موضوعات

  • آموزش روش هدف دار بازاریابی

برچسبا

  • شکلای جور واجور روش هدف دار بازاریابی
  • شکلای جور واجور بازاریابی

سرفصلای مقاله

 

  • کاربرد SMS / MMS در بازاریابی موبایلی

    موبایل

    • کاربرد پیام پاپ آپ(push notifications) در بازاریابی موبایلی
    • کاربرد پیام درون اَپ(in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

 

امتیاز این پست

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ یکی از روشای بازاریابیه که در اون واسه رابطه و ایجاد تماس با مخاطب و انتقال پیام از مواردی مانند تبلیغات پیامکی (sms) استفاده می شه. دراین مقاله می خوایم نگاهی بندازیم به اینکه چیجوری بازاریابان از راه گوشی موبایل با مشتریانشان رابطه برقرار می کنن و اینکه کلا چند نوع پیام موبایلی داریم.
یکی از مواردی که بازاریابی موبایلی در اون استفاده میشن، بازاریابی محتواییه. با مرور مقاله زیر می تونه کاربرد بازاریابی موبایلی واسه شما قابل لمس تر می شه.

بازاریابی محتوا

بازاریابان با به کار گیری موبایل تقریبا در هر وقتی با مخاطبان خود تعامل دارن. این امرنیز به خاطر این  است که افراد مدت زمان طولانی  از موبایل خود استفاده می کنن. براساس  پژوهشای انجام شده، ۷۲ درصد افراد روزانه ۲ ساعت یا بیشتر از موبایلشان استفاده می کنن.
وقتی که پیامایی رو از راه رسانه های اجتماعی ارسال می کنین، وب سایتی رو راه اندازی می کنین ویا  به مخاطبان ایمیل می فرستید،درحال  خلق یه تجربه موبایلی هستین؛ اما سه نوع از پیاما هستن که فقط مخصوص موبایل هستن و در بازاریابی موبایلی استفاده میشن. بازاریابان از راه اونا با مشتریان خود رابطه برقرار می کنن. این سه نوع  پیام عبارت ان از:

  • SMS/MMS
  • پیام پاپ آپ (push notifications) : پیامی که روی صفحه گوشی ظاهر می شه .
  • پیام درون اَپ(in-app messaging) :  پیامی که در زمان استفاده کاربر از اَپ و وقتی که کاربر اپلیکیشی رو باز کرده، واسه اون فرستاده میشه .

 

این سه نوع پیام از این جهت که فقط در گوشی موبایل وجود دارن مثل همن؛ اما از نظر هدف بازاریابی موبایلی که دنبال می کنن باهم متفاوت ان.در ادامه هر کدوم از این پیاما به  تفصیل توضیح داده می شه :

کاربرد SMS / MMS در بازاریابی موبایلی

SMS یا سرویس پیام کوتاه، یه متن موبایلی و عادی ترین روش بازاریابی موبایلیه. SMS می تونه  به صورت یه پیام استاندارد متنی باشه و از یه سرویس دهنده پیامای موبایلی ارسال  شه( مانند ارسال پیامای تبلیغاتی). واسه فعال شدن این سرویس مشتری باید این نوع پیام رسانی رو از راه سایت ، از راه  درخواست اشتراک ایمیلی و یا از راه اپلیکشن  گوشی موبایل انتخاب کنه.  SMS تکنیکی عالی واسه دسترسی مستقیم به مشتریان به صورت  سریع، موثر و مختصره ؛ چون:

  • SMS راهی سریع و موثر واسه تعامل با مشتریه.
  • میشه SMS رو واسه تعداد خیلی از آدما به صورت همزمان فرستاد که در کمتر از ۱۵ ثانیه  به اونا می رسه.
  • یکی از آسونترین اشکال بازاریابی موبایلیه چون همه  موبایلا توانایی ارسال و دریافت SMS رو دارن.
  • کوتاه و مختصره.یه پیام SMS استاندارد در آخر می تونه شامل ۱۶۰ حرف باشه.

پیام چند رسانه ای یا همون MMS هم کارکردی مشابه SMS داره فرقش اینه که در MMS تبلیغات بازاریابی موبایلی از راه فرستادن فایل فیلم یا عکس به مخاطب، صورت میگیره.
تموم پیامای موبایلی انگار تبلیغات حساب می شن، اگه می خواین مخاطبان به اونا توجه کنن خوبه پیام تبلیغاتی خود رو به شکلی بنویسین که جذاب و محرک باشه. مقاله زیر می تونه شما رو در این کمک دهد.

  • کاربرد پیام پاپ آپ(push notifications) در بازاریابی موبایلی

پیامای پاپ آپ، پیاما یا هشدارایی هستن که از راه اپلیکیشن شما به کاربر ارسال می شن. پیام پاپ آپ معمولا به صورت متنیه که روی صفحه نمایش گوشی موبایل کاربر ظاهر می شه بدون اینکه  کاربرلزوما  اپلیکیشن رو باز کنه .واسه اینکه پیام پاپ آپ فعال شه کاربر فقط باید اّپ رو دانلود کرده و گزینه دریافت پاپ آپ رو فعال کنه. پاپ آپ معمولا یه اتفاق، فعالیت، تخفیف و…رو به کاربر  اطلاع میده و اونو تشویق می کنه خیلی سریع  اَپ رو باز کرده و اقدام خود رو تکمیل کنه. در این نوع پیام موبایلی وظیفه بازاریاب اینه که فرصتها رو واسه پیامهای پاپ آپ شناسایی کنه، متن پیامها رو بنویسین و اثرات اونا رو اندازه گیری و آزمایش کنه.

این را هم حتما بخوانید :
خط عبوری جدید برای موبایل به دست‌ها در چین+عکس

  • کاربرد پیام درون اَپ(in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

ارتباطاتی که از راه اَپ شکل می گیرن،توجه کاربر رو به سمت  فعالیتا، پیاما یا ویژگیای خاص درون اپلیکیشن هدایت می کنه. پیامهای درون اَپ ابزاری مهم هستن که می تونین از راه اونا با کاربراتون تعامل داشته باشین و اونا رو تشویق کنین دوباره از اپلیکیشن شما استفاده کنن. پیامای درون اَپ به بازاریاب اجازه میدن موقع استفاده کاربران از اپلیکیشن با اونا  رابطه و تعامل داشته باشه و اجناس جدید رو به اونا معرفی کنه.هم اینکه بازاریابان می تونن ویژگیا، پیاما و تبلیغات درون اُپ رو بررسی کنن تا فعالیتای  اصلی کاربران رو شناسایی کرده  و براساس اون برنامه ریزی کنن. پیام رسانی از راه اَپ  نسبت به SMS و پیاما پاپ آپ، این امکان رو به بازاریاب میده که خلاق تر باشه و به ویژگیای فردی بیشتر توجه کنه. چون بر خلاف SMS و پیاما پاپ آپ، در اپلیکشن با محدودیتای فضا یا تعداد پیام (۱۶۰ حرف) مواجه نیس.

برنامه ریزی

بعد از بررسی ویژگیای نوعای جورواجور بازاریابی موبایلی تفاوتاشون به طور خلاصه در جدول زیر گفته شده :

 

ویژگیا SMS/MMS پیام پاپ آپ پیام از راه اَپ
باید اَپ دانلود شه * *
باید  اپ استفاده بشه * *
کاربر نوتیفیکیشنا رو روی صفحه نمایش موبایل  خود میبینه * *
کاربر باید اَپ رو باز کنه * *
می تونه تصاویر رو هم داشته باشه * * *
می تونه شامل URL هم باشه * * *
باید در بهبود و پیشرفت اَپ درگیر شه *

موبایل مارکتینگ از جمله روش هاییه که ممکنه با در نظر گرفتن هزینه مناسب و سطح پوشش دهی بالای اون جزو انتخاب هایاول بازاریابان واسه کارای تبلیغاتی باشه، اما باید توجه کنین که این روش تا چه حد متناسب با روش هدف دار بازاریابی شرکت شما هستش، بعد ببینین می خواین چه پیامی رو به مخاطباتون برسونین و تلاش کنین پیام خود رو به شکلی جذاب بنویسین که مخاطبان رو تحریک کنن تا فعالیت مورد نظر شما رو بکنن. کلا بازاریابی موبایلی با اینکه پوشش دهی قوی ای داره اما امروزه کاربران خیلی به پیامای موبایلی توجه نمی کنن و این مورد کار شما رو سخت تر می کنه، چون که باید بسیار خلاقانه عمل کنین تا بتونین توجه مخاطبان رو به خود جلب کنین.

Share

مهسا احمدپور

از وقتی که با بازاریابی آشنا شدم ترکیب علم و هنر اون برام جذاب بود، و همیشه در تکاپوی پیدا کردن جنبه های جور واجور و جدید اون بوده ام. و حالا مشتاقانه خیلی زیاد راه ناتموم یادگیری علم بازاریابی و شناخت هنرهای عجیب اونو دنبال می کنم.
فیلم و موسیقی، کتاب و بازاریابی، پیاده روی و فوتبال، المانای لذت بخش زندگی من هستن.

پیاده روی

مطالب در رابطه

 

فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

روانشناسی رنگا در بازاریابی(اینفوگرافیک)

روانشناسی


 

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

مدلای رفتار مصرف کننده چیه؟۱۰مدل رفتار مصرف کننده


 

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

اصول بازاریابی چیه؟ (مفاهیم و اصول اولیه)


 

بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

بازاریابی پیام رسانی چیه؟ و کاربرده های اون در بازاریابی


دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخشای موردنیاز علامت گذاری شدن *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

۴ × ۱ =