هدف اصلی الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon حذف همه سایت هاییه که توانایی نمایش روی موبایل و تبلتا رو نداشته باشن. یعنی همه سایتایی که گوگل نمایش میده حتما باید موبایل فرندلی باشن.

نکته مثبتی که در این الگوریتم هست، Real Time (بروز رسان) بودن اون هستش و این بدون معناست که اگه طراح سایت مبادرت به ایجاد تغییرات هم جهت با همخوانی با موبایل در سایت خود کنه، رتبه اون سایت خوب میشه.

واسه اینکه سایتتون در این دسته از سایتا قرار نگیره باید این امکانات رو جفت و جور کنین:

  • سایت شما باید دارای طراحی ای عکس العمل گرا یا اصطلاحا ریسپانسیو باشه
  • از فایلا یا ابزارایی مثل فلش که واسه موبایلا و تبلتا کاربرد نداره استفاده نشه
  • تعیین اندازه متنا طوری که خوانا بوده و احتیاجی به بزرگ نمایی نداشته باشن
  • گذاشتن لینکای صفحاتتان در فاصله ای که کاربران بتونن خیلی راحت به اونا دسترسی داشته باشن
  • ربات گوگل باید توانایی دسترسی صد درصدی به فایلای css و js شما داشته باشه.

شرکت گوگل در فوریه سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که این سیستم رو در ۲۱ آوریل راه اندازی می کنه که در شبکه های اجتماعی سروصدای زیادی به پا شد که به اون تنش Mobilegeddon  یا همون آخر موبایلی هم لقب دادن و دلیل اصلی این تنش رو میشه یکی از حرفای گوگل هم دونست که گفته بود این الگوریتم باعث تغییر بسیار زیادی می شه و روی رتبه های سایت هم تاثیر گذاره.

واسه اینکه مردم بتونن خود رو با این الگوریتم هماهنگ کنن، گوگل سایت بررسی موبایل رو به خاطر این راه اندازی کرد تا مردم بتونن خود رو با این شرایط وفق بدن که در زیر می تونین نمونه ای از تست این الگوریتم رو ببینین.

این را هم حتما بخوانید :   الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

 

موبایل فرندلی تست

شرکت portent یکی از فعالان بخش سئو ۲۵ هزار سایت که از دید سایتای ALEXA و Majestic Million جزو برترینا بودن رو در همون سال تست کرد و به یافته های تکاندهده ای رسید و اون این بود که ۱۰ هزار سایت در این آزمایش رد شدن.

هرچند که این یه چلنج بسیار بزرگی واسه صاحبان کسب و کاره ولی این کار باعث بهتر شدن سطح کیفی اینترنت و گشت و گذار راحت تر در اینترنت می شه.

 

منبع: سئو کار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *