كانال هاي تبلیغات موبایلي-پایان نامه تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان

دانلود پایان نامه

كانال هاي تبلیغات موبایلي

کانال ها ی تبلیغی تلفن همراه  راه حل هایی را برای تبلیغات به ما می دهد  که می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این کانال ها را می توان به دو گروه تقسیم نمود:

کانال های تبلیغاتی آفلاین[1] و کانال های تبلیغات آنلاین[2]

  1. کانال های تبلیغاتی آفلاین:

همه کانال های که می تواند باکاربران نهایی در خارج ازمرورگر وب ارتباط برقرار کند.

  • کد پاسخ سریع در تعامل با یک آگهی[3] این مثال خوبی از آمیختن تبلیغات سنتی وتبلیغات تلفن همراه است. کد پاسخ سریع یک بارکد2D حاوی اطلاعات در هر دو حالت عمودی وافقی است . با استفاده از این کانال کاربر نهایی که یک پوستر و یا آگهی در نشریه می بیند ،لازم نیست آدرس آن را  به خاطر بسپرد، به جای آن می تواند  تلفن خودرا بردارد و یک عکس از این کد که در پوستر یا آگهی مجله پیوست شده است بگیرد. با این کار می تواند آدرس  فروشگاه  را ذخیره کند و با گرفتن یک عکس از کد ، کاربر می تواند به سایت کمپین برای دانلود بازی و یا برای اطلاعات بیشتر مراجعه کند.کمپین[4] برای عرضه ولوو  C70 یک مثال خوب بازاریابی از طريق  بسته های نرم افزاری است. آن از طریق آگهی های تبلیغاتی در مجلات به بازار عرضه شد جایی که آن ها مصرف کنندگان را  برای دانلود کد 2D توسط ارسال اس ام اس تشویق می کردند. پس از نصب برنامه، مصرف کنندگان می توانند کد آن را از آگهی های مجله با دوربین خود برای  دریافت محتوا بردارند (Luarn and Lin , 2005 , P: 885).
  • پیا م های فشاری – از اين طريق می توان تبلیغات را بر روی تلفن کاربران به صورت متن، تصویر، صدا و ویدیو ارسال نمود. این کانال می تواند آدرس و یا شماره تلفن کاربر را ذخیره کند و با کلیک روی شماره تماس و یا با کلیک روی آدرس برایشان پیام تبلیغاتی را ارسال کند. با این پیام، تبلیغ  کنندگان  بهترین فرصت برای شروع گفت و گو با مشتریان از طریق اولین سئوال و درخواست یک جواب را دارند (Amin, 2008, P: 495).
  • پیام های کششی– هر مفهومی که برای کاربر نهایی فرستاده می شود و جواب را پس از مدت زمان کوتاهی درخواست مي كند. در این مورد تبلیغ کنندگان  یک وسیله بی سیم رابرای پاسخ دهی به پیام تبلیغی ارائه می دهند. بنابراین این یک  نوع از تبلیغات این است که کاربر نهایی برای دریافت تبلیغ درخواست می کند به جای آنکه  شرکت ، تبلیغات را به سمت مشتری بفرستد (Luarn and Lin , 2005 , P: 882).
  • داخل پيام كوتاه[5]این کانال از فضای آزاد داخل پیام ها با قرار دادن تبلیغات در آن ها استفاده می کند. در یک اس ام اس، 160 کاراکتر وجود دارد اما به طور متوسط 80 کاراکتر در هر  اس ام اس فرستاده شده وجود دارد. بنابراین80 کاراکتر فضای خالی وجود دارد که اپراتور می تواند آن را با تبلیغات پر کند. با این روش، اپراتور پیام کوتاه می تواند آگهی متنی کوچک را با یک کلیک به آدرس مشتریان بفرستد  و هم چنین می تواند با استفاده از روش های  تبلیغاتی ، بسته تبلیغاتی را داخل پیام قرار دهد . مجموعه شرکت های وداکام[6] در آفریقای جنوبی  یک سرویس به نام “لطفا بامن تماس بگیر”  را به وجود آورده اند که اجازه می دهد مشتریان سیم کارت اعتباری،  پیام رایگان ارسال کنند (Amin, 2008, P: 494)
  • در بين تماس[7]– قبل ازتماس تلفنی یک صدای آگهی 15 ثانیه ای که کاربر نمی تواند به آن قبل و یا درحین تماس تلفنی گوش دهند. در این نوع آگهی، صدای تبلیغی می تواند از کاربر نهایی بپرسد که آیا او اطلاعات بیشتری در رابطه با تبلیغ از طریق پيام كوتاه می خواهد یا خیر؟
  • بلوتوس- در این روش از بلوتوس برای انتقال پیام های تبلیغی استفاده می شود (Luarn and Lin , 2005 , P: 884).
  • بازي موبايل[8]برخي شركت ها، بازي هايي كه براي اجرا روي موبايل تهيه شده را در تبليغات شان ارائه مي كنند تا برندشان در ذهن مخاطب حك شود. مانند شركت BMW كه يك بازي موبایلی مسابقه ماشين را ارائه كرده است.
  • تلويزيون همراه[9]– در این روش می توان پیام های تبلیغ شده در تلویزیون را از طریق گوشی تلفن همراه مشاهده نمود (Amin, 2008, P: 495).

 

  1. تبلیغات موبایلی آنلاین[10]

در زير به تشريح انواع تبليغات موبايلي برخط پرداخته مي شود.

  • بر روی پورتال[11] – به منظورتشویق مشترکان تلفن همراه برای استفاده از خدمات، داده ها و مطالب روی وب، بسیاری ازاپراتورهای تلفن همراه ازپورتال تلفن همراه استفاده می کنند. در این پورتال، مشترکین می توانند خدمات مختلفی را دريافت کنند و در برخی موارد، حتی سرویس های پیشرفته تر مانند تلویزیون موبایل را استفاده کنند. این پورتال ها ابزار فوق العاده برای تبلیغات موبایلی است. بسیاری از اين پورتال ها رایگان هستند  و مصرف کنندگان هدف اين آگهی ها، می توانند بر روی بنر مورد علاقه شان کلیک کنند و مطالب داخل کمپین را بخوانند. یکی از موانع اصلی در این نوع تبلیغات موبایلی این است که مصرف کنندگان نمی خواهند به استفاده از تبلیغات متهم شوند (Luarn and Lin , 2005 , P: 881).
  • خارج ازپورتال[12]سایت های خارج از پورتال مانند سایت های خبری و یا شبکه های اجتماعی مختلف هستند. تحقيقي در سال 2008 نشان داد که 44 درصد از افراد جوان برای دسترسی به شبکه های اجتماعی از تلفن همراه استفاده می کنند.
  • جستجو از طریق موبایل[13]به زبان ساده انجام جستجو در اينترنت از طريق دستگاه موبايل می باشد. همانند اينترنت، شركت ها به دو طريق مي توانند از اين امكانات استفاده كنند:جستجوي الگوريتمي[14] و جستجوي پرداختي[15] (Amin, 2008, P: 496).

[1]the offline advertising channels

[2]the online advertising channels

[3]Quick Response Code to Engage an Advertisement

[4] Campain

[5] In-SMS

[6]Vodacom

[7]In-Call

[8]Moblie game

[9]Mobile Tv

[10]Online Mobile Advertising

[11]On-Portal

[12]Off-Portal

[13] Mobile search

[14] Algorithmic search

[15] Paid search

دانلود پایان نامه
این نوشته در مقالات و پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.