محلی برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو می باشد بنابراین تهیه تصاویر و ویدئو جذاب، گیرا و باکیفیت اولین قدم برای موفقیت در این شبکه اجتماعی است.
«زمان بارگذاری مطالب»
موفقیت در اینستاگرام فقط در بارگذاری مطالب گیرا و باکیفیت خلاصه نشده است؛ بلکه تعداد دفعات بارگذاری مطالب در یک بازه زمانی مشخص نیز حائز اهمیت است. سعی کنید به صورت مداوم پست بگذارید و به راحتی توجه کاربرانتان را جلب کنید.