راحت بخواب فرشته مهربون

خواب راحت مادرها در دوران بارداری یکی از نکاتیه که باید توجه خاصی به اون شه. این یکی از جدی ترین مواردیست که باید در طول سفر ۹ ماهه رعایت کنین.

با این حال ما خوب می دانیم که با وجود یه کوچولوی پرجنب و جوش در شکم و تغییرات هورمونی سنگین به وجود اومده بوسیله بارداری، شاید اختلالاتی در روند استراحت شما ایجاد شه. در این دوران بعضی وقتا سخت خوابتون می برد و حتی بعد از خوابیدن ممکنه چند بار تو یه شب بیدار شید. این ها بی نظمی های شایع در روال خواب شما در طول دوران بارداریه که واسه بیشتر مادرها به وجود میاد. با این حال پمپرز پیشنهاد هایی واسه بهتر شدن شرایط خواب شما در دوران بارداری داره:

خواب راحت در بارداری pregnancy

فرم ایده ال خوابتون رو پیدا کنین

بیشتر مامان های باردار، به خصوص در سه ماهه پایانی دوران حاملگی به دنبال پیدا کردن فرم مناسبی واسه راحت خوابیدن هستن. در این دوران امکان طاق باز یا دمر خوابیدن واسه شما وجود نداره و بهترین حالت، خوابیدن شما به پهلوست. اما واسه اینکه در این فرم راحت تر بخوابین می تونید با قرار دادن یه بالشت بین زانوهاتون، واسه پشتیبانی از بخش های پایینی کمر کمک بگیرین. هم اینکه می تونید بالشت های مخصوص بارداری که به فرم بدن شما در می آیند رو جفت و جور کنین. با در نظر گرفتن شرایط بیولوژیکی شما، شاید قسمت خاصی از بدنتون در زمان خواب به پشتیبانی نیاز داشته باشه. این بالشتا قابل استفاده در فرم های مختلفی هستن و به خواب راحت شما کمک زیادی می کنن.

با این حال پزشکان اصراری به به کار گیری فرم ثابتی واسه خواب ندارن و به شما پیشنهاد می کنن در هر حالتی که احساس راحتی بیشتری می کنین بخوابین. مثلا بعضی از بهتر می دونن دور و برشان رو با تعداد زیادی بالشت پر کنن و به حالت لم داده استراحت کنن که ایرادی به این حالت وارد نیس..

تکرر ادرار مشکلی که خوابتون رو بهم می زند

یکی از شایع ترین مسائل در در طول دوران بارداری تکرر ادراره. در این دوران همزمان با بالا رفتن ماه های بارداری تون، تعداد دفعات نیاز شما به توالت رفتن هم بیشتر می شه. این نیاز با افزایش فشار به مثانه، که به وجود اومده بوسیله بزرگ شدن رحمه، شدید شدن شده و ممکنه در طول یه شب چندین بار واسه دستشویی رفتن از خواب بیدار شید. اگه فکر می کنین واسه خلاص شدن از مسئله مجبورین مصرف مایعات رو کم کنین، فکرتون صد درصد از بیخ و بن غلطه چون که مصرف مایعات و به خصوص آب از پیشنهاد های خاص، در دوران بارداریه. با این حال پیشنهاد ما به شما اینه که نوشیدن مایعات در ساعات نزدیک به خواب رو محدود کنین تا در زمان استراحت، نیاز کمتری به دستشویی رفتن داشته باشین.

این را هم حتما بخوانید :   خصوصیات افراد خوشبین

جنب و جوش های شبونه کوچولو

معمولا مامان های باردار در اثر جنب و جوش های کوچولوی درون شکمشون در طول شب، چند بار بیدار می شن. باید به شما بگیم هیج راه فراری واسه مقابله با این مسئله وجود نداره و این مسئله اتفاقا نشونه ای از سالم بودن نوزاد شماس..

اما یادتون نره اون هم مثل شما زمان هایی واسه استراحت انتخاب می کنه و حرکاتش در ساعاتی از روز کمتر می شه. شما باید این فرصت ها رو در طول روز غنیمت بشمارید و هر وقت احساس کردین کوچولو آروم تر از زمان های دیگه س استراحتی هر چند کوتاه داشته باشین. یادتون نره حتی چرت های کوتاه وسط روز واسه سرحال نگه داشتن شما کافیه.

پیشنهاد هایی واسه خواب آروم مامان های باردار

اینجا پیشنهاد هایی واسه راحت تر خوابیدن شما در طول شبونه روز داریم:

  • مصرف کافئین در رژیم غذایی مادر رو به کلی قطع کنین.
  • ورزش روزانه رو یادتون نره. تحقیقات ثابت کرده ان که ورزش منظم به بهتر خوابیدن در طول دوران بارداری کمک می کنه. پیاده روی، انتخابی بی مثل واسه خانوم های بارداره.
  • تلاش کنین قبل از خواب، یه لیوان شیر گرم بخورین.
  • از مصرف داروهای صنعتی و سنتی واسه کمک به خوابتون دوری کنین و همیشه قبل از هر نوع خود درمانی با دکتر متخصصتان مشورت کنین.

هم اینکه اگرعلاقه مند به خوندن پیشنهاد های در مورد رژیم غذایی دوران بارداری هستین مطالب در رابطه رو در سایت اصلی بخونین.

مواد غذایی خطرناک در دوران بارداری

خواص شیر مادر واسه نوزاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *