در بخش قبلی این مقاله، ۷ ایده رو واسه بهترین بودن در رسانه های اجتماعی معرفی کردیم.
با بخش دوم ۱۴ ایده واسه بهترین بودن در شبکه های اجتماعی همراه باشین:

ایده ۸: شبکه اجتماعی خودتون رو داشته باشین

منظورمون این نیس که شبکه اجتماعی بزرگی مانند فیس بوک رو خریداری یا راه اندازی کنین!
وب سایت هایی (مانند Pushup.com) هستن که اجازه میدن تا یه محوطه مجازی رو از یه شبکه مجازی در اختیار بگیرین و واسه مخاطباتون، مطلب و اطلاعات آماده کنین.

چه فایده ای داره؟؟

با این کار، شما علاوه بر اطلاع رسانی، می تونید تحقیقات جامعه شناسی مفیدی رو از مخاطبان تون داشته باشین و قدم های بعدی تون رو در فعالیت های خود، با پشتوانه ای محکم تر وردارین.

نکته مهمی که بازم تاکید می کنیم اینه که حتی نظرات منفی رو بخونین و تحمل کنین!

ایده ۹: از جاده خاکی دور شید!

بعضی وقتا پیش اومده که یه برند، در خود، کمپین هایی رو راه می اندازد که هیچ گونه ازتباطی با اهدافش نداره.
همیشه یادتون باشه که کمپین های تبلیغاتی شما، در آخر باید به یه نحوی، مخاطبان رو با برند شما درگیر کنه.

دقت کنین که منظور ما این نیس که بیایید و فقط اجناس تون رو در شبکه های اجتماعی تون تبلیغ کنین! خیر.
بلکه باید هرگونه فعالیتی رو که انجام می بدید، همه هم جهت با اهداف تبلیغاتی تون باشه و یعنی دیگه، از راه اصلی خارج نشید!

ایده ۱۰: به زبون مشتری صحبت کنین

مخاطب تون چه مطلبی رو دوست داره بشنوه؟
چند سالشه؟
چه فرهنگی داره؟
از کدوم شهر و کشوره؟

ادبیات و لحن نوشتن تبلیغات (Copywriting) مهم ترین بحث ارتباطی بین چشم و ذهن مخاطبه. هر اون چه رو که در شبکه های اجتماعی تون می نویسید، باید با هماهنگ با سلیقه مخاطب باشه.

مثلا لوازم کودک می فروشید، لحن جدی و شدیدا کتابی، اصلا مناسب نیس! واسه تعامل بهتر با این جور مخاطبان بهتره از لحنی خودمونی تر و حتی بعضی وقتا بچه گانه استفاده کنین.

ایده ۱۱: هم راستگو باشین و هم خلاق

درباره علم و فن نوشتن متن های تبلیغاتی در ایده قبلی (دهم) صحبت کردیم؛ اما بحث خلاقیت و صداقت در کنار هم نکته مهم دیگری ست.

این را هم حتما بخوانید :   خرید لینک طبق استانداردهای گوگل از دیدگاه بک لینک شاپ

خلاقیت

  • خلاقیت: طوری بنویسین که مخاطب حس کنه کتاب تازه ای رو در دست گرفته و حوصله اش سرنرود. تازه و جدید بنویسین.
  • صداقت: شاید مهم ترین فاکتوری ست که نبودن اون مانند سیل، مشتریان شما رو نه فقط از بین می برد، بلکه اون ها رو به منتقدانی دل شکسته و تبلیغ کنندگانی منفی تبدیل می کنه.

ایده ۱۲: یه بازی راه بندازید!

بذارین مخاطبان و مشتریاتون بازی کنن!
مثلا یه مسابقه Dubsmash برگزار کنین و به بهترین ویدیو جایزه بدین.

کمپین لامبورگینی (Lamborghini)

صفحه اینستاگرام لامبورگینی، یه بار مسابقه ای راه انداخت که از مخاطبان صفحه خود می خواست که از هر مدل لامبورگینی که دوست داشتن یه نقاشی بکشن؛ اون رو در اینستاگرامشان پست کنن و یه هشتگ خاص واسه اون بذارن.

جایزه این مسابقه این بود که بهترین نقاشی در پیج اصلی لامبورگینی شات می شد و میلیون ها نفر اون رو می دیدن ( شما می تونید علاوه بر شات، یه جایزه دیگه هم بدین!).

این جوری مسابقات، یه صمیمیت قوی رو بین مردم و برندتون به وجود می آورد.

ایده ۱۳: آموزش بدین

به مخاطبان تون آموزش بدین. مثلا:

  • اگه رستوران هستین، جفت و جور یه ژله خاص رو آموزش بدید.
  • اگه فروشگاه لوازم دیجیتال هستین، ترفندهای iOS یا اندروید رو آموزش بدین.
  • دیجیتال

  • اگه فروشنده لباس هستین، به مخاطبان آموزش بدین که چیجوری یه تیپ قشنگتر با ترکیب رنگ آبی و طوسی داشته باشن.

البته همه ی این ها مثال بود! شما می تونید با در نظر گرفتن کار و کاسبی تون یه موضوع جذاب رو آموزش بدین و همونجوریکه در بخش اول ۱۴ ایده واسه بهترین بودن در شبکه های اجتماعی گفتیم، هشتگ ها رو در پیدا کنین!

ایده ۱۴: لطفا مرموز نباشین!

در دسترس باشین. نه به این معنا که شماره موبایل شخصی تون رو در پروفایل تون قراردهید!

موبایل

فقط کاری کنین که مخاطب واسه پیدا کردن تون سختی نکشد و مجبور نشه کلی بگردد تا مثلا وب سایت تون رو پیدا کنه.

ایده پانزدهم به بعد رو در کامنت ها از شما خواهیم شنید، منتظرتان هستیم!