بدون مزه خوب تخم مرغ صبحونه جوری که باید لذت بخش نیس اما مزه تنها مزیت تخم مرغ نیس!

تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی جهان هستش و مصرف اون به طور روزانه فایده های درمانی خیلی از جمله کاهش وزن داره.

به گزارش آلامتو به نقل از آوای سلامت، بیشتر تحقیقات نشون میده که حتی خوردن ۳ عدد تخم مرغ در روز بی خطره. اینجا اتفاقاتی که با خوردن تخم مرغ به طور منظم در بدن تون اتفاق می افته، رو می تونین مورد بررسی قرار بدین:

بهبود کلسترول خون: در حالی که تخم مرغ شامل کلسترول بالاییه، اما تحقیقات نشون میده که وقتی تخم مرغ می خوریم کبد کلسترول کمتری رو پردازش می کنه. خوردن دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا رو زیاد می کنه.

کاهش خطر بیماریای قلبی: مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد یا ال دی ال منتهی به کاهش خطر بیماریای قلبی می شه. واقعیت اینه که افزایش کلسترول خوب یا اچ دی ال به وجود اومده بوسیله مصرف تخم مرغ خطر سکته مغزی رو هم در افراد کم می کنه.

کاهش وزن: پروتئین موجود در تخم مرغ باعث گسترش احساس سیری شده و شما کالری کمتری دریافت می کنین. تحقیقات نشون میده آدمایی که موقع صبح از تخم مرغ استفاده می کنن، در طول روز کمتر به خوردن مواد غذایی با کالری بالا تمایل نشون میدن.

بهبود سلامت چشم: زرده تخم مرغ شامل دو ماده مغذی به اسمای لوتئین و زیگزانتینه که منتهی به بهتر شدن کارکرد چشم می شه. علاوه بر این تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین آه و همونطور که میدونید یکی از دلیلای اصلی کوری، کمبود این ویتامین حساب می شه.

این را هم حتما بخوانید :   کار با گوگل ادوردز

بهبود کارکرد مغز: تخم مرغ پر از ماده ای به نام کولینه و تحقیقات نشون میده این ماده مغذی به ساخت غشاهای سلولی و تولید مولکول در مغز کمک می کنه.

کم شدن خطر بیماریا: تخم مرغ شامل مواد مغذی واسه بهبود کارکرد و تقویت سیستم ایمنی بدنه ضمن اینکه به تعادل هورمونای تیروئید کمک می کنه. سلنیوم موجود در تخم مرغ این امتیازات رو داره. در واقع یه عدد تخم مرغ شامل ۲۲ درصد سلنیومه.

بهتر شدن وضعیت پوست و مو: تخم مرغ شامل ویتامینای ب ۱۲، ب ۵ و ب ۲ واسه حفظ سلامت پوست و موه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این مواد مغذی کارکرد سیستم عصبی رو هم بهتر می کنن.

دریافت کافی امگا ۳: این ماده غذایی شامل مقادیر بالای امگا ۳ه. مصرف به اندازه چربیای امگا ۳ به کاهش خطر بیماریای قلبی کمک می کنه.

کاهش تری گلیسیرید: براساس تحقیقات، مصرف ۵ عدد تخم مرغ در هفته اندازه تری گلیسیرید رو ۱۶ تا ۱۸ درصد کم می کنه. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تری گلیسیرید بالا خود دلیلی واسه دچار شدن به دیابت، حمله قلبی و فشار خون بالا در زنان و مردونه.

کاهش استرس: کمبود اسیدهای آمینه لازم در بدن دلیلی واسه دچار شدن به استرس و اضطرابه. تخم مرغ شامل تموم اسیدهای آمینه لازم واسه مقابله با علائم این دو آسیب روانیه.

تخمه هندوانه چه خاصیتی داره؟

آلبالو چه خواصی داره؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *