سرفصل محتوا

  • الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های مهم گوگل می باشه که چند سالیه وظیفه بررسی محتوا رو رو دوش داره و این الگوریتم یافته های جستجو رو تا حدی تغییر داده.
  • راه کارایی واسه بهبود رتبه براساس الگوریتم پاندا
    • ۱٫ افزایش زمان موندگاری در سایت
    • ۲٫ افزایش گردش در سایت
    • ۳٫ کم شدن اندازه خروج از سایت
    • ۴٫ شبکه های اجتماعی
    • ۵٫ برندسازی اینترنتی

الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های مهم گوگل می باشه که چند سالیه وظیفه بررسی محتوا رو رو دوش داره و این الگوریتم یافته های جستجو رو تا حدی تغییر داده.

در سال های گذشته که این الگوریتم نبود، نتیجه جستجوها براساس یه اصل ساده بود:

کدوم سایت بیشترین تعداد از اون کلید واژه رو داره تا در صفحه اول گوگل نمایش یابد.

این راه و روش اشتباه باعث شده بود که در صفحه اول گوگل مطالب نامربوط یا محتواهایی که از کیفیت پایینی بهره مند بودن ظاهر شن.

کم کم گوگل متوجه این خلا خود شد و الگوریتم پاندا رو به میان میدون فرستاد و باعث شد محتوای صفحه اول گوگل موفق تر، باکیفیت تر و در رابطه تر ظاهر شه.

وجود این خلا باعث شد گوگل از الگوریتم پاندا واسه حل این مشکل استفاده کنه .

شاید دیگه وقت این بود که از یه جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یه سایت چه تعداد از یه کلمه رو بیشتر داره تا ان رو در صفحه اول بذاره، به یه جستجوگر واقعا حرفه ای وهوشمند تبدیل شه در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده پا به میان گذاشت شاید در اول مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایتای بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدن.

البته هر الگوریتم درصد خطایی داره اما نسبت به سالای گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده .

از سئو که یه وقتی شاید مطالبی که کلمات کلیدی به صورت مزرعه وار در ان وجود داشت رتبه خوبی بدست می اورد.

خوب الگوریتم پاندا چه نکات از محتوا رو بررسی کرد :

حجم کلمات کلیدی نباید دیگه استفاده شه ایا کپی مطالب بدون منبع جریمه ای نداره, ایا مطالب کوتاه و بی کیفیت رتبه خوبی میاورد ویا باید مطالب طولانی باشه , مقاله شما میتونه قابل اعتماد باشه, مقاله مورد نظر مربوط به سایته و تخصصیه ,چه درصدی از مطالب تکراریست ,اگه مطالب ۲۰ درصد تکراری باشه بازم سایت جریمه میشه, این مقاله خطایی املایی و نگارشی داره, این مقاله بی طرفه یا فقط واسه تبلیغ سایتی خاصه, به چقدر کیفیت محتوا کنترل شده و …..موارد زیر چند نمونه از راهکارهاییه که واسه بهبود رتبه براساس الگوریتم پاندا پیشنهاد می شه.

راه کارایی واسه بهبود رتبه براساس الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

۱٫ افزایش زمان موندگاری در سایت

پاندا به مقدار وقتی که افراد در سایت شما می مونن اهمیت می ده، از نظر اون سایتایی که دارای طراحی استاندارد باشن و اصول سئو رو به درستی رعایت کرده باشن و هم اینکه مطالب مفیدی که کاربران به دنبال اون هستن رو ارائه بده می تونن افراد زیادی رو به خود جذب کنن پس شک نداشته باشین وقتی افراد وارد اون سایتها شن یه مدت رو در اون وب سایتا می مونن و از اون بهره میبرن، اما اگه سایتی فقط تلاش کرده باشه کاربر رو به سمت خودش هدایت کنه و مطلب مورد نظر رو ارائه نده شک نداشته باشین کاربر اون سایت رو فوری می بنده.

این را هم حتما بخوانید :   الگوریتم هاوک یا الگوریتم شاهین گوگل (Hawk google )

پاندا رتبه سایتهایی که کاربران اونا رو خیلی زود ترک می کنن کم می کنه و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در اون یه مدت رو صرف می کنن رو به یافته های بالاتر گوگل هدایت میکنه.

۲٫ افزایش گردش در سایت

واسه افزایش گردش در سایت باید کاربران رو تشویق به دیدن بخشهای دیگه سایتتون کنین، با ساخت لینکهای داخلی در میان مطالب سایت و یا پیشنهادهای عجیب واقعی می تونین کاری کنین که کاربر بعد از وارد شدن به یکی از صفحات سایت شما به بخشهای دیگه اون هم مراجعه کنه. این موضوع از دید پاندا بسیار مهم حساب میشه.

۳٫ کم شدن اندازه خروج از سایت

در خیلی از سایتهای ایرونی و خارجی مشاهده کردین که با ایجاد تگای خالی و یا صفحات نامربوط کاربر رو به سمت سایت خودشون هدایت می کنن و بعد در اون صفحه مبادرت به فروش اجناس و یا ارائه مطالب نامربوط می کنن، این موضوع شدیدا باعث فرار کاربران از سایت می شه و اندازه برگشت از سایت شما رو زیاد می کنه، پاندا به سایتهایی که این شرایط رو دارن اهمیت بسیار زیادی می ده و با اونا برخورد می کنه.

۴٫ شبکه های اجتماعی

با در نظر گرفتن افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی چیزی لازم حساب می شه، اندازه فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت سایت تون در میان کاربرانی که درشبکهای اجتماعی فعالیت دارن بسیار واسه پاندا اهمیت داره و اون سایت و یا صفحاتی از سایت رو که بوسیله افراد زیادی به اشتراک گذاشته شه و یا محبوب شه رو در اولویت قرار میده، چون می دونه در شبکه های اجتماعی مطالب واقعا منتشر و محبوب می شن که محتوای به درد بخور و جالبی داشته باشن.

۵٫ برندسازی اینترنتی

برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار گسترده س، اما اگه بخوایم اون در چند جمله خلاصه کنیم میشه گفت:

ایجاد یه تصویر ذهنی واسه کاربر وقتی که نام برند شما رو می شنوه، طوری که برند شما احساس و یا رفع نیاز خاصی رو در مشتری بسازه، اما خوب چیجوری این موضوع می تونه به پاندا مربوط شه! پاندا وب رو بررسی می کنه و میفهمه که چقدر درباره شما و وب سایتتون در وب گفتگو شده و به بخشهای جور واجور سایت شما لینک داده شده، مثلا گفتگوهایی که در انجمنهای آنلاین صورت میگیره و یا لینکایی که وبلاگ نویسا به بخشهای جور واجور سایت شما میدن می تونه به پاندا بگه که این سایت تا چه حد برند سازی شده و محبوبیت اون در وب تا چه حده.

منبع : سئوشیال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *