راه انداختن صفحه اینستاگرام و پست گذاشتن در اونو همه بلدند! اما این که چه پستی رو در چه وقتی و با چه لحنی منتشر کنیم، بحث رو به بازاریابی رسانه های اجتماعی می کشونه و ما در این جا فقط بحثمان اینستاگرامه و تمرکزمون بر .

این مطلب به نقل از بزرگترین منبع بازاریابی جاذبه ای در دنیا، یعنی Hubspot نوشته شده. با همراه باشین تا به نظر Hubspot ببینیم چه پستایی رو باید حتما در صفحه اینستاگرام کسب و کارمون منتشر کنیم:

۱) خوراکیا:

انتشار تصاویر یا ویدیوهایی از خوراکیایی که در شرکت تون پخته یا سرو می شن.

۲) محصول یا خدمات تون:

تصاویر یا ویدیوهایی جذاب از کالا یا خدمات تون یکی از لازم ترین پستاییه که باید در اینستاگرام خود منتشر کنین. منتهی یادتون باشه که زیادتر از اندازه این کار رو نکنین تا مخاطب زده نشه!

۳) مشتری هاتون:

انتشار تصاویری از مشتریان تون طوری که جذابیت و خلاقیت بالایی در به تصویر کشیدن رضایت اون داشته باشه، می تونه این موضوع رو به مشتری القا کنه که «مشتری برند شما بودن» چه حسی داره.

خلاقیت

۴) کارکنان شرکت:

با آقای xxxx آشنا شید. اون مسئول yyyy در شرکت ماست و…
اجازه بدین تا مشتریان و مخاطبان شما، اعضای تیم تون رو بشناسن. با اونا کمی مَحرم تر شید!

۵) کارگران مشغول کارن!

تصاویری از اعضای شرکت تون که یا در حال کار هستن و یا فقط در محیط شرکت تون (نه حتما داخل دفتر) دور هم جمع شدن، حس صمیمیت بالایی با مشتری رو بوجود میاره.

این را هم حتما بخوانید :   خواص حمام سرکه سیب برای بدن

۶) تصاویر انگیزه بخش

جملاتی از بزرگان که انگیزه بخش بوده و نشون از سرزندگی، نشاط و هدفدار بودن شما و تیم تون هستش، یکی از لازم ترین مدلای پست اینستاگرامیه که باید به اون توجه کنین.

۷) ویدیو / بومرنگ

به کار گیری این نوع محتوا جذابیت بالایی داره و باعث ایجاد تنوع در پست هاتون می شه. از سوژهای روز واسه این کار استفاده کنین (مانند رقابت مانکن در پاییز ۱۳۹۵).

۸) مسابقه آسون

برگزاری مسابقه آسون، طوری که هر فردی بتونه در اون شرکت کنه و تا جایی که می شه بشه در اون تقلب کرد، هشتمین مدل از پستاییه که باید در اینستاگرام منتشر کنین. یادتون باشه که جایزه های عجیب، همیشه طرفدار داره!

نکته لازم: حتما ویدیوها یا تصاویر برندگان مسابقات رو در کنار جوایزشان در آخر منتشر کنین.

۹) مهمونا / Repost

هر از چندگاهی مهمون دعوت کنین! این مهمون می تونه یه سگ دوست داشتنی، یه سلبریتی، یا یکی از بچه های کادر فنی فلان برند باشه! سرزندگی و روابط عمومی بالای خود رو با این نوع پستا بهتر می تونین نشون بدین.