به نظر می رسه، شاید روزی گوگل واسه الگوریتم رنک دهنده اش از دیتای ساختاری استفاده کنه، هرچند تازگیا شرکت گوگل این موضوع رو رد کرده.

مارک آپ ساختار

همونطور که میدونید داده ساختاری مستقیما به مارک آپ HTLML یه صفحه اضافه می شه. موتورهای جستجو از این داده واسه ساختن میکروفرمت ها استفاده می کنن که تیکهای کوچیکی از اطلاعاتی هستن که در یافته های جستجو نمایان می شن. داده ساختاری، مارک آپ ساختار و ریچ اسنیپتا همیشه به گوگل و موتورهای جستجو کمک می کنن تا محتوای سایت شما بهتر فهمیده شه و در آخر باعث می شن تا گوگل به خاطر افزایش اندازه کلیک کاربران، یافته های ریچ اسنیپت شما رو قوی تر کنه. گوگل بارها اعلام کرده که از این موارد در الگوریتم رتبه بندی استفاده نمی کنه که رنک وب بهتر بشه. اضافه کردن مارک آپ ساختار به صفحه شما مستقیما در بهبود رنک شما در یافته های جستجوی گوگل تاثیر نمی ذاره اما ممکنه در آینده این روش عوض شه.
جون مولر؛ تحلیلگر وب مستر گوگل، صبح روز یازدهم سپتامبر در گوگل هنگ اوت – hangout- گفت “من فکر می کنم کم کم، شاید مارک آپ هم در رتبه بندی تاثیر داره.”
ایشون گفت الان گوگل از این موارد در روند رنک دادن استفاده نمی کنه اما با گذشت زمان شاید شروع به به کار گیری اون کنه. اون این جوری پایه حرف خود رو توضیح داد:

اگه بتونیم تشخیص بدیم کسی دنبال ماشینی می شه، می تونیم بگیم ، ما این صفحات رو داریم که با داده ساختاری واسه ماشین، مارک آپ شدن، پس شاید در اون زمینه به طور کامل به درد بخور هستن و مجبور نیستیم حدس بزنیم که این صفحه مربوط به ماشینه.

این را هم حتما بخوانید :   خلاقیت جالب پدر برای بیماری فرزند!+عکس

ایشون هم اینکه اضافه کرد:

پس من فکر می کنم که در درازمدت به کار گیری داده ساختاری در سایت شک نداشته باشین منطقی و کارامد میشه. اما فکر نکنم با استفاده کردن از دیتای مارک آپ، رنک شما به طور خودکار صعود کنه. پس ما تلاش می کنیم تا بین یه سایتی که از دید حرفه ای و فوت وفن کامله و سایتی که واقعا محتوای خوبی داره، فرق قائل شیم.

فقط چون که از نظر تکنیکی یه سایت خوب پیش میره، معنیش این نیس که محتوایش در رابطه به موضوع مورد نظر کاربران باشه و محتوای حرفه ای داشته باشه.

منبع : Searchengineland